Schulden genoeg

Started by spaardoel, Jul 29, 2020, 08:12 PM

Previous topic - Next topic

Creatipsa

Dat is heel mooi, chapeau!!   

Ik heb zelf met het gokken ook een probleem gehad in het verleden. Nu gok ik helemaal niet meer, en ik kan nu ook helemaal niet meer in de verleiding komen daarvoor.

Ik heb mijzelf ingeschreven in het CRUKS namelijk. Ik heb echt helemaal geen toegang meer tot legale/illegale websites met kansspelen. Ik ben daar tot nu toe vrij positief over; goed dat dit register gekomen is, want voor mij functioneert dit als stok achter de deur!

jan

Je kunt heel makkelijk aan gokken verslaafd raken. Ze richten deze reclames op mensen die hier zwak voor staan. Even een transfirtje afsluiten. Gokken moet verboden worden of het limiet moet worden verlaagd naar o,20 cent!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

spaardoel

Ja ik heb ook CRUKS 7 maanden ongeveer al, gokken is verleden tijd. :) mijn doel is 25 augustus 5 000 aflossen en 2 december 4000 dan is het doel dit jaar bereikt.ik wil graag ook de badkamer aanpakken, dit kan ik deels zelf.. Ook wil ik gasloos wonen en het interieur mooier inrichten, nieuwe auto .. Er zijn altijd wel dingen die ik graag wil maar het aflossen is het belangrijkste en dat voor ogen houden is wel erg moeilijk 

spaardoel

Heel rustig hier op het forum, ik neem aan dat het een hoed teken is  :D Het gaat mij lukken eind van de maand die 5 000 afgelos. Eind van de maand doe ik weer even een update

willy

Ben bang dat het stilte voor de storm is.
Vele krijgen aan het eind van het jaar , hun gas en elektriciteitsrekening.
En dan komen er problemen.
Vele zijn op vakantie gegaan, om alle elende van 2 jaar covid te vergeten.
Helaas is met een inflatie van 10% weinig ruimte om de teugels te vieren.
Voeding, huisvesting, drinken, en (financiële) veiligheid staan onder druk.
En dat zijn de basisbehoefte van de mensen.
Zij die een buffer hebben , roepen "oh chips, dat kost me gedeeltelijk mijn veiligheidsbuffer".
Zij die geen buffer hebben roepen "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagh"
Het zal helaas voor vele een koude winter worden.
En omdat winkels, bijna vervallen voeding, goedkoper verkopen,
komt er ook minder bij de voedselbanken.
Laten we hopen, dat we geen Amerikaanse toestanden krijgen,
in de steden worden de dakloze steeds duidelijker zichtbaar.
En dat komt niet doordat ze meer in het zicht lopen,
maar omdat het er steeds meer worden.

Meelezertje

Je kunt soms nog heel veel voor  de rekening komt. Straks, om te beginnen,  zo lang mogelijk uitstellen voor je gaat stoken. Je went best aan lagere temperaturen. Zorg voor een warme maillot / legging en shirtje met lange mouwen onder je kleding. Dekentjes op de bank. Pantoffels kopen bij de ac tion of kringloop bijv.  Alvast nu heel zuinig gaan douchen. Koud inzepen en dan pas kort lauw afspoelen. Grotere hoeveelheden koken en deels invriezen voor later. Als je de mogelijkheid hebt je woonkamer kleiner maken (bijv met een gordijn), en dan alleen die ruimte verwarmen. Dan ook maar noppenfolie tegen de tochtende ramen!  Het is een stukje terug in de tijd. Maar van huis uit weet ik niet beter. Alle 5 de kinderen gingen ook in 1 teil om de beurt. Ik zou zeggen, niet zaniken, gewoon doen. En hou de vinger aan de pols. Kijk minimaal elke week hoeveel je gebruikt.Zodat die rekening straks  niet uit de lucht komt vallen. Ik heb berekend hoeveel kwh en kuub gas ik, met ons tarief, per maand kan / wil gebruiken. Per maand geschat ivm kou in de winter. En desnoods zet ik de thermostaat een paar dagen gewoon op 5 graden, zodat de zaak niet bevriest, en wassen we ons met een washandje aan de wastafel.  Laten we blij zijn niet zelf in die rotoorlog te zitten en  dan vallen de gevolgen qua verwarmen best mee. 
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

willy

Gas- en elektriciteitsverbruik gingen afgelopen jaar met 10% omlaag
Het nieuwe voorschot met meer dan 150% omhoog.
Dat was nog voor de laatste prijsstijgingen.
Van €150 per maand naar €350 geeft €2400 extra per jaar.
Vakantiegeld de afgelopen 2 jaar bespaart, dus de paniek slaat nog niet toe,
maar om te zeggen , "Het is geen probleem", dat hoor je hier niet zeggen.
Met alle extra kosten, zullen we het wel een jaar vol kunnen houden,
maar de hoge energieprijzen, en (niet gecompenseerde) inflatie, 2 jaar lang,
gaat bij vele ellende geven.
En diegene die denken , "De regering/Gemeente lost het wel op".
Ook hun geld raakt op.
Het zal voor vele van 19°C naar 15°C of minder moeten.
Maar afwachten wat de winter doet, en hopen dat Rusland tot
de rede terugkeerd.
Maar afwachten met de prijzen, in 50+ jaren heb ik die nog nooit hard zien zakken.
In de winkel betalen we nu al 8% tot 10% meer,
en alleen het ongezonde "voedsel" blijft goedkoop.
Verwacht niet dat de winkels nu ineens, na de crisis, weer naar normaal teruggaan.
Net als de rente op (spaar)geld niet stijgt, maar wel op schulden.
Het zal riemen vast worden, en warm aankleden.
En geen onnodige schulden en/of kosten maken, dan maar geen luxe zoals TV/Radio.
Help de burger de winter door, zal niet gebeuren.
We zullen het zelf moeten doen, en ipv schulden genoeg,
afbouwen en wegwerken, en nooit meer aan beginnen.
Vraag nu hulp , voor het boven je hoofd groeit, de gemeente kan je helpen.
Slik je trots in en ga.
En voor diegene die met schulden willen gaan schuiven,
doe het niet zonder advies van de gemeente, en hun adviseurs.

spaardoel

Helemaal mee eens, het gaat echt zwaar worden. Ik heb zelf veel hout ingeslagen en de verwarming, vloer verwarming etc gaat uit van de winter. Het is niet zo dat ik heel somber leef, doe alles wat ik wil. Het belangrijkste is familie en ben al snel tevreden met weinig. Ik vind het wel heel triest dat de minder te besteden mensen hier het meest last van krijgen!

spaardoel

Hyphotheek momenteel 172890, heb weer 3500 afgelost, minder dan 5000 die ik wou, maar dat ga ik volgende maand aflossen. Wel had ik nogal drang voor het gokken.. gelukkig heb ik de goede keuze kunnen maken..

spaardoel

Ik laat weer even iets weten, inmiddels is het gelukt en heb ik 10% afgelost. Alles moet nog worden bijgewerkt maar kom denk ik rond de 165800. Erg tevreden, alleen heb ik wel weer geld vergokt en dat voelt dan wel weer erg kut.. nu ga ik alvast voorbereiden voor volgend jaar en probeer een kleine buffer te bouwen

Katniss

Je bent goed bezig en heel veel respect hoe je vecht tegen je verslaving.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

spaardoel

Dankje wel.. ik heb helaas deze maand wel weer gegokt.. knop omzetten en volgend jaar nieuwe kansen. Heb besloten om volgend jaar 5000 aftelossen dan kan ik de rente gratis verlagen naar 1,42 procent. Ook wil ik 15000 sparen om een speciale rekening.

Joost

Goed bezig, het is altijd stapje voor stapje...