Moeilijk om aan de goede kant van de streep te blijven

Started by Domgansje1957, Jun 30, 2020, 12:46 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Als het kan, moet je iets ruimer gaan leven. Voor je gevoel leef je op de armoede grens, maar dit is niet het geval, want je kan nog veel dingen doen. Zonder schulden leven is een goed gevoel!

Domgansje1957

Dat moet bij mij dan nog komen, dat gevoel. Mijn huisarts zei trouwens dat ik beter voor mezelf moet gaan zorgen, maar dat lukt me niet van mijn huishoudgeld (50,00).

Ik ben ook ziek, daarom opperde ze dat, maar als ik het lijstje van de dieetiste zie, dat kan ik niet betalen van dat bedrag.
Ik moet ook iedere dag "bijvoeding", ivm ondergewicht en ik heb een ziekte aan mijn darmen en diabetes.

marco

Dit is lastig, maar je moet wel goed voor jezelf zorgen!
Marco en Bianca

Meelezertje

Wat fijn om weer van je te horen. Je hebt het nu een tijdlang zo goed gedaan, dat je best de teugels ietsje kunt laten vieren. Ten behoeve van je gezondheid. Een klein bedragje extra per week betekent net dat stukje extra fruit, of verse groente of potje vitamine D3 bij het kruidvat. Ik noem maar wat.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

jan

Je zal, het huishoud geld voor jezelf moeten verhogen. Dit kan je ook doen per stapje, verhoog het naar 55 euro en als jezelf hierdoor gezonder wordt, moet je dit gewoon doen.

Je bent het goed gedaan, in de afgelopen periode, maar door te karig te leven, straf je, jezelf min of meer onnodig.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Domgansje1957

Quote from: jan on May 31, 2021, 09:22 AM
Je zal, het huishoud geld voor jezelf moeten verhogen. Dit kan je ook doen per stapje, verhoog het naar 55 euro en als jezelf hierdoor gezonder wordt, moet je dit gewoon doen.

Je bent het goed gedaan, in de afgelopen periode, maar door te karig te leven, straf je, jezelf min of meer onnodig.

Ik leef nu van mijn beschikbare budget van hetgeen als ik in de AOW kom ( plus de huidige Zorgtoeslag en Huurtoeslag) en de rest spaar ik voor "later".
Panisch als ze me straks gaan "korten" want ik krijg dan bijna 200,00 euro minder.
Het sparen gaat me goed af, het ziek-zijn en meer uitgeven aan eten minder, dat red ik niet met 5 euro meer per week.
Omdat ik het toch moet, neem ik meer bijvoeding per dag en eet ik echt niet iedere dag middageten.

Zo gauw ik een buffer heb van drie maanden van de huidige WAO-uitkering dan ga ik wat meer uitgeven aan eten ed., want het is echt heel moeilijk en ik ben echt panisch voor wat er gebeurd over 3 jaar als ik in de AOW ga komen, dan moet ik het immers ook daarvan doen, en alles wordt al sowieso duurder.

Ik had trouwens een "huuraanpassing" gekregen, maar daar hou ik ook niet veel van over hoor.
Mss een domme vraag, maar als ik minder uitkering krijg, wordt dat dan gekompenseerd door zorg en Huurtoeslag verhoging?, anders moet ik ook nog es verhuizen.

Meelezertje

Ja hoor zorgtoeslag en huurtoeslag kan hoger worden als het inkomen daalt. Behalve als je nu al het maximale bedrag aan zorg en huurtoeslag krijgt. Je kunt proefberekeningen maken op de site van de belastingdienst.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

marco

Je moet de regels voor deze toeslagen goed nalezen, soms is dit moeilijk te begrijpen, in dit geval kun je een afspraak maken met de gemeente.
Marco en Bianca

Domgansje1957

Ik heb al een hele tijd niks meer van me laten horen, wel blijven lezen uiteraard, maar ik heb een, mss wel domme vraag, want ik ben echt een digibeet.

Ik heb een no-reply mail ontvangen waarin mij gevraagd wordt naar privacygevoelige gegevens, namelijk een kopie van mijn ID-bewijs.

Ik ken dat bedrijf wel, maar ik ben van mening dat ze minimaal een telefoonnummer te geven, waarbij ik kan vragen waarom ze deze info nodig hebben.

Het gaat om een zogenaamde debit-card, die ik al sinds april jongstleden beeindigd heb omdat ik deze kaart niet (meer) gebruik.

Ik heb het in mijn bestaande topic gepost, omdat ik anders niet weet waar ik mijn vraag kan posten, omdat dit mss niet gebruikelijk is om deze vraag op jullie forum te stellen.

Alvast bedankt, mocht er een reply komen op deze vraag.

Groetjes, DomGansje 1957.

admin

Je hebt het opgezegd, dus hebben ze deze informatie niet nodig. Goed gedaan!
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Marjan12

Het wordt ons wel lastig gemaakt. Ik vertrouw geen enkele email meer.