18 jaar al bezig.

Started by Esje50, Aug 11, 2021, 07:34 PM

Previous topic - Next topic

Esje50

Goedendag hier ons verhaal. In 2003 hebben wij een lening afgesloten voor een bedrag van 50.000, een doorlopend krediet. Ik betaal 500 euro per maand. Hoop geld en het is niet makkelijk. Sinds kort zijn we erachter dat we over een periode van 18 jaar net iets meer dan 8000 euro is afgelost. Onmogelijk en ik ben woedend want volgens mij na zo'n lange periode ben je er lang vanaf. We worden in de maling genomen omdat de rente zo hoog ligt. Ik ben echt ten einde raad. Waar kan ik terecht voor hulp en kan aantonen dat het niet klopt. In die 18 jaar is nooit aangegeven dat het over kon gezet worden naar een persoonlijke rekening. Bij wie moet ik zijn voor hulp. Een advocaat of wat anders?

jan

Hoi, jullie hebben meer dan 100.000 betaald aan rente en maar 8000 euro afgelost. De rente is meer dan 11,11 per jaar. Voor een doorlopend krediet ligt tegenwoordig de grens op 7,5%.

De bank waar jullie lenen heeft een zorgplicht, wat je kunt doen is aangeven dat jullie rente terug willen. Je kan om hulp vragen bij een sociaal raadsman of de gemeente.

Bij welke bank loopt deze lening?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Esje50

Stichting Incasso Qander. Onderdeel van Directa.

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Esje50

Bedankt voor je reactie. De bovenste site kan ik die bellen over mijn situatie. Dit geeft mij zoveel stress allemaal :(

jan

Hoi

Bel gewoon en dien een claim in. Neem ook in overweging het krediet over te sluiten.

https://www.claimservice.nl/contactgegevens/
https://www.claimservice.nl/claims/kredietclaim/veelgestelde-vragen/

Voor meer informatie verwijzen wij jou naar de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun jij je vragen en/of opmerkingen e-mailen naar vragen@claimservice.nl. Mocht jij jouw vraag aan een medewerker willen voorleggen dan kan dat via telefoonnummer: 088 – 400 4200.

Bel je vanuit het buitenland? Hou er dan rekening mee dat jouw provider extra kosten in rekening kan brengen.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Katniss

Ik hoop dat het voor jullie ook geld. Mijn ex en ik kregen bijna 10.000 euro terug op een lening van 25.000,-, zelfs nadat de lening volledig was betaald.

Ga er dus zeker achteraan, want het zijn kleine bedragen waar het over gaat
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Rotterdam01

Directa zit in de hoek van Becam en DSB ellende.
Ik vrees als je hiervoor getekend hebt je weinig daadkracht hebt.
Direct de zooi oversluiten van een DK naar een PL.
Findio en Freo komen er goed uit, zijn streng met acceptatie maar heel coulant met regelingen,en lage rentes.

Esje50

Sorry wie zijn die 2 personen?

Rotterdam01

Quote from: Esje50 on Aug 12, 2021, 03:05 PM
Sorry wie zijn die 2 personen?

Het zijn bedrijven van de financiele markt.

Esje50

Ik heb het verstuurd jullie horen me nog.

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Marjan12

Quote from: Esje50 on Aug 17, 2021, 11:39 PM
Ik heb het verstuurd jullie horen me nog.

Hebben jullie al wat vooruitgang geboekt|?

Esje50

Papieren binnen ik hou jullie op de hoogte.

abnormaal

Quote from: Esje50 on Sep 02, 2021, 05:06 PM
Papieren binnen ik hou jullie op de hoogte.

je moet er echt bovenop zitten, zoek desnoods contact met de gemeente of stel je vraag aan de consumentenbond.