Corona never ending story

Started by Marjan12, Dec 14, 2020, 08:54 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Na 9 maanden, gaan we weer in de lockdown. Helaas kunnen we niet anders, maar het is bitter, vooral tijdens de kerst.

willy

Kerstvoorraden hier de laatste maanden ingeslagen.
kwestie van spreiding kosten, en dure kerstinkopen,
kopen als de prijs veel lager is.
Voeding is ook een geval van vraag en aanbod.
Gisteren waren de tomaten ineens veel duurder bij de groenteboer.
Avocado's over de top etc.

Marjan12

Ik had ook alles al eerder ingekocht en wij houden het ook beperkt tijdens de feestdagen. Het is een lange zit met kids tot de 19e en maar hopen dat ze de boel niet afbreken als ik diensten draai...

jan

Het wordt er maar niet leuker op..........
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Als je nu de krant leest, komt Corona (Covid-19) jaarlijks terug als een soort van jaarlijkse griep.

Marjan12

Ik en mijn gezin laten zich inenten, zodra de mogelijkheden er zijn.

willy

Beste @marian12, denk je dat inenten een optie wordt?
De maatschappij zal ons indirect allemaal verplichten.
(wat ik overigens geen probleem vindt)
Geen reizen, theater, sport, grote samenkomsten, voor niet ingeënte mensen.
En dit de eerste paar jaren.
De keuze wel/niet is dan snel gemaakt.
Ook werkgevers gaan mensen, die niet ingeënt zijn, van de werkvloer weren.
Ze ontslaan je niet meteen, maar voor de veiligheid van andere kunnen ze de toegang weigeren,
en dan volgt er ontslag wegens veiligheidsredenen.
Corona vaccinatie is in het begin gratis, maar ook nog over een jaar?
Hier worden we jaarlijks gemotiveerd om griepvaccin gratis te krijgen via werkgever.
Neem aan dat covid vaccin het zelfde wordt.
Hier in BE hebben we al een lockdown gehad, en de kinderen zijn weerbaarder dan men beweerd
Ook zij zullen zich aanpassen.
Geen sociale media straffen doet wonderen.
Geen GSM tijdens de maaltijd was de enige beperking.

Marjan12

Ik denk dat het een optie wordt, om onze leven weer terug te krijgen. Misschien wordt de wet wel gewijzigd, om testen zichtbaar te maken voor de werkgever en andere instanties. Vrijheid is een groot goed!

Domgansje1957

Ik ben panisch voor spuiten, en niet zo'n klein beetje en heb met mijn 63-jaar op de teller zelfs nog nooit een griepspuit gehaald of beter gezegd durven halen.

Door een defekt in mijn immuunsysteem, krijg ik nog wel eens de griep, zijn voornamelijk Kinderziektes die ik meermaals krijg en daar ook flink ziek van werd.

Afgelopen maart zelfs Corona gehad, wel flink ziek geweest, maar niet gehospitaliseerd, leek nog het meeste op een flinke griep, en ik heb wel in bed gelegen een dag of 4/5.
Ik heb nog steeds geen reuk, geen smaak, en mijn benen zijn zo slap als elastiek nog.
Verder krijg ik geregeld bloedtranfusies, dus men is erachter gekomen dat ik anti-stoffen had aangemaakt, anders zou ik niet geweten hebben dat ik Corona had gehad.

Als vaccineren verplicht zou worden, dan stel ik het echt uit tot het allerlaatste moment, als ze er achter komen dat ik die prik niet zou hebben gehad.

Echt veel te bang, EN voor die prik EN dat ik dan net weer Corona krijg.

Het vaccin is me te kort in omloop dat ik daar zomaar op vertrouw.

marco

Ik ben ook niet zo van prikken, maar om van Corona af te komen, ga ik er voor.
Marco en Bianca

willy

Als niet risicopersoon, en onder 65, zal ik wel in de laatste groepen worden ingeënt.
Als er bijwerkingen zijn , weet men dat dan al lang. (korte termijn bijwerkingen)
En zoals hiervoor al gemeld, verwacht ik niet dat we keus hebben.