Afsluiting van mijn verhaal

Started by Katniss, Nov 15, 2022, 08:34 AM

Previous topic - Next topic

Katniss

Zoals een aantal oud gedienden hier wellicht nog weten ben ik in 2014 begonnen met een gezamenlijke schuld (met mijn ex) van bijna 200.000,-. Ik ben door diepe dalen gegaan zowel emotioneel als financieel. Een schuldhulptraject dat niet ingezet kon worden vanwege het eigendom van een woning in Duitsland, tot een onredelijke SNS bank die vond dat ik met een inkomen van € 1.200,- netto per maand prima in staat was om € 62.670,- te betalen, terwijl mijn ex met een inkomen van ruim € 8.000,- per maand netto weg kwam met een afkoopsom van € 27.000,- (frauderen wordt door de SNS-bank beloond, i.p.v. bestraft)

Nog niet gesproken over de advocaat van mijn ex-partner die mij stelselmatig heeft gepoogd neer te zetten als een op geld beluste vrouw, die te lui was om te werken voor haar geld (ik werkte op dat moment 37 uur per week).

Nu kan ik met veel trots mededelen dat ik officieel schuldenvrij ben. Al ging het doen van de laatste betaling bij de SNS-bank natuurlijk niet soepel. Wederom veel gezeik en gedoe, waarbij de SNS-bank zich (zoals altijd) niet aan afspraken houdt en al helemaal niet bereid is om ook maar iets te doen voor mij. Nog steeds waren ze erop uit om mij het leven zuur te maken. Gelukkig hoef ik niet 'alleen' nog maar de 5 jaar uit te zitten waarmee ze me hebben opgescheept door een code te vermelden bij de BKR.

Helaas kost dat laatste ons nog wel een hoop geld. Als de SNS-bank een beetje coulance had getoond en eindelijk eens echt de mens voorop had gezet, zoals ze altijd adverteren, hadden we namelijk een hypotheek met een hypotheek rente van 1,7% mee kunnen nemen. Nu zitten we met een percentage van 4,2%. We hebben besloten om het verlies maar te accepteren. Vechten tegen een bank als de SNS-bank heeft toch geen zin. Wel weet ik dat ik altijd blijf afraden om bij de SNS-bank te bankieren.

Maar goed. Schulden vrij dus!
Mijn ouders hebben geholpen met het laatste bedrag. Wij hadden namelijk het plan opgepakt om samen met mijn ouders een huis te kopen, waar we dan met z'n 4-en in zouden gaan wonen. Op die manier kan ik de zorg voor mijn ouders makkelijker regelen. Ze vonden het een heel goed plan, maar mijn vader wilde het dan wel voor zijn 80ste geregeld hebben. En toen... toen vonden we een huis. Er moet nog veel aan gebeuren, maar mijn ouders hebben hun huis verkocht en besteden een groot gedeelte van dat geld aan de verbouwing. Het voordeel daarvan is dat het huis niet aan de top van onze financiële mogelijkheden zit. We hebben maar € 40.000,- nodig dan de hypotheek die we hadden (die we dus mee hadden willen nemen). Op dit moment hebben we dubbele lasten, maar dit is geen probleem. Onze woning is verkocht onder voorbehoud, dus het is nog een week of 4 spannend en dan weten het zeker. De overdracht is dan 14 februari, dus dan zijn we daarvan af en kunnen we het geld gaan gebruiken voor de verbouwing en sparen.

Het leven lacht mij weer toe, het is echt waar er is licht aan de einde van de tunnel!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

jan

Dit is een keer fijn nieuws om te lezen ipv al de ellende die er nu op de wereld is. Gefeliciteerd!!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

peter

QuoteHet leven lacht mij weer toe, het is echt waar er is licht aan de einde van de tunnel!

Net als Jan, dit is leuk nieuws om te lezen, fijn dat alles goed is gekomen. Gefeliciteerd!
Peter
Administrator Forum

Marjan12

Gefeliciteerd en geen zorgen!!!!

Katniss

Dank jullie wel. Het voelt ook echt als een bevrijding.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

spaardoel

Gelukkig ben je er nu bijna vanaf.
SNS bank is ook wel echt en slechte bank aldus bekenden van mij.

Katniss

Yup, het is volgens mij de ergste die je kunt hebben

Meelezertje

Na lange tijd ben ik weer een keer terug op het forum.  Nog net voor 14 februari. Wat een mooi afsluitend bericht. Chapeau!
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45