Schulden genoeg

Started by spaardoel, Jul 29, 2020, 08:12 PM

Previous topic - Next topic

spaardoel

Ik heb eerder op deze site gekeken toen ging alles nog goed, maar intussen is alles anders gegaan.

Mijn verhaal

24 jaar en de nodige schuld op gebouwd

Schuld is nu  3000 kort rood staan.

Woon weer bij mijn ouders.
Geen vast inkomen( eigen bedrijf)  meestal rond de 2400 euro per maand

jan

Welkom S

Iedereen heeft zijn eigen verhaal en opeens heb je een schuldprobleem, is ons ook overkomen. Lekker leven, tot de bodem van de rekening en daarna bij lenen, totdat je ineens vastloopt. 

Je bent jong en woont thuis, dus je kunt er in theorie er heel snel vanaf komen. En dan kan je weer leven en dit gaat je gewoon lukken.

Succes en ik ben benieuwd naar je verhaal

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

spaardoel

Bedankt voor de reactie

Schulden meter 3000
Bedrag contant in huis 540 

Joost

Dit werkt stimulerend en houdt je op het rechte aflossings pad :)

Meelezertje

Wat heerlijk dat je zoveel verdient, en nu hele lage kosten hebt. Dan krijg je een kans om je schuld in een paar jaar achter je te laten. Die kans heeft niet iedereen. Verspil die kans niet. Succes.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

spaardoel

Bedankt voor jullie reacties
Nee die kans ga ik aanpakken 💪

spaardoel

Heb deze weken vakantie gehad, er viel werk weg en dus ook geen inkomen. Ik heb van de belasting een brief gehad dat ik nog 5000 moet betalen aan belasting dus daar gaat deze maand mijn geld heen. Wel heb ik 1000 contant verdiend.. en begint het iets beter te worden, ondanks die flinke tegenslag..

Joost

Het is echt stapje voor stapje. In het begin komen er allemaal lijken uit de kast en daarna wordt het rustiger. Leuk om te horen dat het goed gaat.

Chrissie

Welkom spaardoel,

Maak je ook een buffertje voor tegenslagen? Als er iets stuk mocht gaan dat je het een beetje op kunt vangen. Noem even een voorbeeld een auto/scooter/fiets radio e.d.
Ook al zou je starten met bijvoorbeeld 10 euro per maand dan heb je aan het eind van het jaar een mooi bedrag kan altijd weer iets schelen op iets wat kapot mocht gaan. Dan heb je niet het volledige bedrag wat ineens moet ophoesten.
Je kunt hier mee schommelingen voorkomen zodat je schuld gelijkmatiger zakt en het geeft je rust.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

spaardoel

Bedankt weer voor jullie reacties ;)

Ik heb geen buffer maar heb wel vaak dat ik contant geld erbij verdien.. soms 2 maanden niet en soms wel weer een lekker extraatje.  Zoals nu heb ij dus 1000 verdiend wat zou ik er mee moeten doen gewoon achter de hand houden of storten op de rekening om de schuld te minderen ?

Katniss

Ik zou het achter de hand houden. Zodat je onverwachte dingen kunt opvangen. Betekend wel dat je er echt vanaf moet blijven totdat je het echt nodig hebt
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

willy

Als men zwart geld ontdekt, krijgje pas echt problemen.
Dus op de rekening storten , geeft aan dat je geld krijgt uit een niet aangegeven bron.
Gebruik het als noodpotje, (auto reparatie etc), voor zaken die je onopvallend cash kan betalen.
Zwart geld en schulden , maakt mensen jaloers, en de buurman kan net zo een verrader zijn ,
Als de voetbal maten op café.
Gewoon goed opletten, en niet te veel mensen er over vertellen.
Succes met aflossen, en dan zorgen, nooit meer.

Joost

Een verrader slaapt nooit.

spaardoel

Bedankt voor de reactie.

Ik ga eerst de belasting en zorgverzekering voor het hele jaar betalen, dan kan ik daarna keihard aflossen, dit laat ik jullie weten..