Tips/trucs vóór het starten schuldhulpsanering/wsnp

Started by In_z@k_&_@$$, May 17, 2020, 11:47 AM

Previous topic - Next topic

In_z@k_&_@$$

(bedankt voor de up-date van de site/ het Forum!!)

terug naar start....
ex is in hoger beroep gegaan tegen de nihil stelling en niet alle schuldeisers zijn akkoord gegaan met het voorstel.

Uitspraak in hoger beroep afwachten en dan zal er een nieuw voorstel worden gedaan aan de schuldeisers.
voor mij maakt het niet uit....
Ik spaar inmiddels al een jaar. En volgens de nieuwe regels moet zou ik nog maximaal 6 maanden (totaal 18 maanden). Ik moet hierin wel de overgangsregeling van mijn gemeente nog afwachten.

uitspraak in hoger beroep zal uiteindelijk pas na de 18 maanden komen.  Het is een zooitje, maar ik klaag niet....
de schuldeisers hebben wel zichzelf genaaid door het eerste voorstel obv. 36 maanden niet te accepteren. Het nieuwe voorstel zal waarschijnlijk obv. 18 maanden zijn. dus krijgen ze maximaal de helft van het eerste bedrag (belastingdienst (45% van de schuld) overige schuldeisers (22,5% van deschuld)).

In_z@k_&_@$$

Inmiddels al een tijdje schuldenVRIJ....

kort samengevat.... door te verdiepen in de regelgeving en door wat mazzel en sluwigheid (trics).... uiteindelijk ongeveer 30% van de totale schuld een voorstel gedaan. En die is geaccepteerd door de schuldeisers. Na betaling ben ik schulden vrij en beschik ik nu weer over mijn volledige salaris. Ik ben VRIJ!
De mazzel zat vooral in de wetswijziging van 36 naar 18 maanden.
sluwigheid/trics heeft mij uiteindelijk circa 20% voordeel opgeleverd.

Ik heb regelmatig op dit forum ingelogd en gelezen. Ik vind het vooral jammer dat er weinig tot geen nieuwe informatie wordt gepost door forum leden. Deze topic die ik had ge-open heeft circa 78.000 "views". Echter met geen enkele tip om de pijn van de schulden te verlichten. we zijn blijkbaar als schuldenaren naar elkaar ook gesloten. Jammer....

bedankt forum-eigenaren-beheerders dat ik ieder geval hier mijn ei kwijt kon.