Vraag over BRP en inschrijvingen van medebewoners met apart huishouden

Started by Hermes, May 04, 2019, 10:53 AM

Previous topic - Next topic

Hermes

Beste mensen, ik hoop dat ik hier antwoord op mijn vraag kan krijgen.

De situatie is als volgt:

- Ik heb schulden bij de zorgverzekeraar en ben daarvoor ook gedagvaard.

- Ik woon soort van anti-kraak op een terrein waar meerdere panden staan.

Nu is het zo dat recent, naast mij en mijn vriendin, er nog twee bewoners bij zijn gekomen die dus in een van de andere panden wonen. Maar nu wel ingeschreven staan op het zelfde adres als ik en mijn vriendin.

Nu vermoed ik vanwege de aankomende dagvaarding dat er loon beslag gelegd gaat worden. Uit voorzorgsmaatregelen probeer ik de beslagvrije voet uit te rekenen. Echter kwam ik er hierdoor achter, vanwege het gedeelde adres, dat hierdoor mijn beslagvrijevoet nog wel is fors omlaag kan gaan.

Nu vraag ik mij af, of de deurwaarder kan opvragen in het brp, hoeveel mensen er ingeschreven staan op mijn adres? En of hij dit aantal ook mee mag nemen in de berekening van de beslagvrije voet? En of ik hier een soort van correctie op aan kan vragen, want strict gezien zijn het geen kostendelers. Wij betalen onze kosten en de medebewoners hun eigen kosten.

Vriendelijke Groet,
Arjan

jan

Hoi Hermes, de enige die toegang hebben tot de BRP zijn overheidsinstellingen, een deurwaarder of incassobureau mag dit niet i.v.m. de wet op de privacy.

Het wel zaak dat je financiƫle problemen gaat aanpakken, anders loop je in de toekomst vast op tal van zaken, zoals hypotheek.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Quote- Ik heb schulden bij de zorgverzekeraar en ben daarvoor ook gedagvaard.

Zorg dat je zo snel mogelijk een regeling treft om hier uit te kunnen komen. De deurwaarder voert een vonnis uit en legt deze niet op. Een dagvaarding is geen nog vonnis, maar een oproep om voor de rechter te verschijnen. Als je niet zeker weet wat dit is, dan moet je contact opnemen met een sociaal raadsman of als de schulden problematisch zijn met de gemeente.

Je kan een aantal zaken vertragen, maar de werkelijkheid haalt je snel in.
Marco en Bianca

Incasso_deskundige

Een gerechtsdeurwaarder mag wel degelijk de BRP raadplegen mits dit nodig is voor zijn werkzaamheden
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

jan

Mag hij dit pas na een dagvaarding of mag hij dit al tijdens een incassoprocedure.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Incasso_deskundige

Een deurwaarder mag dit zodra dit nodig is voor zijn ambtelijke werkzaamheden, zoals voor het opstellen van een dagvaarding. Als dan blijkt dat iemand is verhuisd, mag hij op het nieuw verkregen adres ook eerst nog een aanmaning sturen.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

jan

Een deurwaarder is dus een ambtenaar, vandaar dat hij deze bevoegdheden geeft.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator