Coderingvrij BKR en belangenafweging

Started by misterx12345, Jul 26, 2019, 11:46 PM

Previous topic - Next topic

misterx12345

Beste mensen,

Momenteel wil ik een belangenafweging gaan voeren voor het verwijderen van mijn BKR registratie's.
Ik heb op de BKR site deze vorm goed doorgenomen en ik denk zeker dat dit ook voor mij geld.
In het verleden had ik financiële tegen klappers gehad en daardoor registratie's opgelopen en het heeft mij jaren geduurd om de deurwaarders te betalen.
Inmiddels sta ik financieel sterk en heb ik nergens schulden of wat dan ook.

Heb contact gehad met coderingvrij en zij gaven aan dat ik juist een hele goede kans maak om de registraties te verwijderen.
Alleen is dit wel een commercieel bedrijf en ze vragen veel geld voor iets dat ik in principe ook zelf kan doen.

Hebben jullie ervaringen met de belangenafweging en hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken:

1. Moet ik in zee gaan met een commerciële bedrijf als coderingvrij of dynamiet ?
2. Kan ik beter een advocaat inhuren (en hoe kan ik zulke advocaten vinden)?
3. Zal ik zelf de betreffende partijen contacteren ?
a - Moet ik de partijen per email of per brief contacteren
b - Als ik een brief schrijven, zijn er voorbeeld brieven hiervan?

Sorry, dit zijn misschien veel vragen, maar ik wil dit wel gelijk vanaf het begin goed aanpakken, anders
maak ik veel minder kans.

abnormaal

Een bedrijf als coderingvrij of dynamiet zijn succesvol om BKR codering te verwijderen. Je kan het eerst zelf proberen en als het niet lukt kun je een van deze bedrijven inschakelen

ollie bollie

Coderingvrij en dynamiet doen niets anders dan de bedrijven, die je geregistreerd hebben, een brief sturen. Iedereen krijgt te horen dat ze een goede kans maken, als men ze belt. Ook ik, terwijl ik de zwaarste codering heb staan na een goed verlopen schuldsanering. Er is geen enkele bank die een hypotheek geeft de eerstkomende 5 jaar en daar kunnen deze bedrijven ook niets aan veranderen. Ze beweren echter dat ik een slagingskans van 90% heb. Dat riekt gewoon naar oplichting, zeker voor 800 euro.

Kijk maar eens naar de reviews of bijvoorbeeld kassa. Die paar mensen die ze hebben kunnen helpen hadden maar een kleine schuld en hadden dit ook zelf met een brief voor elkaar kunnen krijgen. Dat kan je ook gewoon door een advocaat laten doen, dan ben je waarschijnlijk ook nog eens goedkoper uit.

Carpe diem!

misterx12345

Quote from: ollie bollie on Jul 28, 2019, 09:04 AM
Coderingvrij en dynamiet doen niets anders dan de bedrijven, die je geregistreerd hebben, een brief sturen. Iedereen krijgt te horen dat ze een goede kans maken, als men ze belt. Ook ik, terwijl ik de zwaarste codering heb staan na een goed verlopen schuldsanering. Er is geen enkele bank die een hypotheek geeft de eerstkomende 5 jaar en daar kunnen deze bedrijven ook niets aan veranderen. Ze beweren echter dat ik een slagingskans van 90% heb. Dat riekt gewoon naar oplichting, zeker voor 800 euro.

Kijk maar eens naar de reviews of bijvoorbeeld kassa. Die paar mensen die ze hebben kunnen helpen hadden maar een kleine schuld en hadden dit ook zelf met een brief voor elkaar kunnen krijgen. Dat kan je ook gewoon door een advocaat laten doen, dan ben je waarschijnlijk ook nog eens goedkoper uit.

IK ben bang dat je gelijk hebt, want die paar success verhalen, waren inderdaad van mensen met kleine schulden.
Dynamiet en coderingsvrij kijken alleen als er een fout is gemaakt in het process, meer niet.
Door de belangenafweging, dacht ik dat ik misschien nu wel kans maak.

ollie bollie

Klopt, maar zo'n brief kan je advocaat ook schrijven in een uurtje à 250 euro per uur, ipv 880 euro via coderingvrij of dynamiet.
Carpe diem!

jan

Dit denk ik ook, volgens mij zijn het standaardbrieven. Er zijn goedkopere advocaten en waar gaat het om, de stempel of de inhoud.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Damar

Is er een voorbeeld van zo'n brief ?

ollie bollie

Geschillencommissie BKR
De Lairessestraat 155 I
1075 HK Amsterdam

<plaatsnaam>, <datum>

Betreft: klacht tegen registratie door <naam kredietverlener>

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij teken ik bezwaar aan tegen een registratie die heeft plaatsgevonden door
<naam kredietverlener> op mijn naam  <indien ook op naam van uw partner: 'en op naam van .....'> in het Centraal Krediet Informatiesysteem.

De klacht betreft specifiek de registratie van  < benoem de kredietsoort en
het contractnummer>.

Ik ben het niet eens met <benoem het onderdeel van de registratie waar u het niet mee eens bent, zoals vermelding van een achterstandscodering (A), bijzonderheidscodering (1,2,3,4, of 5) of eventueel de gehele registratie>
vanwege <geef een korte toelichting waarom u het niet eens bent met de registratie en geef een toelichting bij de bewijzen die u meestuurt>.

Op mijn eerdere verzoeken tot <wijziging of verwijdering> van de registratie
is door <naam kredietverlener> afwijzend gereageerd. De correspondentie
die ik hierover reeds heb gevoerd met <naam kredietverlener> heb ik als bijlage
toegevoegd.

Ik verzoek de Geschillencommissie om deze klacht in behandeling te nemen en mij over het verdere verloop van de behandeling te informeren.

Met vriendelijke groet,

<Naam>
<Adres>
<Postcode – woonplaats>

Bijlage: <bijgevoegde documenten benoemen>
Carpe diem!

Damar

Ik ga deze breif versturen. Nog bedankt Olie

misterx12345

Bedankt voor de brief Olie, ik kan dit dan zelf proberen :)

Damar

Wat doet de geschillencommissie er verder mee? Kan ik nog mijn verhaal doen?

ollie bollie

De geschillencommissie gaat kijken of het rechtvaardig is dat de schuld nog geregistreerd staat. Je kan je verhaal in de brief schrijven bij deze opmerking:  <geef een korte toelichting waarom u het niet eens bent met de registratie en geef een toelichting bij de bewijzen die u meestuurt>.

Schrijf wel eerst het bedrijf of instantie aan, die de schuld geregistreerd heeft. Pas wanneer zij onterecht de registratie in stand houden, kan je de brief aan de geschillencommissie sturen.
Carpe diem!

Damar

Ik heb contact proberen te leggen met de geldverstrekker over de negatieve codering, die gevolg was, van veel tegenslag in een korte periode. Ik heb het kunnen herstellen, maar de codering blijft mij achtervolgen. Ik kan mijn huis nu niet verkopen, omdat ik geen hypotheek krijg voor een nieuw huis.

ollie bollie

Is het nu een herstelcode H geworden?
Carpe diem!

Damar

Nog niet, het is H5 en had al verwijdert moeten worden. De betaalregeling is over en zou nu toch zijn opgelost. Ze reageren niet echt snel, het is al 8 maanden geleden.

Er is een preventieve betalingsregeling getroffen voor een hypotheek. Deze code is van tijdelijke aard. Als de betaalregeling is afgelopen, wordt deze code weer verwijderd.