Bijbaan en WSNP

Started by equestrian, Jun 03, 2019, 10:33 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

Het onderwerp zegt het natuurlijk al.

Ik ben aan het nadenken over een bijbaan. Nu ben ik nieuwsgierig hoe dat zit met het salaris van die bijbaan. Gaat dat volledig naar de bwv of is er een kans dat er ook een (klein) deel naar ons (cq budgetbeheerder) gaat?
Ik lees veel verschillende zaken maar laat ik hier de ervaringsdeskundigen maar even vragen. Het zou mooi zijn als je extra moeite doet voor een bijbaan dat je daar ook zelf iets beter van wordt  ;)

Toegevoegde informatie: we hebben beide een baan dus is er sprake van afdracht naar bwv.

marco

De WSNP is voor de schuldeiser, de kans is groot dat jullie er niets van zien. De bewindvoerder werkt voor de schuldeiser en wil zoveel mogelijk geld naar binnen halen. Misschien kun je vooraf iets afspreken.
Marco en Bianca

ollie bollie

Het kan zijn dat je, wanneer je dit voor legt aan de rechter-commissaris, dat je 50% mag behouden van het overwerk.

https://www.wsnp-zaken.nl/blog/blog-overwerk-wsnp/

"De rechter-commissaris kan echter toestemming geven om de inkomsten uit overwerk voor 50% vrij te laten. Dit houdt in dat 50% van de inkomsten uit overwerk mag worden behouden (en de andere 50% in de boedel valt)."
Carpe diem!

equestrian

Quote from: ollie bollie on Jun 04, 2019, 09:11 AM
Het kan zijn dat je, wanneer je dit voor legt aan de rechter-commissaris, dat je 50% mag behouden van het overwerk.

https://www.wsnp-zaken.nl/blog/blog-overwerk-wsnp/

"De rechter-commissaris kan echter toestemming geven om de inkomsten uit overwerk voor 50% vrij te laten. Dit houdt in dat 50% van de inkomsten uit overwerk mag worden behouden (en de andere 50% in de boedel valt)."

Thnx maar het is geen overwerk maar echt een bijbaan.

Ik zal sowieso tzt via de bwv benaderden.

Jullie in ieder geval bedankt voor de reactie.

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

heb je fulltime baan anders geld overwerk vergoeding 50% niet

equestrian

Quote from: chapter on Jun 06, 2019, 07:54 PM
heb je fulltime baan anders geld overwerk vergoeding 50% niet

Het is géén overwerk. Het is een bijbaan. Ik zou dan bijvoorbeeld verlofdagen opnemen bij mijn huidige werkgever en dan daar in die tijd gaan werken. Kan bijvoorbeeld 2 dagen per week zijn voor bepaalde periode maar ook bijvoorbeeld 5 week aaneengesloten  (ter info: heb nog heel veel vrije dagen😉)

Robke71

Zou hier zeker even goed nadenken en informatie inwinnen bij je bewindvoerder en afspraken zou ik dan ook zeker vastleggen.

Zeker als je schulden hoog zijn, dan willen ze alle inkomsten van je (weten).
Hoe jij die verkrijgt, maakt op zich niets uit.

Werkt je bewindvoerder mee, dan is dat leuk. Maar als jij dadelijk je verlof opneemt om elders extra inkomsten te verkrijgen en de bewindvoerder alles inpikt....
Waar je ook even aan moet denken....hoe denkt je werkgever hierover?
Stel dat jij arbeidsongeschikt raakt door je bijbaan?

Ik moest destijds mijn bijbaan (ochtendblad bezorger tot max. 7:00) opzeggen. Bij de werkgever zou ik van 8 tot 17:00 werken.

Succes

equestrian

Thxn

Werkgever weet ervan maar moeten nog wel wat puntjes op de I zetten.