Branchevereniging

Started by Caspertje, Jun 01, 2019, 03:51 PM

Previous topic - Next topic

Caspertje

Zoals iedereen weet is beschermingsbewind een branche waar een ieder zomaar kan starten zonder enige kennis van zaken.
Het is immers een vrij beroep. Geen opleiding nodig om een bewindvoerderkantoortje te starten.

Nu zegt nagenoeg elke bewindvoerder, ja, maar wij zijn aangesloten bij een branchevereniging. Wij hebben audits.
Ik zal u uitleggen dat dit de grootste nonsens zijn die bestaan. Mede hiermee kunt u dan een goede bewindvoerder vinden.

Een heel foutief praktijkvoorbeeld is de NBBI. De brancheorganisatie voor bewindvoerders. Kennelijk gaan de zaken goed, site is weer op de schop geweest.

https://www.nbbi.eu/

Site ziet er prachtig uit, professioneel. Op de leden-pagina vindt u alle aangesloten bewindvoerders. Dit oogt solide en betrouwbaar. Zeker als men in de schulden zit etc.

Nu is deze "branchevereniging" een heel mooi verkapt verdienmodel van een heel beroerde doch stugge ondernemer. Heel slim gespeeld heeft deze ondernemer het.

Het geval is namelijk dat NBBI als eigenaar heeft de eigenaar van Aktiva B.V.
Dus, kort door de bocht, de slager keurt zijn eigen vlees.
Nog mooier, het audit kantoor, wat zogenaamd controleert of zij aan de "wettelijke" eisen voldoen is ook in handen van deze "ondernemer".

Dit alles is gewoon openbaar te vinden via het KVK.

Kort door de bocht, beschermingsbewind is weggegooid geld, u blijft aansprakelijk doch wordt in doen en laten enorm gekortwiekt. Een beschermingsbewindvoerder kan in feite niet meer dan u en ik. Namelijk een brief schrijven naar schuldeisers en vragen te stoppen met incasseren. Dit is absoluut geen waarborg dat dit ook gebeurt. Zij incasseren wel (via bijzondere bijstand) een mooi bedrag en van de staat ook nog een vergoeding.
Schrijven ze meer dan 17 uur per dossier? De staat draagt bij.

Wilt u echt beschermingsbewind? Heeft u echt serieuze schulden?
Meldt u zich bij de kredietbank van de gemeente, enige echt betrouwbare organisatie die ook erkent wordt door schuldeisers.

Want al staat u onder beschermingsbewind, wil een schuldeiser verkeerd? Beslag is zo gelegd, maar u heeft wel alle kosten gemaakt en de illusie dat u schuldenvrij bent na een X periode.

Beschermingsbewind kan ook gedaan worden door een familielid als u wenst, scheelt misschien ook nog in de kosten die u betaalt.

Ik hoop dat u allen hier iets aan heeft, helaas is dit de keiharde werkelijkheid van beschermingsbewind.
Assumption is the mother of all fuck ups.

jan

Ik loop al redelijk lang mee met dit forum, vaak worden er uitspraken gedaan over bewindvoerders e.d. In het begin ging ik hierin mee en later bleek dat er nog een andere kant aan het verhaal zit. Dus je hebt hoor en wederhoor. En wat nog belangrijker is, wat zijn de feiten.

Ik lees nu een mening, maar geen feiten. Ik kan hier niet over oordelen.

Wat wel een feit is dat elke gemeente in Nederland verantwoordelijk is voor het verlenen van schuldhulp, heb je schulden, meld je bij de gemeente.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Ik sluit mij bij Jan aan. Wie eist, bewijst!
Marco en Bianca

Stil-verdriet

Wij zijn ook opzoek geweest voor hulp, eerst zelf geprobeerd, maar dit lukte niet. Tijdens de intake voor een bewindvoerder, kregen wij de kosten te horen en wij hebben er vanaf gezien. Op advies van Jan zijn wij naar schuldhulpmaatje gegaan en van daaruit naar de gemeente. En hier hebben wij hulp gekregen.

jan

Als je schulden hebt en je komt er niet uit, dan is de gemeente de eerste stap voor hulp.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator