BKR registratie niet verwijderd door incassobureau

Started by Robke71, Jun 14, 2019, 07:13 PM

Previous topic - Next topic

Robke71

Beste leden,

Inmiddels hebben we lange slepende trajecten om uit de schulden te komen achter de rug.
Bij een controle op onze BKR, kwam ik een opvallende blokkade tegen.

1 van de schuldeisers (een onlinewinkel) had in 2009 de vordering overgedragen aan een incassobureau.
In 2010 zijn wij in de WSNP belandt. Tijdens dat traject heeft incassobureau niet gereageerd en de schuld niet aangemeld bij de bewindvoerder.
Aan het einde van de WSNP in 2013 konden alle aangemelde schulden betaald worden. De rechtbank heeft geen schone lei afgegeven.

• Daarna kwam het incassobureau weer om de hoek kijken om die oude en niet aangemelde vordering te innen. Hiertegen hebben we bezwaar gemaakt. Ze hadden de vordering moeten aanmelden.
    Hierop is nooit gereageerd.

• Inmiddels is het 2015. En om verjaring te voorkomen is de vordering gestuit. Ook hierop hebben we bezwaar gemaakt en heel opmerkelijk....geen reactie.
    Daarna nooit meer iets gehoord.

• Volgens de BKR is er in 2017, 250 euro afgeboekt. Dossier is hiermee afgesloten en verloopt de registratie in 2022.

• We hebben wel gezien dat het incassobureau 3 maanden later is samen gegaan met een ander bureau.

Tegen de registratie hebben we nogmaals bezwaar gemaakt. Het "nieuwe" incassobureau bevestigd het bezwaar en zou binnen 5 dagen reageren.
Na bijna 5 weken krijgen we een reactie. Ze kunnen niets in het dossier vinden over de WSNP eind. Of we die even willen toesturen.

Alleen staan zij niet geregistreerd, omdat de schuld niet is aangemeld. Dit verklaart ook waarom ze niets terug kunnen vinden.

Kan ik de registratie alsnog laten verwijderen of moet ik het maar accepteren dat er nog een registratie rust tot 2022?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Dick

Je kan een geschil aangaan bij de geschillencommissie.

https://www.bkr.nl/globalassets/documenten/brochures/brochure-verzoek-tot-aanpassing-van-uw-registratie_2019.pdf

Jullie hebben om een bedrag van 250 euro een negatieve BKR registratie. Hier heb je last van als je een krediet wilt oversluiten. Ik zou het geschil aangaan en misschien later dit voorleggen aan een rechter. Maar eerst het geschil aangaan.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

jan

Als het gaat om een kleine schuld dan zou BKR deze moeten verwijderen. Hier zijn rechtspraken over geweest. Blijkbaar moet je eerst naar de rechter toe.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Robke71

Quote from: jan on Jun 15, 2019, 08:31 PM
Als het gaat om een kleine schuld dan zou BKR deze moeten verwijderen. Hier zijn rechtspraken over geweest. Blijkbaar moet je eerst naar de rechter toe.

Uit de laatste administratie zou het gaan om ca. 800 euro + 1300 euro aan incassokosten, administratie, enz.

Robke71

Quote from: Dick on Jun 15, 2019, 09:36 AM
Je kan een geschil aangaan bij de geschillencommissie.

https://www.bkr.nl/globalassets/documenten/brochures/brochure-verzoek-tot-aanpassing-van-uw-registratie_2019.pdf

Jullie hebben om een bedrag van 250 euro een negatieve BKR registratie. Hier heb je last van als je een krediet wilt oversluiten. Ik zou het geschil aangaan en misschien later dit voorleggen aan een rechter. Maar eerst het geschil aangaan.

Top, ik ga hier even naar kijken.
Bedankt