Kinderbijslag

Started by Samm, Sep 19, 2018, 12:45 PM

Previous topic - Next topic

Samm

Hallo mensen,

Ik heb een vraag over de kinderbijslag. Ik kan nergens vinden of de kinderbijslag al dan niet aan jezelf wordt uitgekeerd. De een zegt van wel, de ander zegt van niet, weet iemand hoe dit zit als je via GKB traject bezig bent? ( ik neem aan dat de regelgeving daaromtrent een soort standaard is). Mocht iemand dit weten, hoor ik graag hoe het zit,

Groetjes Samm

jan

De kinderbijslag mag je houden en behoort aan jouw te worden overgemaakt.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Mits je niet onder bewind staat krijg je het zelf. Anders ligt het eraan. Als alles betaald kan worden van je budgetplan zul je het gewoon krijgen maar kom je tekort bv schoolgeld schoolspullen etc kunnen ze dat inhouden.

Samm

Hoi Jan en Chapter,

Misschien heel dom, maar ik weet niet of ik onder bewind sta. ( ben bij GKB en zit nu net in traject, wel met budgetbeheer).
( sinds 1 augustus) . Mijn vaste lasten enzv worden netjes betaald, kan ook. Ik heb zelf nog even gekeken op mijn SVB , via Digid, maar daar staat duidelijk dat de komende betaling op mijn eigen rekening over gemaakt wordt, dus ik hoop dat ik daarop kan vertrouwen.  :-\

JMSchuld

Een rechter plaats iemand onder beheer. Ik neem aan dat er geen gerechtelijke uitspraak is, dat je onder
beheer bent geplaatst.
Ik ben werkzaam als Sociaal Raadsman en ik begeleid als juridisch adviseur mensen met schuldproblemen.

chapter

Bij gkb krijg je idd zelf maar reserveer zeker als je nu al tekorten ervaart

Samm

Nee zit dus niet onder bewind, (gelukkig)!!! Ik reserveer absoluut voor de kids, ook ivm de vreselijk dure maand: Jawel, DECEMBER ::) ;D