inkomensbeslag bel. dienst terwijl er 16 maanden gereserveerd wordt tbv min traj

Started by loved and beloved, Jun 06, 2018, 01:30 AM

Previous topic - Next topic

loved and beloved

Hallo allemaal, hoop dat ik de situatie goed uitlegt.
In 2013 bij de gemeente den haag hulp verzocht ivm onze schulden. Eerst je koopwoning verkopen dan een financiele scan, was het devies. In 2014 ( huizen zwaar onder water ) hebben wij de woning met 165.000,- verlies moeten verkopen.Ik had een stamrecht bv en heb van 2012 t/m 2013 deze mede gebruikt om de vaste lasten en schuldeisers te betalen. Na verkoop van de woning mochten wij de aanvraag doen,  onze behandelaar kwam al snel met een stabilisatie plan en een plan van aanpak, maar daar moest een andere collega nog even dubbel checken en zei dat hij de boel overnam en eerst de stamrecht bv moest worden afgerond, voordat er uberhoud een stabilisatieplan in werking kon treden. Cazis fiscalisten van de gemeente den haag zouden mijn jaarrekeningen/aangiften behandelen van de stamrecht bv. Na 3 persoonlijke gesprekken en tweemaal de zelfde stukken te hebben laten kopieeren door deze fiscalist op de 3 e afspraak en mailwisselingen van augustus 2014 t/m januari 2015 kreeg ik bericht dat de belastingaangiftes van de stamrecht bv door Cazis was afgehandeld en ik de stamrecht bv moest opheffen. Helaas kreeg ik 4 maanden later, boete's van de belastingdienst binnen van de niet gedane aangiftes van de stamrecht bv. Navraag bij de belastingdienst bleek dat er geen 1 aangifte binnen was gekomen. Navraag bij mijn schuldhulp medewerker van de gemeente leverde het volgende antwoord op: uw dossier is gesloten, aangezien u op verzoek van Cazis en mij geen reactie heeft gegeven op informatie aanvraag. ( in 2016 heb ik via een collega van deze schuldhulp verlener , de brief ontvangen die naar mijn oude woning was gestuurd in 2015, raar immers alles liep via de mail, en mijn adres gegevens stond gewoon in het GBA en zo ook alle brieven van de gemeente kwamen wel gewoon aan).
Lang verhaal, sorry. Sinds begin 2016 een nieuwe aanvraag ingediend, zonder een klacht in te dienen, immers je hebt die mensen nodig, en is alleen maar negatieve energie.
Sedert 16-11-2016 is de aanvraag bij de schuldeisers van opgave, per januari 2017 zitten wij in budgetbeheer en wordt er maandelijks 550 euro tbv de schuldeisers gereserveerd, en de rest VTLB wordt naar ons gezin met 3 pubers overgemaakt. Nu heeft de belastingdienst beslag gelegd op mijn inkomen waardoor er 830 minder binnen komt bij gemeente, en uiteraard hebben ze mijn vakantiegeld ook ingenomen. Resultaat: Wij krijgen 830 euro minder, waardoor er nu nieuwe schulden gaan ontstaan omdat we normaal 488,- leefgeld hadden en de rest aan rekeningen werdt betaald. Vandaag de dame van budgetbeheer gesproken en gevraagd of er desnoods uit de reserveringen voor de schuldeisers het verschil naar ons kan worden overgemaakt, helaas was het antwoord "dat geld is voor de schuldeisers. Nu moeten we kiezen welke rekening er deze maand niet betaald wordt, waardoor wij dus nieuwe schulden maken en zo gewipt kunnen worden door het maken van nieuwe schulden.
We gaan naar de rechter voor een dwangakkoord, tegelijkertijd moet de aanvraag WSNP gedaan worden. We staan slecht aangezien de belasting dienst het er op "niet te goeder trouw gooit". Wij zijn op, mijn vrouw heeft jarenlang de kar getrokken terwijl ik zwaar depressief was, nu is zij ingestort, de oudste (kind) loopt bij hulpverleners met medicatie, de middelste is doorverwezen via de school en huisarts naar een therapeut ivm onderliggend lijden,(van havo/vwo brugklas, dit schooljaar mavo, en nu waarschijnlijk weer een andere school, vmbo). Morgen een gesprek met mijn schuldhulpverlener, hoop op een wonder, 3 jaar WSNP zal denk ik killing zijn voor ons. In ieder geval ben ik ff mn verhaal kwijt, en hoop op rake tips en adviezen.
Groeten loved en beloved, en mijn gezin uiteraard.

Stil-verdriet

Quote3 jaar WSNP zal denk ik killing zijn voor ons.

Nee hoor, dit is een zegen!

chapter

wat een verhaal maar 488 is best wel ruim. is dat met de kindgebonden budget of  blijft die bij budgetbeheer.
Is de bvv al berekend en klopt deze wel?
waar uit gewipt wordt? ik vraag mij af of er wel basis is voor moratorium. hoever is het met de schuldeisers. zijn allen al aangeschreven en hebben zij bericht terug gestuurd?voor wsnp wordt wel gekeken of niet te goede trouw is. heeft de belasttingdienst dat gezegd of heb je dat ingevuld als dat zullen zij wel vinden. is wel een verschil

loved and beloved

Bedankt voor de reacties, zeker 3 jaar is een zegen, 8 jaar is bijna 3 keer zo lang!
november 2016 zijn de schuldeiser aangeschreven, januari 2017 zijn wij via schuldhulpverlening van de gemeente gaan reserveren. Allen op de belastingdienst (niet ter goeder trouw is gezegd en geschreven) en 1 andere schuldeiser na,zijn akkoord. De belastingdienst heeft 12 % van de totale schuld te claimen en de ander 22%, de rest is allemaal akkoord. Ik heb gelezen als je niet te goede trouw bent kan de wsnp ook niet plaatsvinden? Nu heeft een maat aangeboden om de restant van de schuld (het voorstel) in het minnelijke traject in 1 keer af te kopen, volgens de gemeente werken zij hier niet aan mee, en de rechter ook niet? Inmiddels heb ik alle stukken ontvangen en moet deze naar de rechtbank brengen tbv dwangakkoord/wsnp. Zijn er zaken bekend met soortgelijke scenario "niet te goede trouw"die wel een dwangakkoord hebben gekregen? iIk kan hier niets over vinden.
Alvast bedankt voor het meedenken, wij hebben het niet meer van de zenuwen, hoe dit gaat aflopen.

chapter

Bd kan wel vinden niet te goede trouw maar rechter kijkt daar zelf naar. Als wel niet te goede trouw is dus bv bewust gesjoemeld etc geld 5 jaar na intsraandatum. Was dat 2013 kun je dus 2018 wel toegelaten worden.

Hoe bedoel je in 1 keer afkopen minnelijk en dan rest dan betaal je volledige vordering? Of nu in 1 keer bod minnelijk?
Dat zal niet veel opleveren als ze nu al niet mee willen werken.
Want nu minnelijk en je reservering
Zou zsm je spullen inleveren bij rechtbank.