Vrijesector woning met negatieve kredietwaardigheid

Started by Jaimy1988, May 23, 2018, 08:24 PM

Previous topic - Next topic

Jaimy1988

Hallo allemaal,
Wij willen graag gaan huren in de vrijesector. Helaas hebben wij in het verleden wat schulden gehad waardoor we bij experian 3 incassobureaus genoteerd hebben staan. Ik lees dat ze bij elke woningcorporatie een krediet check uitvoeren. Wie heeft toch een huis kunnen krijgen ondanks een negatieve kredietwaardigheid? Of is dit per definitie al uitgesloten?

jan

Ik denk dat vrije sector uitgesloten is, omdat jullie een slechte betaalmoraal hadden. Ze doen altijd een creditcheck en wil risico's vermijden. Hebben jullie nog schulden ?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Jaimy1988

Wij hebben nu geen schulden meer. Het waren ook geen grote bedragen.

jan

Quote from: Jaimy1988 on May 23, 2018, 09:36 PM
Wij hebben nu geen schulden meer. Het waren ook geen grote bedragen.

Doe dan de lakmoesproef en dien een aanvraag in voor een huurhuis. Op kleine schulden, zal het niet afhangen, maar wel van grote schulden.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Jaimy1988

chapter

als je wel inkomen hebt wat vrije sector kan betalen zou er wel mogelijkheden moeten zijn want voor sociale huur kom je niet in aanmerking partikulieren die hun huis verhuren is ook nog een optie. je kan natuurlijk het gewoon in gang zetten en dan zien wat reactie is dan al moeilijkheden zien als die ermisschien niet zijn

jan

Quote from: Jaimy1988 on May 23, 2018, 10:10 PM
Lakmoesproef? Sorry wat houd dit in?

Ik bedoel hiermee net als met natuurkunde, dat je dit moet uitproberen.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Zipper

Quote from: jan on May 23, 2018, 09:28 PM
Ik denk dat vrije sector uitgesloten is, omdat jullie een slechte betaalmoraal hadden. Ze doen altijd een creditcheck en wil risico's vermijden. Hebben jullie nog schulden ?

Ik heb een woning gekregen uit de vrije woonsector. Simpel door open kaart te spelen.
Heb me net voorgesteld in het forum en dit is mijn eerste reactie.

Mijn mening is dat het vreselijk krom geregeld is. Ik heb geen recht op een sociale huurwoning en toeslagen. Wel heb ik 160K schuld nu en ik mag een woning huren van 950 euro per maand.
Hoe gaat dit straks als ik de WSPN in ga. Moet ik er dan weer uit? Volgens mijn bewindvoerder niet, die zegt namelijk dat het kan aan geven dat ik geen recht heb op een sociale huurwoning vanwege mijn inkomen en dat het dan geaccepteerd word.

Jaimy1988

Dank je wel Zipper, krom is het zeker geregeld. Kwam jij negatief uit de check? Want ik heb het idee dat niet elke schuld daar vermeld word. Deden ze erg moeilijk?

equestrian

ook wij hebben woning in de vrije sector omdat we niet voor sociale huurwoning in aanmerking kwamen gezien ons inkomen.
omdat verhuizen ook duur is en de huur in goede verhouding staat tot de woning hoeven wij van de bewindvoerder niet te verhuizen ondanks het feit dat wij in de wsnp zijn toegelaten.

mijn advies is om idd gewoon open kaart te spelen alhoewel ik mij de angst hiervoor heel goed kan voorstellen. met zoiets loop je tenslotte niet te koop

Zipper

Quote from: Jaimy1988 on May 24, 2018, 09:16 PM
Dank je wel Zipper, krom is het zeker geregeld. Kwam jij negatief uit de check? Want ik heb het idee dat niet elke schuld daar vermeld word. Deden ze erg moeilijk?

Ik moest 3 maanden vooruit betalen. Ze deden wel moeilijk maar ik gaf aan dat ik er voor een lange tijd wilde wonen. Mijn inkomen waren in orde en het feit dat er bewindvoerder in het spel was hielp daar ook bij.
Lees mijn verhaal maar bij dit ben ik. Dan kan je een inschatting maken hoe de vlag er bij mij bij hangt

chapter

Ligt er maar aan zipper want 712 is ook vrije sector