Huis kopen

Started by Joost, May 12, 2018, 01:41 PM

Previous topic - Next topic

Joost

Vraag, aan ons is het aanbod gedaan, dat wij ons huur huis kunnen kopen, dit zouden wij best wel willen, echter ik kan het niet nu, maar wel over 2 jaar. Hoe zou ik dit voor elkaar moeten krijgen, om dit toch doot te laten gaan.

jan

Ik ben bang dat je dit niet gaat lukken, i.v.m. de strengere hypotheekregels. Je kan vragen of het huis, over 2 jaar nog te koop is.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Het voelt of dat we gestraft worden.

jan

Quote from: Joost on May 13, 2018, 02:58 PM
Het voelt of dat we gestraft worden.

Dit voelt misschien zo, maar deze regel is ter bescherming van ons om te voorkomen dat wij in een situatie terecht komen dat wij onze schulden niet kunnen betalen.

Je hebt een schuld, deze ben je aan het aflossen en daarna ontstaan voor jullie nieuwe mogelijkheden.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

heb je bkr achterstanden dan kun je het wel vergeten voorlopig helaas. Daarnaastmoet je eigen geld inleggen wat je nu niet hebt

jan

Aangezien eigen geld moet hebben, red je het overigens niet met 2 jaar :(
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Joost

Tja confronterend  :-[

Meelezertje

Ik begrijp je helemaal Joost. Geef de moed niet op. Naar verwachting blijft de rente nog langere tijd laag. Onze alleenstaande zoon heeft een poosje terug een goedkope voormalige  uitgewoonde huur woning gekocht met ontieglijk grote tuin van meer dan 40 meter diep met een oude fruitboom. Hij had alleen gespaard voor de kosten koper, omdat hij net pas was gaan werken. En geen rode cent om het op te knappen. Hij kon kiezen: Huren van een appartementje voor 557 per maand (hij stond ingeschreven) of dit huis kopen voor bruto 499 per maand! Inmiddels heeft  hij elk vrij uurtje erin gestoken. En heel veel geleerd. Zelf stuuken. Zelf tegelen. Zelf schilderen. Zelf nieuw plafond erin. Zo kon hij voor 8 euro per wand alle muren netjes stuuken. Want de muren zagen er verschrikkelijk uit. Grote gaten en stuuk eruit gevallen. De eerste wand op een slaapkamertje was nog een beetje amateuristisch, maar de woonkamer ziet er nu perfect uit.  Met afgeprijsd partijtje tegels zijn badkamer opnieuw getegeld.  Een meubeltje via marktplaats. Zijn hele huis nu gesausd en geverfd voor 184 euro totaal. Met goede verf en saus uit aanbiedingen. Overal een strak plafond erin van gipsplaten. Die zijn, met soms de 25% korting aanbieding, nog maar 2,50 euro per stuk. Hij gaat nu van zijn vakantiegeld bij de p.raxis een complete nieuwe keuken kopen met inbouwapparatuur voor 1250 euro zoiets.
In vergelijk met soortgelijke huizen zou hij zeker 40000 winst kunnen maken, zeker als het aanrechtblok vervangen is.
Ga je nu vast verdiepen in klussen. Dat kan iedereen leren. Mijn zoon werkt in de accountancy en kan het nu ook.  Ga lekker vast plannen maken en nadenken hoe je dingen zou kunnen doen. Heb je nu een tuin? Ga dan je planten vast stekken. Zodat je bijvoorbeeld straks in je nieuwe huis een grote taxushaag gratis kunt aanleggen. Hortensia's en vele andere struiken kun je afleggen. Dwz een tak uitbuigen en met een zware steen vastmaken op de grond. Daaronder komen dan nieuwe wortels en later kun je de nieuwe struik lossteken van de oude. Het internet staat vol met informatie. Zo kun je al veel voorpret hebben. En maak je plannen niet te klein- wel reeeël natuurlijk- want straks na je schulden ben je vrij en is er heel veel mogelijk!
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Joost

Dankje Meelezertje  :)