Even voorstellen.

Started by Degenezondernaam, Apr 16, 2018, 02:02 AM

Previous topic - Next topic

Degenezondernaam

Beste,

Ik wil me graag even voorstellen en gelijk mijn verhaal kwijt

Ik ben 22 jaar oud en woon nog thuis bij mijn ouders en werk zelf in een magazijn.
Ik heb schulden, waarom? Ik zal bij het begin beginnen
Een hele tijd geleden heb ik een vriendin gehad uit indonesie.
Zelf kom ik ook uit indonesie maar ben wel hier opgegroeit.
Na een leuke tijd met der gehad te hebben begon ze geld aan mij te vragen
Ik als verliefde tiener dacht, ik hou van der en zal met haar gaan trouwen dus heb dat gedaan
Het waren steeds kleine bedragen van 50/75 euro
Tot op een dag ze problemen had met de huur en ze me een paar honderd euro vroeg
Het ging maar door en ze vroeg steeds meer.
Uiteindelik heb ik de domme beslissing gemaakt om (tijdelijk) te regelen dat ik in de min kon met mijn bankrekening en me limiet gezet op 1000â,¬ Met de gedachte hier kom ik binnekort yoch wel uit.
De relatie is destijds over gegaan.
Ik had het er heel moeilijk mee en dacht bij me eigen, die 1000â,¬ komt later wel ik ga mu even genieten van het leven.
Ik begon te blowen, te drinken duurdere kleding te kopen want ik dacht dat maakt me gelukkig,
Nu zo een 5 jaar later zit ik nogsteeds met het zelfse probleem.
Schulden :
1000â,¬ in de min.
+- 500â,¬ aan rekeningen liggen bij de belasting dienst.
Ik kreeg vandaag zondag 15 april 2018 weer 2 blauwe brieven op de deurmat en dacht nu bij me eigen
Het moet eens afgelopen zijn, mijn ouders vragen steeds wat er in die brieven staat waarop ik antwoord met een slecht smoesje, ik schaam me er voor.
Mijn probleem is ik geniet van het leven op de verkeerde manier, ik hou er van om geld uit te geven, ik leef een te dure leven.

Ik heb me vandaag aangemeld voor hulp bij mijn gemeente en daarmee de eerste stap gezet.
Verder hoop ik hier ook wat te leren over omgaan met geld.

Ik wil hierbij nog zeggen, aangenaam kennis te maken!
Sorry voor eventuele typfouten, ik ben niet zo heel goed in teksten schrijven enzo.

Groetjes.

chapter

Ben wel benieuwd waarom naar gemeente. Schulden gaan niet gesaneerd worden en zijn klein. Neem aan met je werk je deze redelijk snel kunt aflossen met amper kosten als je thuis woont. Maak een plan. Of wil je onder bewind? Zou dan eerder budgetbeheer doen. Scheelt ook in kosten

Elah

Denk inderdaad als je nog thuis woont dat het nog aardig makkelijk op te lossen is. Je hebt een vaste baan en weinig vaste lasten. Je zult alleen denk ik je levensstijl moeten aanpassen.  :)

Katniss

Misschien toch gewoon met je ouders om de tafel zitten. Misschien dat zij je kunnen helpen. Als je dat niet wil, dan zorgen voor iemand die jou kan helpen om alles op orde te krijgen. Dit is niet zo'n heel groot probleem en hier kun je nog eenvoudig uitkomen.

Zet alle vaste kosten die je hebt op een rijtje. Zorg dat je daarbij dus ook een aflossing mee neem voor je schulden en een bedrag om te sparen. Als ik het zo van jou lees, houd je per maand nog een leuk bedrag over. Je werkt in een magazijn, dus je hebt een salaris. Daarbij komt dat ik ervan uitga dat je op een gegeven moment ook een eigen plekje wil betrekken. Persoonlijk zou ik daarom voor mezelf een weekbudget stellen en mij daaraan houden. Vind je dat lastig dan kun je dat doen door het geld cash te halen en je pinpas thuis te laten liggen.

Ik wens je veel succes, dit gaat je lukken!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Alle begin is moeilijk, maar als je begint heb je een toekomst.