Rechtbank Rotterdam LoanRider.

Started by sacredfour, Mar 07, 2018, 08:50 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

28 maart om 11 uur Rechtbank Rotterdam sector kanton
Rechtszaak van LoanRider tegen een van mijn cliënten.
Iedereen is welkom. De pers is ook uitgenodigd.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jamize

Ik heb ook een rechtszaak van loanrider . Ik heb 4 weken uitstel gekregen. Ik moet voor 14 maart mijn verweer opsturen, naar de kantonrechter in breda. Lianrider heeft Van Lith incassobureau daarvoor ingeschakeld. Nu ga ik een goed verweer opschrijven. Dan zien we het wel.

sacredfour

Misschien kan ik je helpen Stuur me een PM
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jamize

oke ik pak zo mijn laptop en dan stuur ik je pb

jamize

Mischien een domme vraag, hoe stuur ik jou een PM Sacredfour?

sacredfour

Click op mijn naam en ga dan naar PM versturen

justme45

hallo was bij mij ook van lith.
Ging bij mij om een bedrag van â,¬150 excl garant steller.
Ik moest in totaal â,¬290 terug betalen.
Wat ik maar heb gedaan.
Ik had contact opgenomen met AFM waar ik een email van terug kreeg met het verzoek om alle emails van loannrider en fairsecure aan hun door te mailen wat ik natuurlijk heb gedaan .

jamize

ik heb je een pm gestuurd sacredfour

sacredfour

Vandaag de rechtszaak van LoanRider gehad.
Ik was er bijna zelf niet bij! Ik zat op de verkeerde gang te wachten.
Maar goed dit had ik gelukkig op het laatste moment door.
Ik kwam wel 10minuten te laat de rechtszaal binnen wandelen.
We treffen het met de rechter. Die besefte dat het hier niet alleen gaat om een vordering die terug betaald moet worden maar dat deze zaak ook een sociaal en juridisch belang heeft.
Hij gelaste dan ook een nieuwe schriftelijke ronde in, de repliek en dupliek.
Ook krijgen we  hulp uit een onverwachtse hoek, De Groene Amsterdammer.
Twee journalisten van deze krant waren ook aanwezig.
Helaas was er geen toestemming gegeven om te filmen.
Misschien kunnen zij ons nog helpen met wat speurwerk.
Alhoewel er nog geen uitspraak is vond ik dit toch een geslaagde zitting.

guest3318

Quote from: justme45 on Mar 08, 2018, 09:35 AM
Wat ik maar heb gedaan.
Ik had contact opgenomen met AFM waar ik een email van terug kreeg met het verzoek om alle emails van loannrider en fairsecure aan hun door te mailen wat ik natuurlijk heb gedaan .

AFM staat buitenspel in deze kwestie dus die zal waarschijnlijk ook niks kunnen doen. Dit soort woekeraars kunnen het heel slim spelen door de mazen in de wet te "misbruiken".

Sebastiaan80

Quote from: Youss on Mar 28, 2018, 04:56 PM
Quote from: justme45 on Mar 08, 2018, 09:35 AM
Wat ik maar heb gedaan.

AFM staat buitenspel in deze kwestie dus die zal waarschijnlijk ook niks kunnen doen. Dit soort woekeraars kunnen het heel slim spelen door de mazen in de wet te "misbruiken".

AFM staat zeker niet buitenspel en ze zijn er op de achtergrond heel druk mee. Het onderstaande artikel wat net een paar dagen online is gaat over onder andere de zogenaamde garantstellerkosten, ook van toepassing als het om een extern bedrijf gaat

Is dit artikel van de AFM niet ook gewoon van toepassing in de rechtszaak tegen loanrider waar jij nu mee bezig bent?
Het artikel staat net een paar dagen online op de site van AFM maar lijkt mij bruikbaar in jou zaak.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/producten/lenen/tips/flitskrediet

sacredfour

NietEenVanJullie

Deze artikelen zijn wel mooi en geven hoop maar melden niet dat het wel bekende groepje Finnen (wiens naam we niet zullen noemen) vorig jaar het AFM heeft verslagen in het gerechtshof en dat het AFM daarna weinig heeft ondernomen tegen ze.
Laten we geen onterechte hoop bouwen :-(

Blut85

Hoe nu verder, het mag niet, toch doen ze het via een schijn constructie.

Marjan12

Beter is ver weg te blijven van LoanRider, nu het zomer begint te worden, komen als je zoekt op vakantie en dag je weg, veel van dit soort advertenties naar voren. Het draait allemaal om geld, als er geen inkomsten meer zijn, dan stopt het.