Hulp voor mensen met schulden

Started by Jaco, Jan 28, 2018, 08:59 PM

Previous topic - Next topic

Jaco

Ik ben vrijwilliger intaker bij de voedselbank. Sinds 1 januari is de landelijke inkomens-norm omhoog gegaan. Dat betekent dat mensen sneller in aanmerking komen voor hulp van de voedselbank. Er zijn heel veel mensen die hier gebruik maken van de voedselbank. Zelf dacht dat het ging om doorgeschoten aardappelen en beschimmeld brood, maar de voedselbank levert echt goed en gecontroleerde artikelen. Natuurlijk is de voedselbank een noodoplossing maar als je er recht op hebt, dan is het wel aan te raden er gebruik van te maken.

VOEDSELBANK NORMBEDRAGEN 2018            

Basisbedrag huishouden            130
Basisbedrag per persoon            85

Er zijn nog wel wat meer dingen die meetellen, maar dit is wel de basis per maand voor de berekening.

Jaco

jan

Ik neem aan dat dit bedragen zijn per maand. Voor veel mensen is de voedselbank een uitkomst.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Geengeld

Mijn ervaring met de voedselbank is redelijk goed. Het helpt echt in tijden van nood. Echter de producten die zij leveren, zijn in mijn geval 80% krap aan de THT en soms zelfs over de THT. Je moet dus alles enorm snel opeten. Soms wordt het ingevroren, dan kan een over-datum product geen kwaad, maar het blijft heel scherp opletten! Heb je geen vriezer, dan moet je na het ophalen, direct de keuken in om de ingevroren producten te bereiden, dus houd daar rekening mee. Bovendien is het een aanvulling op de spullen die je nodig hebt. Je zal dus altijd zélf nog de aanvullende boodschappen in huis moeten halen. Het is heel prettig, de voedselbank, maar het is ondersteuning (en dat is iets om dankbaar voor te zijn), maar je hebt altijd aanvullende boodschappen nodig. Wel iets om rekening mee te houden.