Spreuk

Started by Chrissie, Feb 21, 2018, 10:28 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Doen alsof het goed
met je gaat is zoveel
makkelijker dan iedereen
uitleggen waarom het
niet goed gaat...
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

jan

Herkenbaar, in de tijd dat wij enorm in de schulden zaten, zeiden wij altijd dat het goed ging, om uitleg te voorkomen. Hier hadden wij geen zin in, dat door gevraag enz.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

flits

ik herken mezelf hier wel een beetje in ik hou mezelf voor heel veel mensen altijd groot omdat ik niet wil uitleggen waarom het niet goed gaat en dan bedoel ik niet alleen het finaciele gedeelte er zijn er maar een paar in mijn leven die echt weten hoe het gaat omdat ik anders te veel uit moet leggen en mensen het vaak verkeerd begrijpen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Joost

Ik zeg altijd dat het goed gaat, omdat sommige zaken niemand anders iets aangaat!

Katniss

Ja, heel herkenbaar. In mijn geval is er eigenlijk niemand in mijn omgeving die precies weet hoe het met mij gaat. Ik heb ook geen behoefte om erover te praten met iemand. Je krijgt dan toch vaak de geijkte verhalen dat anderen het zwaarder hebben, dat je blij moet zijn met wat je hebt enz.

Laat mij dan maar gewoon met rust en die rust kan ik bereiken door aan te geven dat het goed of redelijk gaat. Of mijn geijkte antwoord: op sommige gebieden goed, op andere gebieden minder, maar dat is een ziekte die ze leven noemen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

chapter

ik denk niet met schulden maar het heel vaak zo is.Als je vraagt hoe gaat het en iemand zegt slecht sta je eigenlijk ook perplex omdat ze altijd zeggen gaat doed