Regen in de drup

Started by kevin89, Jan 02, 2018, 01:55 PM

Previous topic - Next topic

ollie bollie

Je hebt in ieder geval al alles mooi overzichtelijk! :)

In dit tempo ben je over 14 maanden al van ing cc, ics bijenkorf en de telefoonabonnementen af. Dat zijn een hoop bkrnoteringen minder, waardoor je misschien wel over kan sluiten naar 1 goedkopere lening.

De verleiding van het gokken ken ik maar al te goed. Tot ik tot het besef kwam, dat het geen gokken is. Het is gewoon standaard je "spaargeld"  laten verminderen. Gokkasten staan afgesteld op 70 % uitkeren, roulette op 36 x je inzet, terwijl er 37 nummers zijn. Als je het zo bekijkt, krijg je van elke euro die je in een gokkast steekt, maar 70 cent terug. Roulette werkt dus volgens hetzelfde principe. Ik was direct genezen. ;)
Carpe diem!

Katniss

Als eerste een verlaat welkom en een compliment. Je bent goed bezig!

Je vroeg ergens wat verstandiger is, of extra aflossen op je doorlopend krediet of eerst het kleinste bedrag. Daar je overal het zelfde hoge rentepercentage op betaald, maakt het daarvoor weinig uit. Voor mij werkte het erg motiverend om schulden weg te strepen. Je geeft aan dat je 600,- per maand betalingsverplichtingen hebt en 200,- gebruikt voor extra aflossingen. Is het dan niet een idee dat je begint met het oplossen van je roodstand? Als je ervoor kunt zorgen dat je deze hebt weggewerkt, dan heb je daar al een soort 'buffer' die je kunt aanspreken in geval van nood.

Ik wens je heel veel sterkte!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

kevin89

Quote from: Katniss on Jan 15, 2018, 08:02 AM
Als eerste een verlaat welkom en een compliment. Je bent goed bezig!

Je vroeg ergens wat verstandiger is, of extra aflossen op je doorlopend krediet of eerst het kleinste bedrag. Daar je overal het zelfde hoge rentepercentage op betaald, maakt het daarvoor weinig uit. Voor mij werkte het erg motiverend om schulden weg te strepen. Je geeft aan dat je 600,- per maand betalingsverplichtingen hebt en 200,- gebruikt voor extra aflossingen. Is het dan niet een idee dat je begint met het oplossen van je roodstand? Als je ervoor kunt zorgen dat je deze hebt weggewerkt, dan heb je daar al een soort 'buffer' die je kunt aanspreken in geval van nood.

Ik wens je heel veel sterkte!

Bedankt voor je reactie heel erg lief!
Ik heb nu alles overzichtelijk in excel sheetjes staan. Het vreemde is, wat ik nooit eerder heb gehad, dat ik gewoon niet kan wachten met aflossen. Maar ja ik moet toch steeds weer een maand wachten op mijn salaris.
Het was heerlijk dat ik met mijn kerstbonus mijn money@home en H&M krediet kon aflossen en dat ik die heb laten afmelden bij bkr. Heerlijk!
Mijn roodstand is nog wel een dingetje, daar val ik nog steeds onder de studentenvoorwaarden, dus betaal relatief gezien weinig rente. Alles wat ik nu per maand over heb, wat niet heel veel is ( ongeveer 50 euro) of eventuele extraatjes zet ik op een aparte rekening. Zodat ik hopelijk aan het eind van het jaar dat in een keer kan overmaken naar mijn betaal rekening en dan direct mijn roodstand kan oplossen.
Op een of andere vreemde manier heb ik nog steeds wel soms het gevoel van paniek, dat ik geld weggooi als ik kredieten aflos en stop. Ik kan het niet goed uitleggen maar het voelt alsof ik dan de mogelijkheid tot geld weggooi... Het klink heel vreemd en dom waarschijnlijk maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn neckermann lening welke ivm faillissement van ze is overgegaan naar Vesting Finance betaal ik nu extra snel af, zodat ik daar over een paar maanden vanaf ben ( staat nog ongeveer 700 euro open, was 4000) zodat ik die snel kan laten beëindigen bij BKR. Bij de wehkamp doe ik ook steeds een grote betaling en dan kan je via de site je kredietruimte heel makkelijk naar beneden bijzetten zodat deze lager bij BKR wordt gemeld en je niet opnieuw kan opnemen.
Verder heb ik veel onnodige spullen op marktplaats gezet en denk ik steeds 4x na of ik iets nodig heb.
Ik kan niet wachten op schuldenvrij door het leven te gaan!

Ik wil jullie allemaal bedanken , het is heel fijn om ervaringen te lezen en dat jullie niet met negatieve commentaren komen. Ik weet dat ik financiële fouten heb gemaakt, maar wil ze ook graag oplossen.
Jullie steunen daar enorm in, ook jullie adviezen zijn heel erg fijn.
Dat 2018 maar een fantastisch jaar mag worden!
Ik heb trouwens een geweldige sheet gevonden waarin je je leningen kan bijhouden en welke de rente en aflossing voor je berekend. Hij is wel in het engels maar echt ge-wel-dig!

https://www.vertex42.com/Calculators/debt-reduction-calculator.html

Groetjes Kev

p.s. Ik kreeg vorige week mijn afrekening van 385 euro van het eigen riscio over 2017, ik wist dat die ging komen ivm de hulp die ik heb gehad. Ik had dit geld al apart staan/beetje gekregen van mijn ouders. Maar ik heb hiervoor een betalingsregeling afgesproken van 12 maanden. Dat klinkt heel fout, maar daar betaal ik geen rente en heb die 385 euro maar overgemaakt naar een schuld waar ik 14% betaal aan rente per maand. Of dat slim is weet ik niet maar het scheelt me wel geld :)

Smile

Kevin 89, goed bezig  , ga zo door , snel aflossen  des te sneller ben je ervan af! Succes, groet, Smile