Spaargeld en WSNP

Started by Katniss, Dec 01, 2017, 01:17 PM

Previous topic - Next topic

Katniss

Even een vraag voor mijn situatie.

De kans is aanwezig dat ik volgend jaar mij weer ga melden bij de schuldhulpverlening. Ik moet wachten op uitsluitsel van de rechter over onze boedelscheiding.

Nu ben ik naast mijn maandelijkse aflossingen ook elke maand een bedrag aan het sparen. Waar ik geen informatie over kan vinden is of mijn gespaarde geld zou mogen houden en tot welk bedrag dat zou zijn.

Weet iemand of je bij het starten van een schuldhulpverleningstraject minnelijk of WSNP wat spaargeld mag houden, b.v. een bedrag tot â,¬ 1.000,-?
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

chapter

Vervelend zeg. Heb je al eens wsnp doorlopen dan wachttijd. Ligt erg aan bwv of gemeentw. Stop het in oude dok dan kraait er geen haan naar.

jan

Heel vervelend dat je weer in deze situatie terecht komt.

Spaargeld levert niets op, als het cash hebt, is het niet zichtbaar. Spaargeld en inkomsten moeten aan de bewindvoerder worden overgedragen en deze geeft zakgeld. Ik weet niet hoe het zit in het minnelijke traject.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Katniss

Bedankt voor de antwoorden. Zorgen dat ik het cash heb is wel een goed idee.

Het wachten wordt veroorzaakt doordat mijn ex en ik nog een gezamenlijk boedel hebben. Daarin zit ook een woning in het buitenland. Als ik deze niet had gehad was ik al een jaar in het traject geweest. Daar is het dus de vorige keer op stuk gelopen. Ik heb dus nog nooit een traject doorlopen.

Op dit moment heb ik wat geld gespaard voor o.a. mijn eigen risico voor zorg. Verder heb ik wat geld apart staan voor kleding en voor het betalen van mijn sport. Het is niet heel erg veel, maar het is wel erg prettig om voor dat soort zaken wat geld achter de hand te hebben. Dat in een oude sok hebben is dan niet handig, voor kleding zou kunnen, maar voor het eigen risico en mijn sport niet. De facturen daarvan moeten namelijk per bank worden betaald.

Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

chapter

Klopt maar dan pin je niet voor boodschappen want dat heb je achter de hand en betaal je sport ervan bv. Je schuift dan op goede manier. Niet met rekeningen maar je kan die laten afschrijven en van reserve gebruik je dan nodige als je tekort komt