Geen uitzicht meer

Started by hoolie, Oct 18, 2017, 03:22 PM

Previous topic - Next topic

hoolie

Ik ben nieuw hier en wil mij, via dit verhaal, aan jullie voorstellen.

Ongeveer in 1999 heb ik ,samen met mijn nu ex-vrouw , een lening voor een auto afgesloten.
Een aantal maanden later deze lening overgesloten tegen een , op het eerste gezicht , een gunstigere premie.
Hierbij ook meteen verzekeringen tegen werkeloosheid voor beide afgesloten.
Toen eerst mijn ex en later ikzelf werkeloos werd, bleek dat deze verzekering een wassen neus was en betaalde dus niks. Gevolg hiervan, achterstanden in premies en het begin van alle ellende.
Jaren lang alle gaten met elkaar gedicht en uiteindelijk in 2011 in de WSNP terecht gekomen.
Dit ging goed, totdat mijn ex ziek werd.
Zo ziek zelfs dat zij weken in coma heeft gelegen en op het randje van de dood heeft gelopen.
Na een tijdje ging alles wat beter, maar zij had een soort van voetsteunen nodig om weer opnieuw te moeten leren lopen en door haar ziekte en medicijngebruik, viel haar haar uit. Zij wilde een pruik (logisch).
Beide werden niet vergoed en ik heb deze zelf betaald. Ik heb er echter geen seconde bij nagedacht om dit te melden bij de bewindvoerder.
Hierdoor zijn wij uit de WSNP gezet, zonder schone lei.
Hoe erg ik ook mijn best hierna heb gedaan om geen nieuwe schulden te maken, je ontkomt er bijna niet aan.
Ook nog gescheiden hierna.
Inmiddels weet ik mij geen raad meer. Denk er eigenlijk alleen nog maar over om eruit te stappen, aangezien dat de enige oplossing lijkt. ( tot nog toe het lef niet gehad, dus dat scheelt..)

situatie nu :

Ik woon fulltime samen met mijn zoon (19) en in co-ouderschap met mijn dochter (16).
Totale schuld is nu â,¬205000 voor ex en mij samen, dus rond de 100k voor mij alleen.
Ware het niet dat mijn ex in de bijstand zit en dat daar helemaal niks te halen valt, dus alles zal we op mij komen.
Ik verdien ongeveer 2x modaal, moet allimentatie betalen, kom niet in aanmerkin voor toeslagen ( sterker nog, ziektekosten verzekering kan ik niet eens betalen ) en er liggen 2 loonbeslagen waardoor er ongeveer ( na alle vaste lasten ) 40 eu per week overblijft.
Ik heb geen abonnementen, geen kranten tijdschriften etc. heb het goedkoopste gas/licht
Zou niet weten waar ik op kan besparen en zelfs als dat wel zou kunnen, kom ik hier nooit meer uit.

Sorry voor het lange verhaal, maar is er misschien iemand die nog iets van een idee heeft??

ollie bollie

Goede avond,

Allereerst wil ik zeggen, dat eruit stappen zo'n impact op je kinderen gaat hebben, dat je dat echt nooit moet doen. Hoe erg je problemen ook zijn, dat is echt geen oplossing.

Zoals ik zie, hadden jullie in 2011 WSNP. Hoe lang hebben jullie daar in gezeten?

Waaruit bestaat je schuldenlast? Ik neem aan dat er meerdere schuldeisers zijn, aangezien 205.000 een beetje veel is voor een lening voor een auto.

Is je beslagvrije voet wel juist berekend?

Zijn de schulden uitgesplitst of zijn je ex en jij hoofdelijk aansprakelijk? 

Met 2 x modaal lijk je me een behoorlijke afloscapaciteit te hebben. Het zou dan wel een jarenplan worden, maar misschien is er te praten met de schuldeisers over een goed aflosplan. Ik kan me voorstellen dat schuldeisers eventueel wel willen meegaan, wanneer je de su?icidale problematiek aanhaalt. Nu zullen ze wel denken, dat ze toch al betaald worden door het loonbeslag, maar hoe lang gaat dat duren met een su?icidaal persoon? Wie weet zijn ze voor rede vatbaar...

Een hoop vragen, maar zo krijgen we een totaalplaatje, wat misschien kan resulteren in een draaglijkere afbetalingsregeling.

Kop op! :)
Carpe diem!

gewoon

Ha Hoolie

Sluit mij aan bij Ollie bollie

Levens beëindiging afwegen als enige oplossing .... is gelukkig te kort bocht mocht je daar moed voor vinden, er zijn betere oplossingen

Dit  is zelfs een minder goede oplossing,  je diepe zorgen en weinig leef geld schuift dan voor een deel door naar je kinderen die daarmee een moeilijke start hebben in hun jongen leven.

Krom gezegd wil je juist een vol leven,  en graag uit de ellende stappen die je daar nu zo toe weerhoud.

En dat begint met kleine dingen van nu die een groot verschil kunnen maken ,  wat Ollie Bolie schrijft klopt die beslagvrije voet wel zit je nog binnen de 8 dagen voor een beroep en meer..

Maar even goed het nu kunnen los laten,  en proberen de lange termijn  invulling te geven wanneer je een nieuwe aanvraag kan doen,  wanneer de alimentatie voorbij is,  en er is veel meer kwijtschelding of een betaling tegen deze voorwaarde, laat het voorbij komen.

Maar al die tijd jaren was je er wel voor je toekomst en voor je kinderen dat is het uitzicht.

En zal je juist  uitbetaald worden na goed  wegen

misterx12345

Je schulden zijn te hoog, dus terugbetalen is geen oplossing.

Wat ik laatste tijd heb  gelezen is dat er bedrijven zijn die schulden opkopen tegen een heel lage percentage.
Meestal tussen 5 % en 20 % van het oorspronkelijke bedrag.
Weet zelf ook niet het beste ervan, want heb hier geen ervaring mee, maar misschien zijn er mensen op het forum die zo'n bureau hebben ingeschakeld?

guest3318

Quote from: hoolie on Oct 18, 2017, 03:22 PM
Ik ben nieuw hier en wil mij, via dit verhaal, aan jullie voorstellen.

Ongeveer in 1999 heb ik ,samen met mijn nu ex-vrouw , een lening voor een auto afgesloten.
Een aantal maanden later deze lening overgesloten tegen een , op het eerste gezicht , een gunstigere premie.
Hierbij ook meteen verzekeringen tegen werkeloosheid voor beide afgesloten.
Toen eerst mijn ex en later ikzelf werkeloos werd, bleek dat deze verzekering een wassen neus was en betaalde dus niks. Gevolg hiervan, achterstanden in premies en het begin van alle ellende.
Jaren lang alle gaten met elkaar gedicht en uiteindelijk in 2011 in de WSNP terecht gekomen.
Dit ging goed, totdat mijn ex ziek werd.
Zo ziek zelfs dat zij weken in coma heeft gelegen en op het randje van de dood heeft gelopen.
Na een tijdje ging alles wat beter, maar zij had een soort van voetsteunen nodig om weer opnieuw te moeten leren lopen en door haar ziekte en medicijngebruik, viel haar haar uit. Zij wilde een pruik (logisch).
Beide werden niet vergoed en ik heb deze zelf betaald. Ik heb er echter geen seconde bij nagedacht om dit te melden bij de bewindvoerder.
Hierdoor zijn wij uit de WSNP gezet, zonder schone lei.
Hoe erg ik ook mijn best hierna heb gedaan om geen nieuwe schulden te maken, je ontkomt er bijna niet aan.
Ook nog gescheiden hierna.
Inmiddels weet ik mij geen raad meer. Denk er eigenlijk alleen nog maar over om eruit te stappen, aangezien dat de enige oplossing lijkt. ( tot nog toe het lef niet gehad, dus dat scheelt..)

situatie nu :

Ik woon fulltime samen met mijn zoon (19) en in co-ouderschap met mijn dochter (16).
Totale schuld is nu â,¬205000 voor ex en mij samen, dus rond de 100k voor mij alleen.
Ware het niet dat mijn ex in de bijstand zit en dat daar helemaal niks te halen valt, dus alles zal we op mij komen.
Ik verdien ongeveer 2x modaal, moet allimentatie betalen, kom niet in aanmerkin voor toeslagen ( sterker nog, ziektekosten verzekering kan ik niet eens betalen ) en er liggen 2 loonbeslagen waardoor er ongeveer ( na alle vaste lasten ) 40 eu per week overblijft.
Ik heb geen abonnementen, geen kranten tijdschriften etc. heb het goedkoopste gas/licht
Zou niet weten waar ik op kan besparen en zelfs als dat wel zou kunnen, kom ik hier nooit meer uit.

Sorry voor het lange verhaal, maar is er misschien iemand die nog iets van een idee heeft??

hoolie, dat is een pittige situatie.
Houd de moed erin, er zijn genoeg andere wegen die zorgen dat je uit deze schuldsituatie komt.

Het is nu misschien even slikken, maar er zal een tijd komen dat je gelukkig bent en kan terugkijken op deze tijd waarbij je de juiste keuze maakte door te vechten in plaats van er uit te stappen

Doe je best en je zal er zeker komen!

Schuldregeling

bedoel je met 2 loonbeslagen een deurwaarder en het CAK voor de bronheffing? Anders gaat er iets mis bij je.

jamize

Ten Eerste, uit het leven stappen is een ego?istisch. Het geeft een enorme impact op je kinderen. En je laat een erfenis achter, je problemen moeten je kinderen dan gaan oplossen, ik heb er ervaring mee, want mijn man is 13 jaar geleden uit het leven gestapt. Wij ( mijn kids en ik ) blijven altijd met vragen zitten, en hij liet ook een leuke erfenis achter. Als men uit het leven stapt worden schulden , leningen etc niet kwijtgescholden. Ik neem aan dat jij je kinderen een toekomst gunt zonder al je shit.
Ga ten eerste je administratie is in orde maken.Ga goed uitrekenen wat je inkomsten zijn en je vaste lasten.Dan ga je uitrekenen wat per maand kwijt ben aan boodschappen etc. inkomen min vaste lasten min boodschappen etc. Je weet nu hoeveel geld je overhoud.  Dan ga je kijken wat voor schulden je allemaal heb en hoeveel .  Dan ga je alle schuldeisers een brief sturen, voorbeeldbrieven kan je van internet afhalen. je gaat ze allemaal een voorstel doen, vraag ook eventueel uitstel van betaling zodat jij de gelegenheid krijgt om een aantal schulden af te lossen. Dan heb je al een begin gemaakt en dan laat je zien aan de schuldeisers dan welwillend bent, al betaal je maar een klein bedrag, je heb dan wel vast een begin gemaakt. Kom op je kan het echt wel, al is het alleen al voor je kinderen. Je moet gelijk gaan beginnen niet meer in dat negatieve blijven hangen. Kom op ben gewoon een echte vent, en neem verantwoording, ga je administratie in orde maken, ga rekenen,brieven schrijven, afspraken maken, en afspraken nakomen, laat zien aan je kinderen dat je het kan. Zorg dat de rust weer terug komt en dat het allemaal weer een beetje gezellig word bij jullie. Succes ermee en laat af en toe is wat van je horen aub

jamize

moet allimentatie betalen?? Voor je ex vrouw? schrijf een brief naar de gemeente dat je op dit moment niet meer in staat bent om allimentatie te betalen en beschrijf je schuldproblemen, je moet brutaal zijn en alles proberen, nee heb je en ja kan je krijgen.

chapter

Quote from: jamize on Oct 19, 2017, 10:17 AMDan ga je alle schuldeisers een brief sturen, voorbeeldbrieven kan je van internet afhalen. je gaat ze allemaal een voorstel doen,

dat heeft toch helemaal gen zin jamize al er al beslag ligt

chapter

is deze post al niets eens eerder geplaatst. komt mij name;ijk bekend voor.
al die adviezen as alimnetatie en regelingen treffen hebben geen enkel nut want een deurwaarder in nu bv 2000 bij boven modaal die gaat echt niet akkoord dan met 200.
Daarbij gaat alimentatie naar gemeente en niet naar mw omdat het gaat om verhaalsbijstand.
In feite betaald hij voor haar bijstand zo werkt dat nu eenmaal in Nederland.
regelingen treffen zal dan ook geen soelaas bieden want je hebt niks te bieden.
Vraag die ik heb en niet zeker weet maar kun je bij bureau wsnp nevragen of je 10 jaar moment geld na het eruit zetten van wsnp of 10 jaar na datum toelating dat scheelt nameijk wel even.
En zoek hulp bv ga onder beschermingsbewind deze kunnen niet vaak maar wel vaker als sanier zelf ervoor zorgen dat er beweging komt.
Als je gewoon weg graag je verhaal kwijt wilt onder mijn post staat een link naar een fb group waar we elkaae helpen maar ook gewoon steunen door verhalen te delen.

Frederike

Ik ben momenteel op retraite in Famagusta en druk druk met XXXXXX maar je kan je probleem ook voorleggen aan maickel van het bewindvoerders.net http://www.hotforum.nl/forum/schulden/ met de vraag of het toch op een of andere manier mogelijk is weer in de WSNP te komen. Ik denk het niet maar vragen staat vrij. Hij is zelf bewindvoerder en weet er alles van. Ik heb drie keer hier een verwijsbriefje afgegeven en het heeft geholpen. De laatste keer aan Jake-I. Je kunt hem de gekste vragen stellen

Jammer maar toch hartelijk bedankt. Ik heb weer wat van je geleerd. Ik was halverwege mijn studie aan de OU voor bachelor Rechtsgeleerdheid toen ik door mijn bipolaire stoornis in een PAAZ en vandaar uit in de Wajong terecht kwam. In 2018 krijg ik een herkeuring en zal het UWV vragen om een re-integratie cursus voor bewindvoering te betalen. Niet duur bij de LOI. Ik wil aan de slag als schuldhulpverlener of assistent-bewindvoerder. Ik ben maatschappelijk betrokken en ik vind het een mooi vak. Bij mijn c.v. zal ik een lijst van mijn postings op het Schulden Forum overleggen. Ik support daar de veelal sociaal zwakkere schuldenaren in hun gevecht met e3n bekende loanshark  Je vindt die lijst als je Frederike intoetst op hun search functie. Twee dingen nog:
(1) je site is i.m.h.o. van het stoom tijdperk. Vraag subsidie of doe aan crowd funding om hem te up-daten en
(2) alhoewel het bewindvoerders.net geen vakliteratuur is krijg je van mij 3 PE-punten.

Maickel
   13-09-17 08:28 Nee, zie art 1:435 lid 6 BW
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002656/2014-11-01#Boek1_Titeldeel19

Soortgelijk gaat op voor de Wsnp bewindvoerder.
Zie hoofdstuk 2.1.2
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-44924.html

Frederike      13-09-17 07:25 Kan een saniet bewindvoerder worden en zijn ?

Frederike
Dame etc.

chapter

ik zou vooral die opleiding niet gaan doen en stukken hier erbij zetten want dan denken ze dat je weer rijp voor de paaz bent  :P :P :P :P

Schuldregeling

Quote from: Frederike on Oct 19, 2017, 03:51 PM

Nee. Het lijkt mij zeer onverstandig als jij bewindvoerder wordt.

Frederike

Quote from: chapter on Oct 20, 2017, 11:07 AM
ik zou vooral die opleiding niet gaan doen en stukken hier erbij etten want dan denken ze dat je weer rijp voor de paaz bent  :P :P :P :P

Ik heb het opgezocht en ik weet veel, maar helaas niet wat etten is.

Frederike

Frederike

Quote from: Schuldregeling on Oct 20, 2017, 11:21 AM
Quote from: Frederike on Oct 19, 2017, 03:51 PM

Nee. Het lijkt mij zeer onverstandig als jij bewindvoerder wordt.

Ik haal met gemak 72 PE-punten p/j. Het dubbele aantal van wat vereist is. Op mijn rode crocs  :)

Frederike