Al mijn kerstcadeaus kocht ik op afbetaling

Started by Marjan12, Dec 26, 2016, 12:29 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Het zat mij dit jaar financieel niet echt mee: ik verloor mijn baan, de auto ging kapot ... Maar met Kerst wil ik niet onderdoen voor mijn familie, dus heb ik alle cadeaus op afbetaling gekocht.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/27307112/___Ik_zit_nog_erger_in_de_schulden_door_kerstcadeautjes___.html

Dit artikel kon over mij gaan, alleen ik heb kinderen, maar ik kocht ook online..... Waarom omdat ik een ander wou plezieren en dat dit de gewoonte was, binnen de familie.

Het is inmiddels verleden tijd, ondertussen ben ik wel de paria binnen de familie, omdat ik de gezelligheid verpest. Maar gezelligheid hangt niet samen met cadeau's! Dan maar geen familie  :'(

Smile

Marian  wat erg  dat   mensen zo reageren , maar dat zegt  wel iets  over ze... Probeer  alleen dat te  kopen wat je ook kunt  betalen,  anders  raak je van de wal in de sloot . Ik doe  aan al die  cadeau onzin niet  mee , terwijl in onze  familie  de nodige â,¬â,¬â,¬... aan cadeaus  worden uitgegeven.Ik zeg altijd  al  in oktober  van :  iedereen mag kopen en doen wat hij wilt, ik doe daar niet aan mee, koop n aardigheid voor  mijn eigen gezinnetje  en de rest gebruik ik om samen lekker van te eten en te drinken  en dat is voor ons  Kerst.Gezelligheid !  Alsnog  fijne  feestdagen gewenst  ;)   Groet, Smile

jan

Als je daar min of meer moet aan deelnemen, dan is er iets goed mis. Je koopt iets wat je eigenlijk niet nodig hebt. Kerst is voor de gezelligheid en voor sommige de gebeurtenis te herdenken die 2016 jaar geleden plaatsvond. Het is niet de bedoeling dat je eigen vol eet en je medemens niets te eten heeft. Voor ons is kerst heel belangrijk, genieten van elkaar en niet om de cadeau's.

Denk om je gezin, daar gaat het om!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Katniss

Dan ben ik altijd blij dat wij een kleinigheidje doen. Lootjes trekken en dan iets van max 5 euro. Ook gezellig en voor bijna iedereen te betalen. Zeker omdat je het van te voren weet. Soms worden er dingen zelf gemaakt. Dat zijn toch de leukste kado's.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Marjan12

Het is zo gegroeid, toen we werkten en nog geen kosten hadden was het leuk. Het is nu dure gewoonte geworden, onder de noemer van gezelligheid.

Incasso_deskundige

In dit soort gevallen moet je denk ik proberen "open kaart" te spelen met je familie. Kunnen zij er geen begrip voor opbrengen, dan moet jij je (helaas) afvragen wat je aan zulke familieleden hebt. En een tip voor iedereen is maar weer eens: geen luxe producten kopen (op afbetaling) als je er geen geld voor hebt! Het wordt wel erg makkelijk gemaakt, maar de gevolgen zijn vaak enorm.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.