Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Joost

Ik ben nu veel aan het lopen, van de stress heb ik pijn tussen mijn schouderbladen. Ik moet dit doorzetten, voor iedereen die stopt is het moeilijk. Het lijkt wel makkelijker dan het is, de eerste dag zocht ik er na een sigaret als een soort van gewoonte. Nu eist het lichaam het van mij, ok dit hoort erbij.

Thx allemaal

chapter

ik ben donderdag weer gestopt vond die 7 euro per dag zo zonde van het geld terwijl ik het wel kan missen. Als ik trek krijg neem ik een kaugompje en dat werkt bij mij goed

chapter

en zet app op je telefoon dat werkt bij mij ook zeer goed om te zien hoeveel ik heb bespaard en hoeveel peuken ik niet heb gerookt

Joost

Ik ben gelukkig niet de enige die wil stoppen, als jullie het lukt, dan lukt het mij ook!

cookies

Hier nog één Joost! Mijn laatste pakje zit nog half vol...als die leeg is is 't jammer...op = op = stop!
Ik doe met je mee! SUCCES!!!

Joost

Alle asbakken zijn weg en er is geen weg meer terug :) Ik hoef tussendoor ook geen sigar.... meer te halen, dus wij nemen niets extra's mee.

cookies

Hier is 't pakje ook leeg....ik voel nu wel dat onrustige, wat ongemakkelijke gevoel...
maar goed, het feest kan beginnen!

Heb voldoende omhanden in huis, lekker sporten, hardlopen...gaat ons lukken!!!

Joost

Joost

Vandaag boodschappen gedaan bij de LIDL totaal 75 euro. Uit bezuinigings overwegingen drinken wij deze maand alleen maar thee, dit is goedkoper dan koffie. Ik heb nog steeds niet gerookt, ik ben iets rustiger, ik ben begonnen met te gaan lopen en dit bevalt mij eigenlijk wel. Van de buren leen ik af en toe het basicfit pasje om te proberen gezonder te gaan leven. Als ik naar mijn handen en tanden kijk, schaam ik mij voor de nicotine plekken. 

Marjan12

Joost, je wordt steeds creatiever in het vinden van besparingen. Iets wat wij in al die jaren hebben verleerd, tenslotte was er geld genoeg en rood staan was geen probleem, even een mailtje en je had weer bestedingsruimte.

marco

QuoteAls ik naar mijn handen en tanden kijk, schaam ik mij voor de nicotine plekken.

Tanden, dit slijt door poetsen en de nicotine vlekken op je handen. Dit kun je weg halen met een schuursponsje en jif. Na een paar keer is het weg.

Je moet je alleen schamen, als je weer gaat roken.
Marco en Bianca

Joost

Quote from: marco on Sep 02, 2017, 03:56 PM
QuoteAls ik naar mijn handen en tanden kijk, schaam ik mij voor de nicotine plekken.

Tanden, dit slijt door poetsen en de nicotine vlekken op je handen. Dit kun je weg halen met een schuursponsje en jif. Na een paar keer is het weg.

Je moet je alleen schamen, als je weer gaat roken.

Ja, dat klopt. De schaamte is er ook, dat het zover is kunnen komen en de opluchting is er ook, dat wij het roer hebben omgegooid.

jan

Dus schouders eronder en wegwerken die schuld, je kwaliteit van leven wordt hierdoor beter.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Zaterdag boodschappen dag, ik ben s'morgens vroeg boodschappen gaan doen, samen met mijn vriendin. Wij zijn er samen in geslaagd om binnen het budget te blijven. Wij hebben een budget toegekend van â,¬80 per week aan boodschappen. Wij kwamen nu uit op 69,89 euro. Dus wij hebben ruim 10 euro over, deze leggen wij apart voor de december maand.

Mijn lichaam begint te wennen aan het niet roken, momenteel ben ik gestopt met drinken, omdat dit ook een valkuil is. Als ik een biertje op heb, dan ben ik op zoek naar iets. En ik ben aan het sporten geslagen. Ik merk dat ik fitter hierdoor ben geworden, ik heb meer lucht en ik ben uitgerust. Mijn vriendin is ook gaan lopen, alhoewel ze veel last heeft van haar rug.

Al met al gaat het beter en ik kijk uit naar de 24e, dag van het salaris.

jan

Sommige hebben niet deze luxe, maar een stikker op je arm, haalt de nico verslaving niet weg.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator