Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Joost

Ik heb een keuze gemaakt, ik ga eerst praten met mijn huidige werkgever en dan zie ik wel verder. Technisch personeel is schaars, misschien kan ik er wel meer uithalen.

marco

Quote from: Joost on Dec 03, 2017, 12:34 PM
Ik heb een keuze gemaakt, ik ga eerst praten met mijn huidige werkgever en dan zie ik wel verder. Technisch personeel is schaars, misschien kan ik er wel meer uithalen.

Vanuit je hart is dit de verstandigste keuze, maar misschien is een baan met meer mogelijkheden uiteindelijk beter voor jullie. Jullie kinderen worden ouder en gaan uiteindelijk meer kosten.
Marco en Bianca

Marjan12

Je moet de afweging maken tussen het eerder oplossen van je schulden en het bouwen aan een nieuwe toekomst met jou gezin.

Joost

Goed gesprek gehad met mijn baas en meer salaris is bespreekbaar. Hij gaat een voorstel uitwerken, ik heb open kaart gespeeld met het aanbod wat ik heb gekregen.

Ik ben benieuwd, wat er uitkomt, in iedere geval meer salaris, dus afwachten maar.

Katniss

Fijn om te horen.

Blijf er heel goed over na denken. Met plezier naar je werk gaan en een goed evenwicht tussen werk en privé is ook zeer waardevol.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Mijn werkgever heeft mij een voorstel gedaan, ik ga er bijna 300 euro er netto op vooruit en ik contractueel wil hij vastleggen dat ik nog minimaal 3 jaar blijf. Ingangsdatum 1 januari 2018. Ik ben hiermee akkoord gegaan. Dus het leven ziet er weer een stukje rooskleuriger uit.

Meelezertje

Wat fijn voor jullie. Gefeliciteerd!
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

chapter

Fijn jammer dat baas niet zelf met aanbod kwam. Komen steeds meer tekorten aan in technuek/zorg etc

Joost

Ik werk er al heel lang en ook tijdens minder goede tijden. Dus een soort van loyaliteit naar elkaar toe.

jan

Je moet je hierdoor niet schuldig gaan voelen, door niet te vragen. Technisch personeel is goud waard en miskent talent. En mooi dat dit op je pad komt en dit geeft weer mogelijkheden.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Mij baas zou zeggen, voor jou een ander............ Goed dat je loonsverhoging krijgt en niet zo'n beetje ook.

Joost

Ik onderhoud en repareer systemen voor de koeltechniek, maar ik kan ook loodgieters werk. Hier is momenteel veel vraag na, want weinig mensen worden hiervoor opgeleid.

Marjan12

Als je deze vaardigheden hebt, moet je er gebruik van maken!

Joost

Technisch personeel zijn meestal zeer bescheiden, zodat wij zeer ondergewaardeerd worden.

marco

Quote from: Joost on Dec 11, 2017, 10:42 PM
Technisch personeel zijn meestal zeer bescheiden, zodat wij zeer ondergewaardeerd worden.

Ik neem aan dat je, jouw marktwaarde weet, zodat je over zo'n 2 1/2 jaar weer opnieuw kan onderhandelen. Ben je aangesloten bij een vakbond?
Marco en Bianca