Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Joost

Wij beseffen dat mensen die in de WNSP zitten, het ontzettend moeilijk hebben, wij zaten niet ver van het moment dat het ons ook zou overkomen.

Morgen salaris, dan gaan we onze schuld verder omlaag brengen, in december de 13e maand, waarvan ik â,¬500 apart zet en de rest ga aflossen.

Nu even doorzetten, zodat wij straks kunnen leven.

marco

QuoteNu even doorzetten, zodat wij straks kunnen leven.

Hier doe je het voor en dit je motivatie. Een klein iets kan ook plezier geven en van grote cadeaus leren ze niets, alleen dat ze later dit ook willen hebben en tegen welke kosten. Eerst in controle komen en dan pas verder.
Marco en Bianca

peter

Iedereen, die in de schuldproblemen zit heeft hiermee te maken.
Peter
Administrator Forum

Joost

Schuldenmeter 24-11-2017

Datum 24-08-2017  Totaal schuld 19035
Datum 24-09-2017  Totaal schuld 18800
Datum 24-10-2017  Totaal schuld 18524 (Door aankoop ijskast 249,95)
Datum 23-11-2017  Totaal schuld 18341

In December krijgen wij een 13e maand van ongeveer 1500 (Gerucht binnen bedrijf). Als het meezit kunnen wij uitkomen op +/- 17000 euro op 31 december. En 500 euro op de spaarrekening.

jan

Het is bijna â,¬2000 minder dan in augustus. Er zit een dalende lijn in. In 4 maanden â,¬2000, dus over een jaar â,¬6000. Dus in theorie kan je er over 3 jaar vanaf zijn.

Goed dat je een bescheiden reserve creëert, ik zou streven naar â,¬1000, maar alles stap voor stap.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Als je eenmaal bezig bent gaat het steeds sneller en sneller. Je moet wel je motivatie blijven houden en af en toe heb je een inzinking. Iemand die dat niet heeft is bovennatuurlijk. ;)

Freek en Jolanda

Quote from: Marjan12 on Nov 27, 2017, 07:14 PM
Als je eenmaal bezig bent gaat het steeds sneller en sneller. Je moet wel je motivatie blijven houden en af en toe heb je een inzinking. Iemand die dat niet heeft is bovennatuurlijk. ;)

Dit klopt, aflossen duurt voor je gevoel heel lang en ja, je moet af en toe wat leuks doen, maar met mate.
Freek en Jolanda

marco

Wat ik zo goed vind, dat er een duidelijke dalende lijn inzet. En 1000 euro reserve is meer dan genoeg en stop al het geld wat je extra binnen krijgt in de lening. Na mate je meer aflost zal het steeds sneller gaan.
Marco en Bianca

Joost

Quote from: marco on Nov 28, 2017, 11:38 PM
Wat ik zo goed vind, dat er een duidelijke dalende lijn inzet. En 1000 euro reserve is meer dan genoeg en stop al het geld wat je extra binnen krijgt in de lening. Na mate je meer aflost zal het steeds sneller gaan.

Het wordt ook minder, voor ons gevoel moeten wij er veel voor laten. Stoppen met roken was moeilijk en alt met het vol houden ook. Aan de andere kant als je resultaat hebt, is dit ook een stimulans om vooral door te gaan.

Marjan12

Het is even doorbijten, later heb je hier ook wat aan en je geeft je kinderen ook wat mee ;)

Joost

Ik heb een dillema, ik heb een andere baan aangeboden gekregen, waarbij ik meer moet gaan reizen, maar ook (veel) meer betaald ga krijgen. Mijn huidige baan bevalt zeer goed, werktijden, reistijd en sfeer. Ik weet niet wat ik moet gaan doen.

Marjan12

Als je niet happy naar je werk gaat, ga je dit niet lang volhouden. Ik wil graag werk doen, wat ik leuk vind.

chapter

Wat vind je van andere baan. Meer reizen is bv auto tegen nu geen auto. Meer geld om ze te lossen

Joost

Financieel is het zeer aantrekkelijk, maar ik raak veel vrijheid kwijt en ben niet meer zo thuis, als er iets is. Het is een lastige keuze.

marco

Je moet een keuze maken, misschien is het verstandig om het toch te doen en zo snel uit de ellende te komen. Misschien moet je gaan praten met je huidige werkgever, wellicht doet hij jou een tegenaanbod, dat je misschien wil blijven.
Marco en Bianca