Schulden

Started by Mvh, Sep 04, 2021, 09:09 AM

Previous topic - Next topic

Mvh

Freek en Jolanda

Hoeveel schuld heb je eigenlijk? Je moet dit weten voordat je stappen gaat maken.
Freek en Jolanda

peter

Als je er niet uit kan komen, je kan om hulp vragen bij de gemeente.
Peter
Administrator Forum

Mvh

Heel veel, ik denk totaal rond de 40000 euro

abnormaal

Heb je achterstanden in betalingen ? Als je niet weet hoe het zit vaar je af op een ijsberg. Als je deze raakt, is het goed mis. Denk aan de Titanic!

Mvh

Ik denk er elk minuut van de dag aan, wij hebben geen rust :'(

Katniss

Dan moet je actie gaan ondernemen!
Zorg eerst dat je een overzicht hebt van:
- wat komt er maandelijks binnen
- wat zijn jullie kwijt aan vaste lasten
- welk budget wil je aanhouden voor het huishouden (boodschappen, toiletartikelen enz)
- wat staat er open aan schulden
- wat betaal je elke maand af aan elke schulden
- welke rente betaal je aan welke schuld

Zodra je dat op een rijtje hebt kun je een plan gaan maken om naar een oplossing toe te werken. Als het voor jullie teveel is, dan kun je hierbij hulp krijgen.
Daarnaast kun je ook gaan kijken welke vaste lasten je kunt verlagen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

jan

Wat je eerst moet doen, is je schulden in kaart brengen. Dit is confronterend, maar ook verlossend. Als je ongeopende enveloppen heb, maak open en soorteer naar belangrijkheid. (Zie ook Katniss)

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

flits

het helpt als je voor alles wat je aan post binnen krijgt een map hebt dus een map voor de gemeente een map voor de woningbouw een map voor electra gas water een map voor internet en ga zo maar door en leg de oudste onderop en de nieuwste boven op en schrijf het op het papier als je betaald hebt met de betaal datum erop
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Mvh

Hier mee ben ik al een aantal keer begonnen, maar vanwege de aanzien van de problemen, heb ik opzij gelegd.

flits

het uitzoeken en sorteren is ook het moeilijkste wat er is maar als het eenmaal op orde is heb je wel een goed overzicht
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

equestrian

Quote from: Mvh on Sep 19, 2021, 07:50 PM
Hier mee ben ik al een aantal keer begonnen, maar vanwege de aanzien van de problemen, heb ik opzij gelegd.

Niet boos bedoeld maar door je kop in het zand te steken raak je alleen maar verder in de shit.
Wij hebben dit ook jaren gedaan maar wat heb ik daar een spijt van. We waren bezig met overleven ipv leven. En dan overleven met allerlei medicatie om maar rust in ons hoofd te krijgen omdat we ook gewoon niet meer ons probleem onder ogen durfden te komen ook uit schaamte natuurlijk. Onze omgeving wist niets en we durfden ook niemand om hulp te vragen.

Echt onderneem actie. Maak voor jezelf eerst al je post open. Sorteer het en maak een overzicht van je schulden. Kijk ook in het BKR register zodat je zeker weet dat je niets over het hoofd ziet.

Je moet echt echt echt even door die verschrikkelijke zure appel heen bijten en een paar dagen vrij nemen om dit in één keer rond te maken!

Heel veel succes