Advies gevraagd mbt Incassobureau en opgekochte schuld.

Started by WIYF, Jul 28, 2017, 06:16 PM

Previous topic - Next topic

WIYF

Beste,

Ook ik ben bezig met mijn schulden.
Bij de meeste schuldeisers al een betalingsregeling getroffen en dit verloopt tot nu toe prima.

Rest mij nog één schuld.

In het kort in chronologische volgorde.
- Schuld bij de bank (roodstand)
- Schuld is opgekocht, de bank gaf mij 2 referenties wie ik moest contacten.
- Incassobureau 1 gebeld waarvan ik wist dat hun sowieso een dossier van mij hadden over deze zaak.
- Incassobureau 2 heb ik geen contact mee gehad

Na weken van corresponderen met Incassobureau1 over finale kwijting vroeg ik me opeens af wie de cliënt eigenlijk is van hun.
Volgens het dossiernummer en de mails lijkt de bank (de oorspronkelijke schuldeiser) de schuldeiser te zijn, maar de bank heeft mij verteld dat de schuld is verkocht en hun niks meer met deze zaak te maken hebben.
Het moet dus of een andere cliënt zijn??
Voor ik hier navraag wil doen bij de incassobureau1 (en eventueel 2) heb ik toch een paar antwoorden nodig op een paar vraagjes of adviezen.

Hoe zit het wanneer een schuld is opgekocht na het inschakelen van een incassobureau?
Is mijn aanname dat hun cliënt een andere entiteit is correct?
Hoe vraag ik met correcte bewoording een overzicht van de schuld, danwel een eventuele handtekening+contract m.b.t. de nieuwe schuldeiser aan incassobureau1?
Is het verstandig om een bovenstaande punt, buiten een overzicht van de schuld te vragen?
Heb ik sowieso dan nog wel met Incassobureau1 te maken of is het oude dossier van hun nietig?
Mocht het een oud dossier betreffen, zijn de centen die daarheen gaan of tot nu toe daarheen zijn gegaan terug te vorderen?

M.v.g,

WIYF.

marco

Hoi WIYF,

Wat is je vraag, deze hen je niet mee gezonden
Marco en Bianca

WIYF

Quote from: marco on Jul 28, 2017, 09:48 PM
Hoi WIYF,

Wat is je vraag, deze hen je niet mee gezonden

Bedankt, in alle haast de laatste zinnen proberen te voltooien, wat plak en knip werk, maar blijkbaar het een en ander vergeten. Ik heb de tekst aangepast en mijn vragen staan nu in dik gedrukte letters