Schulden

Started by Joost, Jul 27, 2017, 07:10 PM

Previous topic - Next topic

Katniss

Mijn ervaring van mijn gesprek bij de Gemeente was erg prettig. Hier krijg je eerst een vragenlijst die je moet invullen. Aan de hand van mijn antwoorden had de medewerker nog een paar vragen. Sommige vragen zijn namelijk voor meer manieren te begrijpen.
Bij de intake wordt er gekeken wat je van je situatie weet. Heb je overzicht over de schulden die er zijn, heb je een idee waar het geld elke maand naar toe gaat?
Verder kreeg ik een lange lijst met papieren die ik moest aanleveren. Soms worden mensen door onze Gemeente naar een training gestuurd.

Verder weet ik het niet, mijn aanvraag is namelijk afgewezen daar ik met mijn ex-partner nog een woning bezit. Deze zal eerst van mijn naam moeten zijn, voordat ik kan worden toegelaten. Tot die tijd modder ik zelf verder. Aan de hand van de verhalen hier heb ik mijn eigen weekbudget vastgesteld. Daarnaast hebben wij een samengesteld gezin, met daarom ook veel wisselingen in het aantal personen dat mee eet. Dat is voor mij de reden om naast mijn weekbudget ook een maandbudget te hebben. Ik koop de aanbiedingen en zorg zo dat ik voor de weekenden dat wij met 2 volwassenen en 4 pubers zijn genoeg in huis heb.

Sterkte met het stoppen met roken! Je weet waar je het voor doet.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Wij hebben enorme spanningen voor het gesprek morgen. We kijken er behoorlijk tegen op, het voelt dat je verantwoording moet gaan afleggen voor de domme dingen die je hebt gedaan. Dit is waarschijnlijk alleen maar gevoelsmatig. Ik morgen de hele dag vrijgenomen, zodat ik op het werk geen vragen krijg en het e.a. kan verwerken. Ik zal jullie morgen vertellen hoe het is gegaan.

Marjan12

Jullie hebben al veel voorwerk gedaan, dus je hoeft je niet schuldig of ongemakkelijk te voelen. Als je de enige was.... 1,5 miljoen huishoudens hebben problematische schulden en jullie pakken het aan.

jan

Maakt je geen zorgen, iedereen die "het" traject ingaat is gespannen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Joost vandaag naar de intake geweest, veel vragenlijsten moeten invullen en ik heb ons dossier overhandigd en na een gesprek van 1 uur hebben we weer een vervolg gesprek gemaakt. Mijn gevoel was dat het gesprek veel langer duurde. Wij hebben uitgelegd wat wij gedaan hebben en hoe wij alles in kaart hebben gebracht. Gelukkig hebben wij geen achterstanden, maar wij zijn wel een gezin met problematische schulden. De aanpak die wij hebben gedaan, vond ze goed. Ze was ook bekend met dit forum en haar advies was ook dat wij ook zelf ook dingen konden doen. Ook moest ik eens gaan kijken op schuldinfo.nl, daar schijnt ook veel informatie te staan.

Marjan12

Het is dus allemaal meegevallen, lukt het een beetje met het week schema en hoe gaat het met het stoppen met roken?