Kom er even niet meer uit!

Started by Ozzie, Aug 01, 2017, 09:30 PM

Previous topic - Next topic

Ozzie

Hallo beste leden,
Ä°k ben nieuw hier en woonachtig in Den Haag.
Gehuwd met twee kleine pracht kinderen

Ä°k zit met een probleem wat mij steeds meer stress en depressie bezorgd.
Zelfstandig kan ik geen uitweg meer vinden, en kom maar niet uit die vreselijke spiraal.
Ik denk dat het beter is om hulp te zoeken.

Mijn schuldeisers is voornamelijk de BELASTINGDIENST en de UWV.
Bij de belastingdienst is mijn schuld op dit moment ongeveer rond de 6000â,¬
En de uwv wil van mij 9990,- zeg maar 10k.

Heb in 2014 onterecht en onbewust ongeveer 4000,- te veel ontvangen van de uwv.
En daar zijn ze pas in 2017 achtergekomen ??? Met als gevolg boete en rente totale kostenplaatje 10k
Nou lekker dan, en dan verwachten ze ook nog dat ik het in 1x kan betalen.
En door de "uwv" klopte opeens de definitieve bruto jaarinkomen niet meer waardoor mijn bruto inkomen een stuk hoger kwam. Om die redenen kwam opeens ook nog vrolijk de belastingdienst langs.
Met als gevolg alle toeslagen + rente terug betalen wat neer kwam op +- 7000â,¬

En ik zit nu met schulden aan de overheid van ruim boven de 15.000â,¬

Belastingdienst heb ik al een regeling mee getroffen. 300 p/m was de afspraak ongeveer 6maanden netjes betaald. Maar kan het nu niet meer betalen. En een lagere termijn gaan ze niet mee akkoord.

En de uwv die wil elke maand 580,- wat ik al helemaal niet kan ophoesten. En beginnen nu te dreigen met beslag op loon.

Ik weet even niet meer, hoe ik dit moet gaan aanpakken.
En heb me hier aangemeld, omdat ik niet de enigste ben en steun goed kan gebruiken en waarderen.

Ik werk overigs als uitzendkracht, met een netto loon van ongeveer 2100,-
Mijn partner heeft geen enkele inkomen.

Welke stappen kan ik het beste ondernemen, mocht er leden zijn die dit lezen, alle hulp is welkom.

Mvg Ozzie

cookies

Hi Ozzie, wat een ellende joh!
Begrijpelijk dat je het even niet meer ziet zitten.

Ik wil je adviseren om je te melden bij de Schuldhulpverlening in jouw woonplaats, zij kunnen het beste voor je gaan kijken naar de mogelijkheden en kunnen meestal makkelijker afspraken maken met de eisers.

Succes!!!!

Ozzie

Hi cookies, bedankt voor je advies.
Ä°k ben maandag naar de gemeente geweest voor hulp en heb gelijk die dikke map meegekregen.
Vandaag in de ochtend had ik al een afspraak, map binnen no time in orde gemaakt. Afspraak verliep goed mevrouw was erg hulpzaam. En over twee weken weer een afspraak.

Maar in de loop van de dag heb ik mij bedacht en wil de sanering niet meer in.
Heb een beslagvrije voet berekend en kom uit op 1790,- en mijn loon wil ik zo laag mogelijk houden.
Dan kom ik uit op 1750,- netto loon ongeveer. En ze mogen van mij beslag leggen op mijn loon. Alleen krijgen ze niks. Bij de belastingdienst ga ik een kwijtschelding verzoek indien. En de uwv kan nog lang wachten op ze geld.

Dit is voorlopig mijn plan, wat denken jullie ervan ??

Katniss

Ik begrijp je niet. Meestal is je VTLB hoger dan de beslagvrije voet. Waarom zou je dan niet de regeling accepteren? Wat heeft het voor voordeel om het zelf op te lossen?
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Meelezertje

Je spreekt toch eerder over 2100 euro netto inkomsten? Waarom en hoe dan nu ineens maar 1750?
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Schuldregeling

Quote from: Ozzie on Aug 24, 2017, 02:00 AM
Hi cookies, bedankt voor je advies.
Ä°k ben maandag naar de gemeente geweest voor hulp en heb gelijk die dikke map meegekregen.
Vandaag in de ochtend had ik al een afspraak, map binnen no time in orde gemaakt. Afspraak verliep goed mevrouw was erg hulpzaam. En over twee weken weer een afspraak.

Maar in de loop van de dag heb ik mij bedacht en wil de sanering niet meer in.
Heb een beslagvrije voet berekend en kom uit op 1790,- en mijn loon wil ik zo laag mogelijk houden.
Dan kom ik uit op 1750,- netto loon ongeveer. En ze mogen van mij beslag leggen op mijn loon. Alleen krijgen ze niks. Bij de belastingdienst ga ik een kwijtschelding verzoek indien. En de uwv kan nog lang wachten op ze geld.

Dit is voorlopig mijn plan, wat denken jullie ervan ??

Dit is geen plan. Dit is je kop in het zand steken. Doe het voor je kinderen en ga gewoon de schuldregeling in. Dan weet je tenminste wanneer je schuldenvrij bent.

gewoon

Ha Ozzie je laatste gedachte is inderdaad je kop in het zand steken.

Begrijp dat je uit een soort protest dan maar E 1.750,-- wil gaan verdienen in het kader dat van een kale kip niet te plukken valt,  omdat je die 1.790,-- heb uit gerekend.

Om meerdere reden een het laatste wat je moet willen, omdat het dan een gebed zonder einde word terwijl,  je geen kale kip ben maar een compleet gezin met kinderen dit moet gewoon gaan oplossen.

Schuldhulp kon wel eens moeilijk worden omdat die gemaakte schulden mogelijk als niet ter goede trouw gezien worden,  heb je daar al energie in gestoken dit om te praten dat boetes er af gaan.  Zeker met de belastingdienst zal er iets mogelijk moeten zijn omdat die E 4.000,-- geen inkomen was en terug betaald moet worden dus je oorspronkelijk toeslagen klopte wel.

Er is veel mogelijk in een goed gesprek hierover gewoon proberen en mocht dit allemaal niet baten,  dan zal dat loonbeslag er wel komen maar doe je zelf het grootste plezier dat je inkomen op peil blijft, en dan zakt die schuld in ieder geval met meer dan E 300,--per maand is ook zomaar E 4000,-- per jaar.