Wij wensen Schuldadvies welkom op ons forum!!

Started by admin, Jul 24, 2017, 09:28 PM

Previous topic - Next topic

admin

Welkom Schuldadvies,

Wij wensen jou als forumbeheer welkom. Je kan hier je verhaal anoniem kwijt. Respect voor elkaar vinden wij heel belangrijk, stel gerust je vraag.

Je kan hier om advies en raad vragen, misschien wil je enkel maar een luisterend oor, je wordt niet veroordeeld. Je bent hier onder lotgenoten.

Het forumbeheer
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

marco

Beste schuldadvies, wat verwachten jullie van dit forum en wat willen jullie dit forum bieden. De doelgroep zijn schuldenaren. Ik heb jullie facebookpagina gezien en ik heb daarbij (onprettige) bepaalde gevoelens.
Marco en Bianca

Schuldadvies

Beste Marco,

Kun je aangeven waarom je er (onprettige) gevoelens bij krijgt? Feedback is gewenst!

Wat informatie over ons:
Jonathan werkt bij een gerechtsdeurwaarder, Kim is bewindvoerder en studeert bijna af aan de studie HBO-Sociaal Juridische Dienstverlening. We hebben beiden dus best wat ervaring met schulden.

We willen alles behalve geld verdienen, maar juist advies geven aan schuldenaren. We kunnen ons dan ook niet zo vinden in jouw gevoelens, dus vandaar dat we graag van je horen!

Schuldadvies

Nog even ter aanvulling:
Ook wij weten dat er een heleboel organisaties zijn die veel geld vragen en weinig doen. Juist daarom hebben wij Schuldadvies opgezet. Gratis. Er komt geen cent bij kijken, niemand hoeft ergens voor te betalen. We zijn niet op zoek naar klanten. We willen mensen gratis hulp bieden.

Mocht iemand vragen hebben over ons, stel ze gerust. We beantwoorden ze graag :).

marco

Een facebookpagina zonder website, vestigingsgegevens en contactgegevens is zeer dubieus. Wij hebben meerdere malen te maken gehad met lieden met onfrisse praktijken.

https://www.facebook.com/schuldadvies/

Als je een adviesbureau bent

Kun je de vestigingsgegevens, het KVK en BTW nummer geven?

Dit ontbreekt n.l. op facebook en hebben jullie een website?

Marco en Bianca

Schuldadvies

Beste Marco,

Jammer om te lezen dat er al direct wantrouwen ontstaat wanneer mensen gratis hulp willen bieden.

We doen dit vrijwillig, in onze vrije tijd. We werken (en studeren) hiernaast ook nog, hebben geen 'kantoor' en doen dit gewoon vanuit huis. Wanneer we daadwerkelijk alle contactgegevens zouden plaatsen, hebben alle mensen ook de beschikking over onze privé gegevens, weten ze waar wij wonen. Zo ver hoeven we naar mijn mening niet te gaan om gratis hulp te kunnen bieden. Contactgegevens zoals een e-mailadres en telefoonnummer staan vermeld op onze site en dat zou voldoende moeten zijn.

Wat betreft het Kvk nummer en het btw nummer:
We zijn niet ingeschreven bij de Kamer van koophandel. Zoals ook op de website van de Kvk te lezen is moet een onderneming ingeschreven worden in het Handelsregister. Volgens de wet is er echter pas sprake van een onderneming als er diensten worden aangeleverd (of goederen) met de bedoeling om winst te maken. Die bedoeling hebben wij dus juist niet, omdat wij een gratis dienst leveren. We hoeven er niets voor terug. Er is dan ook geen sprake van een onderneming.

We hopen je vragen hiermee beantwoord te hebben. Als je nog meer vragen hebt, beantwoorden we die uiteraard ook graag. Je mag ons ook altijd even bellen :)

Schuldadvies

Ik zie nu dat we vergeten zijn te reageren op je vraag over de website.

Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Een goede website kost (veel) geld als je het zelf niet kunt. Aangezien we het vrijwillig en gratis doen, is hier simpelweg geen budget voor. Daarnaast zien we niet direct de toegevoegde waarde, omdat Facebook ook een uitstekend middel is om mensen te bereiken.

marco

Ik vind dat jullie je niet moeten presenteren als adviesbureau. Een adviesbureau suggereert dat je een onderneming bent en dit ben je niet. Als moderator beschermen wij onze mensen en het forum.
Marco en Bianca

Schuldadvies

Beste Marco,

Op Facebook moet je een bepaalde keuze maken om wat voor soort pagina het gaat. Aangezien "vrijwillige hulp" er niet bij stond, hebben we gekozen voor adviesbureau. Dat komt het meeste in de buurt, aangezien we advies geven.

Schuldadvies

Dat jullie de mensen en het forum willen beschermen is overigens goed en dat begrijpen we. Maar niet iedereen die wil helpen is slecht of komt hier om geld te verdienen. Ik hoop dat je dat begrijpt.

jan

Feit is dat jullie, jezelf uitgeven voor een adviesbureau en als zodanig presenteren. Blijkbaar met de achterliggende bedoelen om hier klanten te werven en zodoende te gaan verdienen.

Dit geeft ons geen gevoel van vertrouwen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Schuldadvies

Feit blijft dat we hier niet zijn om klanten te werven en ook niet om geld te verdienen. Jeetje echt. Ik snap dat er mensen of instanties zijn geweest die niet te vetrouwen waren, maar dat betekent niet dat iedereen zo is.

In plaats van alleen maar wantrouwend te zijn, kun je ook blij zijn dat er daadwerkelijk mensen zijn met kennis en ervaring die mensen in hun vrije tijd gratis willen helpen.

Als we andere bedoelingen hadden, waren we na deze ondervraging en na dit 'commentaar' al lang weggebleven en hadden we gewoon niet gereageerd.

Schuldadvies

Beste Marco en Jan,

Jullie hadden gelijk over het 'adviesbureau' stukje. We zijn er inmiddels achter dat dit aangepast kon worden. We zijn nu een Non-profitorganisatie (zie ook Facebook voor deze wijziging).

Overige vragen beantwoorden we uiteraard nog steeds graag.

Stil-verdriet

De moderators hier zijn heel scherp en hebben een 7e zintuig voor rare situaties. Daarom is dit forum veilig.  ;D

Schuldadvies

En dat is ook goed Stil-verdriet. Maar niet iedereen die wil helpen is "niet fris". Anders was ik hier al lang weggeweest :)