Deurwaarders rtl5

Started by Marjan12, Jul 11, 2017, 10:06 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Ik kijk nu deurwaarders, ik vind dat er harde sancties zijn!

Dick

Quote from: Marjan12 on Jul 11, 2017, 10:06 PM
Ik kijk nu deurwaarders, ik vind dat er harde sancties zijn!

De privacy schending vind ik het ergst. Een schuldenaar is ook een mens.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Stil-verdriet

Ik vind het meer sensatie lijken en de deurwaarder wordt als menselijk afgebeeld.

cookies

Ik vraag me serieus af of dit programma niet in scene gezet is!
Wie gaat er nou mee akkoord om op tv te komen in zo'n kwetsbare situatie?
Ik kan me er niets bij voorstellen in elk geval.

Incasso_deskundige

Laat ik voorop stellen dat ik het een 'slecht' programma vind. En het gaat me dan met name om de schending van de privacy van deze mensen. Uiteraard zullen deze mensen toestelling geven om herkenbaar in beeld te komen, maar de vraag is of deze mensen kunnen overzien wat de gevolgen (kunnen) zijn. Je moet ze tegen zichzelf in bescherming nemen! Ook zijn adressen van de mensen/adressen die (onherkenbaar) in beeld zijn voor omwonenden natuurlijk makkelijk te herkennen.

Ook is het gratis reclame voor het betreffende deurwaarderskantoor (volgens mij zijn ze allemaal van GGN) en dat lijkt me ook niet eerlijk. Daarnaast heb ik al wel wat voorbij zien komen wat op zijn minst op de grens van het wettelijk toelaatbare is en naar mijn mening soms zelfs erover. Zou daar niet tegen opgetreden moeten worden (door de KBvG)?

En dat de deurwaarders redelijk "menselijk" worden neergetzet, dat kan wel kloppen. Misschien een schok voor sommigen, maar het zijn ook mensen. En vaak zijn ook zij gebonden aan regels en opdrachten die het soms nodig maken om streng/hard te zijn.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.