Te weinig ontvangen aan VTLB

Started by Petra1980, Jun 20, 2017, 01:20 PM

Previous topic - Next topic

Petra1980

Hallo allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum geweest ben. Ik heb ook een andere gebruikersnaam aangezien ik mijn oude niet meer weet.... :o :o
Lang leve het noteren ervan.. ;)

Het minnelijke traject heb ik er op zitten! in mei was het klaar. Ik heb er even geen woorden voor wat dat met mij doet. Superlatieven te kort in ieder geval! :D

Nu heb ik nog wel een leuke uitdaging qua afronding.

De GKB had een achterstand qua jaarlijkse uitbetaling van de schuldeisers. In maart dit jaar is pas mijn 2e jaar uitbetaald terwijl dit in mei, juni 2016 had moeten gebeuren.

Wat wil nou het geval. Ik kreeg een brief in maart dat ik te weinig gespaard zou hebben. Ik ben een beetje daardoor geflipt en ik heb een gesprek aangevraagd. Ik had een prognose en deze was ik na een jaar minnelijk traject al gepasseerd. Dus vanuit die optiek was ik ook geflipt. Hoe kon ik nou te weinig gespaard hebben?? Nu weet ik dat ze dat per jaar berekenen en klopte deze stelling. Dit is allemaal besproken in het gesprek wat ik in maart gevoerd heb.

Tevens bleek uit dit gesprek dat mijn VTLB al 10 maanden lang te weinig was, 400 euro p/m??
Op dat moment is mijn VTLB verhoogd en heeft de desbetreffende contactpersoon aangegeven dat hij in mei mijn laatste berekening zou uitvoeren.
Wat zie ik tot mijn grote verbazing; de complete schuldregeling is uitbetaald aan de schuldeisers!

Ik heb dit al aangekaart bij de GKB en ik zie de bui hangen. Hebben jullie hier ervaring mee of ideeen/suggesties hoe hier mee om te gaan.??

Alvast dank voor jullie reactie(s).

Groet,
Petra

Schuldregeling

heb je bewijzen dat je dit tijdig aangegeven hebt? Verzamel deze dan vast allemaal.