Teveel loonbeslag ingehouden geen rekening met BVV

Started by cookies, Aug 20, 2017, 05:33 PM

Previous topic - Next topic

cookies

Even een vraagje, na het doornemen van alle gegevens met de budgetconsulent voor het minnelijke traject kwamen we tot de conclusie dat de Belastingdienst al enkele maanden (vanaf november 2016) geen rekening heeft gehouden met de beslagvrije voet voor mij en mijn man.

Ze houden elke maand â,¬215,- teveel in.

Nu stuur ik ze een brief om de beslaglegging op het salaris van mijn man stop te zetten, en hierdoor weer te voldoen aan de de BVV, Is dat voldoende? Alleen deze brief? Of zal ik er op een andere manier ook achter aan kunnen? Aangezien we nu alvast moeten gaan leven van het VTLB, schiet het niet op als we dan consequent 300 p.m. 'te kort' komen...

Ik ben benieuwd!

gewoon

Ha Cookies

De BD zover ik weet,  sturen zij geen brief met een opgave van in komen en uitgaven om uit te rekenen of dit niet/wel  boven de beslagvrije voet is,  maar leggen gewoon dat beslag.

Vermoed dat een brief schrijven om dit beslag stop te zetten op het salaris te weinig zal zijn.

Eerder zou ik alle brieven terug lezen van de BD  om er een contact persoon in te herkennen kan ook een deurwaarder zijn,( mogen van alles maar zijn wel meedenkend) ,  en daarmee een gesprek aan te gaan.

Dat gesprek begint niet,  met of het beslag op salaris stop gezet kan worden, ( dan is het geen gesprek maar een uitgesproken wens ) Maar  na wat meedenken over en weer,  of er wat mogelijk is te doen   aan die E 215,-- boven wat je echt missen kunt.

En iedereen verder kan,  jij en de BD

cookies

Ah bedankt, ik zal dat formulier in ieder geval gaan invullen, wellicht heeft het zin!