Gemeente belasting

Started by just meme, Apr 10, 2017, 04:26 PM

Previous topic - Next topic

just meme

In 2015 en 2016 zaten wij nog in het minnelijk traject van de schuldhulpverlening van onze gemeente.
Oftewel...alles zelf oplossen omdat ze ons dossier hadden gesloten.We werden geacht er zelf wel uit te komen.

In deze jaren hebben wij problemen gehad met het betalen van de gemeente belastingen,maar elk jaar heb ik betaald,incl de verhogingen wegens te laat betalen.Inmiddels is alles goed op de rit.
Aanvraag gedaan voor betalen met automatische incasso.krijg ik net een brief dat dit geweigerd is gezien het vermoeden bestaat dat het dit jaar wederom problematisch word.
Ik heb uiteraard een mail gestuurd naar de betreffende persoon of ze dit wil overwegen.ik heb het bedrag van ruim 600 euro niet klaarliggen helaas.Als ze dit wel in een keer opeist kom ik weer in de problemen.Iemand tips?

burningspirit

Ja JM, wat ik zou doen in jouw geval : ik zou om te beginnen een deelbetaling doen, een bedrag wat je wel kunt missen. Bij voorkeur éénzesde van het bedrag of anders in elk geval een bedrag dat je maandelijks kunt missen, met name in de komende tijd. Zorgvuldig aanslagnummer enzovoorts bij de betaling ermelden. En dan zien wat de reactie is.
Twee dingen die er dan in elk geval zichtbaar/bewijsbaar zijn: 1. je wilt betalen 2. je kunt het niet ineens.
Succes gewenst!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Is niet het beste plan heb eens maandelijks  E 10,-- over gemaakt naar Evides  ( voor  water!! ) omdat mijn verbruik  E 120,-- per jaar was.

Wel was dat even tegen het zere been zeg !!! hun computer programma is in gesteld op 4 betalingen per jaar van E 30,--  GIEGEL

Dus had ik omdat zij dit niet aan konden of trekken,  een achterstand van E 120,--

Rechter... dit gaat nergens over u hoeft niet terug te komen,... gerechtsdeurwaarder in verweer met volledig inzicht in deze zaak stuurt vervolgens een 2 centimeter dikke uitdraai van Evides binnen komende betalingen als bewijs dat mijn tientjes er niet bij zaten ( natuurlijk niet he,  hun computer is niet ingesteld op betaling in twaalf termijntjes,  en vertikt het in te boeken) kosten E 800,-- zonder achter stand dus.

Hiep Hiep Hoera,  voor deze gerechtsdeurwaarder die met opzet halve waarheden verkoopt als nodig.

Maar ja,  had ik de WC maar door moeten trekken met Spa rood kun je gewoon kopen in een supermarkt immers.

Naast die kosten,  zit ik al weer jaren te wachten op mijn E 120,-- die terug geboekt word omdat jaar na jaar een spook plus van E 120,-- moet zijn bij Evides.

In  het kort,  als je niet met een automatische  incasso je betaling mag doen omdat de Gemeente het geloof verloren  heeft  dat dit zo werkt,  zou ik voor stellen of zij dan maar 4 keer per jaar een acceptgiro sturen. 

jan

Het wordt empathie ontbreekt bij dit soort mensen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator