betrouwbare lening help!!!

Started by Angela, Apr 03, 2017, 09:27 AM

Previous topic - Next topic

Angela

weet iemand waar je een lening kan afsluiten met een normale rente en goede voorwaarden? we moeten ter voorkoming van ons huis verkoop een voorschot aan de bank betalen

sacredfour

Angela laat even wat meer weten over de situatie met de bank. Misschien kan ik helpen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Angela

we hebben een achterstand opgelopen doordat we beide werkeloos werden, de bank heeft ons huis toen te koop gezet maar we hebben nu beide weer een goede baan waarmee we de hypotheek weer kunnen betalen plus 500 extra per maand,
maar we moeten nu alles via een tussenpersoon regelen en dit gaat erg moeizaam er is zelfs al een open huis geweest en ik wil nu gewoon zo snel mogelijk een deel of alles betalen vandaar de schreeuw om een lening...ik hoop dat het een beetje duidelijk is want is soms moeilijk te verwoorden in geschrift

Incasso_deskundige

Hoe hoog is de achterstand als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Incasso_deskundige

Ok... dat is fors, maar nog te overzien.
De lopende maandelijkse hypotheektermijnen worden nu dus wel tijdig betaald en je lost EUR 500,00 in op de achterstand. Dat betekent dus dat jullie in 20 a 24 maanden (rente loopt gewoon door natuurlijk) de volledige achterstand hebben weggewerkt. En dit nog eerder als jullie ook het vakantiegeld (geheel of deels) gebruiken voor extra aflossing van de achterstand.

Weet de bank dit?
Wat zeggen ze hierop?
Waarom willen toch de verkoop doorzetten?
Is er overwaarde of staat het huis "onder water"?
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Angela

ja we betalen de hypotheek nu wel weer en vanaf nu dus ook 500 extra per maand.
de bank weet dit maar alles moet via een tussenpersoon  (hypocasso) en die zeggen steeds we gaan het voor leggen en vervolgens horen we niks meer van ze (tot 4x toe al)
het huis staat te koop voor de woz waarde van vorig jaar terwijl die nu flink is gestegen.
we hebben ook aangeboden het huis zelf te willen verkopen maar dan voor een normaal bedrag wat het ook waard is

Angela

ook hebben we aangeven om vakantiegeld ook aan hun over te maken  en belasting teruggave... we hebben zelf erover nagedacht een budget beheerder te nemen misschien dat ze de koop dan intrekken omdat ze dan zeker zijn van hun geld ( maar we kunnen het zelf en dan moeten we alles inleveren)
ik ben zo bang dat het zo lang gerekt word totdat het te laat is en we ons huis kwijt zijn :( ik wil weer adem kunnen halen en genieten van me dochtertje van 10 weekjes oud 😓

Carol

Mijn advies:
Schrijf een aangetekende brief naar de bank waar de hypotheek loopt en vertel dat je al 4 x een voorstel aan Hypocasso hebt gedaan en maar niets hoort en dat je nu van je bank wilt weten hoe hun hier tegenaan kijken.
Vertel wat je allemaal extra aflost, wat je straks nog meer kan aflossen (vakantiegeld, belastingteruggave etc.)

Veel succes.

gewoon

Heb de web pagina gelezen van hypocasso en komt niet akelig over en zou verwachten dat zij zeker zouden regeren op een voorstel.

Misschien weet SF dit maar er is nu sprake van een verkoop met volmacht en zal er duidelijkheid komen als je die papieren kunt plaatsen.

Maar eerst was het een afspraak van 4 X E 150,-- voor een gesprek, en nu een grote eenmalige betaling op die achterstand, daar mee kun je naar de gemeentelijke credit bank voor een eerlijke lening.

En kun je induiken of het wat is voor je,  maar word dan die gegeven volmacht in getrokken als die betaling hebt gedaan ? anders zit je met een extra lening en is het daarmee nog niet duidelijk of je huis veilig is.

En vraag mij af welke eenmalige aflossing zij nu willen zien de hele 10.000 ?

En ook al word het de vijfde keer mailen of bellen gewoon doen,  je heb die papieren nodig die je getekend blijf actief.

Angela

aangetekende brief gaan we doen bedankt voor de tip
verder hebben ze de vraagprijs verlaagd en wij wisten weer van niks 😔
waarom geven ze ons geen kans???
we blijven bellen en mailen dus we geven het nog niet op al begin ik de moed nu echt te verliezen..
het afgesproken bedrag van â,¬150 per week extra maak ik nog steeds over