Tóch inning overig abonnementskosten bij abonnement pauze VodaFone

Started by RighteousMic, Apr 01, 2017, 02:16 PM

Previous topic - Next topic

RighteousMic

Beste,

Tot afgelopen december had(of heb) ik een telefoon abonnement bij VodaFone. Nu heb ik november 2016 een verzoek gedaan ofdat zij de maximale betalingsdatum iets op konden schuiven aangezien mijn loon een week later pas gestort zou worden, en ik dus nog geen geld had om de factuur te betalen, dit kon de telefoniste niet doen en ik zou dan misschien toch een blokkade krijgen, dit zou slechts een uitgaande oproepen blokkade zijn, dit kon schijnbaar dus niet anders en besloot ik er voor die ene week er maar mee akkoord te gaan.

Eenmaal een week later na storting van mijn loon, wil ik mijn factuur dus betalen, aangezien ik dit via de pc doe, heb ik hier redelijkerwijs dus ook een TAN-code voor nodig, welke ik normaal direct binnenkrijg, niks binnengekregen en na meerdere codes te hebben aangevraagd en controle door mijn 06 met de huistelefoon te bellen, bleek dat ik dus ook voor inkomende oproepen/smsjes geblokkeerd was, ik kon dus ook mijn factuur weer niet betalen. Klantenservice dicht, de volgende morgen met de huistelefoon gelijk gebeld, gevraagd waarvoor ik nu ook ineens voor inkomende oproepen geblokkeerd was, dit scheen ook weer eens normaal te zijn, ik gaf aan dat mijn internetbankieren hierdoor niet werkte, en vroeg of zij dan tijdelijk de blokkade konden opzeggen, zodat ik de betaling kon doorzetten en zij dat ook gelijk konden controleren, hier gingen ze niet mee akkoord, en zonder vervoer moest ik dan maar in de kou naar een bank 3 steden verderop om dat maar "aan de balie te regelen". Waarvoor ik ook nog eens een dag vrij zou moeten vragen aangezien ik altijd werk tijdens de openingstijden van de bank. Hier heb ik ook een klacht voor ingediend, aangezien ik vindt dat het belachelijk is wat ze verwachtten, terwijl ik 3 jaar lang geen enkele cent ook maar een dag te laat betaald heb, en meerdere keren mijn abonnement heb verlengt. Hier hebben zij slechts één keer op geantwoord, hierna nooit meer van gehoord.

Inmiddels was de factuur van de maand erop ook alweer binnengekomen + kosten eigen risico voor een reparatie aan mijn toestel, totaalbedrag van beide maanden en eigen risico was 200 euro, welke ik dus niet kon betalen, besloten om mijn abonnement op pauze te zetten eind januari, voor een maximale duur van 9 maanden, na dit gedaan te hebben dacht ik er dus voor 9 maanden vanaf te wezen, zodat ik mijn schulden, die belangrijker waren dan het behouden van mijn abonemment, af kon lossen, en dan mijn abonnement weer op kon pikken, eind november aanstaande.

Nu ontving ik gisteren ineens een brief waarin stond dat mijn abonnement ontbonden was door achterstallige maandtermijnen, waarvan ik nooit een mail of brief of wat dan ook heb ontvangen, desondanks de pauze, en of ik even voor volgende week 714 euro kon betalen waar anders nog eens 40 euro bovenop zou komen, en ik was ineens geregistreerd bij Stichting Preventel..

Gelijk vanmiddag VodaFone gebeld en gevraagd wat er aan de hand was, zij zeggen ineens nooit een aanvraag van pauze binnengekregen te hebben, en meerdere facturen en mails te hebben gestuurd, die ik nooit gezien heb, terwijl mijn adres en alle info, inclusief ander telefoonnummer bij hen bekend is. De man die ik aan de telefoon had zou een 'case' openen maar zei dat ik er eigenlijk niet zoveel van mag verwachten en dat desondanks die case ik toch volgende week zou moeten betalen en er anders kosten bovenop komen of er een deurwaarder bij komt.

Hier heb ik nog niet van gehoord, en verwacht er inderdaad ook niet te veel van. Nu was dus mijn vraag wat ik hieraan kon doen, aangezien ik geen zin heb om er nóg een deurwaarder bij te krijgen, en het überhaupt al belachelijk vind waar VodaFone mee bezig is.

Alvast bedankt voor je reactie!

gewoon

Ha voor zulke betaal problemen heb ik dus twee rekeningen als er 1 niet werkt heb de ander nog behalve dat de telefoon het niet kan doen ( ING ) kan er ook wat met je pasje fout zijn of geblokkeerd.

Dat op pauze zetten van je abonnement had hier nog niet eerder van gehoord dat dit kon overigens.

En zal dan niet in de kleine letters staan dat dit niet kan of mag bij financiering toestel, of bij een betaal achterstand.

In ieder geval wat vervelend dit kreeg je van die eerste achterstand  ( E 200 ) ook geen herinneringen meer door die pauze