Leven in armoede: we moeten mekaar helpen!

Started by Armoede, Apr 09, 2017, 07:59 AM

Previous topic - Next topic

Armoede

Als je schulden hebt is het leven soms erg zwaar. Vooral als je niet in staat bent om zelf snel veel te verdienen voor de aflossing. Je kan dan soms jarenlang in de schulden blijven zitten. Ikzelf probeer de kracht te vinden om mezelf uit deze situatie te vechten en heb vertrouwen dat dit gaat lukken.

Mijn passie is het delen van informatie (kennis). Daarmee kunnen we mekaar vooruit helpen. Kennis maakt sterk. Kennis is kracht. Kennis zorgt voor vooruitgang.

Ik kom in actie. Enige weken geleden besloten dat ik zelf een blog zou starten: overleven in armoede. Het is één van mijn dromen om met elkaar, terwijl we in armoede leven, te overleven. We helpen mekaar vooruit. Vaak met kennis, soms op een andere manier. In mijn visie is het delen van kennis (over alles wat maar te maken heeft met verbetering van de situatie, nl: uit de armoede komen), het meest waardevol voor iedereen die vooruit wil komen.

Het is een droom van mij om een platform te hebben waar we mekaar vooruit kunnen duwen, terwijl we in armoede, proberen te overleven. De VVD is de grootste partij geworden en aan armoedebestrijding wordt weinig gedaan. Dan moeten wij maar samenkomen en elkaar versterken, elkaar helpen overleven. Met het opstellen en delen van waardevolle informatie kunnen we mekaar versterken.

jan

Welkom Armoede, dit forum is voor mensen, die in de financiele problemen zitten en hoe dit gebeurd is, is voor ons niet van belang. Wij helpen elkaar hier met de gemeenschappelijke kennis die aanwexig is en wij steunen elkaar.

Dit is hier al een soort van platform
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Armoede

Juist! Zo helpen we mekaar vooruit. Bestaat er ergens een overzicht van de meest leerzame / meest waardevolle topics van dit forum, dat zou makkelijk zijn. Dat maakt de meest waardevolle kennis direct toegankelijk voor iedereen.

Verder wil ik ook heel graag mijn kennis en ervaringen delen en tips op het gebied van schulden, want kan daar een hoop over vertellen, zoals vele anderen hier :). Wat is een goed bord om mijn kennis te delen, heb ook gezien dat er een artikelen sectie bestaat?

jan

Er zijn verschillende rubrieken op dit forum. Lees ook de forumregels
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator