Hoeveel gespaard in wsnp

Started by op de fiets, Dec 12, 2016, 04:06 PM

Previous topic - Next topic

op de fiets

Beste allemaal,

Ik probeer elke maand wat geld opzij te zetten om te sparen binnen mijn wsnp. Daar zit ik nu ruim een jaar in. Door het sparen als vaste last te zetten en erg zuinig te leven lukt dit tot nu toe wel. Ik heb toestemming van de wsnp bewindvoerder om dit op een inzichtelijke spaarrekening te zetten.

Nu hoor en lees ik weleens dat meer mensen er sparen of dat een bewindvoerder dat voor iemand doet zodat er een spaarpotje aan het eind van de wsnp is.
Hoe gaat dat bij jullie?

En raken jullie het ook weleens zat, zou zelf geaag wel weer eens een patatje of ijsje willen halen met de kids zonder altijd nee te moeten zeggen.

Smile

Hallo,  wij zitten ook in de   wsnp, van een spaarpotje  is mij niets  bekend, zou fijn zijn.. Ja ik probeer ook af en toe  iets aan een kant te  leggen maar is erg moeilijk want soms heb ik het geld dan weer nodig voor iets  wat kapot gaat of  iets wat echt nodig is .Ik  wil niet altijd  nee zeggen en  idd  de kindjes willen  zeker  ns  n frietje  of ijsje  , ja  moet kunnen, is mijn mening.Ik probeer  goed en gezond te  eten maar ga me niets  ontzeggen om  ietsje te kunnen sparen  . Ieder zijn mening , toch. Wij gaan nu het laatste jaar tegemoet  en  hopen dat  onze toekomst er dan beter gaat uitzien en beginnen dan met sparen , dan doet het ook geen pijn. Sterkte  , groet Smile  :)

gewoon

Het zal niet veel zijn wat je kunt sparen maar herinner mij goed hoe Buster hier op hamerde bij aflossen ook proberen wat opzij te zetten voor je zelf,  juist om onverwachte dingen te kunnen opvangen.

Een buffertje

En je kan ook niet altijd nee zeggen tegen de kinderen ook daar is een buffertje een uitkomst.

Overigens over nee zeggen tegen kinderen,  weet nog goed hoe mijn stiefdochter verzuchte: hoe streng haar moeder was,  als zij iets aan mij vroeg was het een ja of een nee was duidelijk,  en kwam daar verder niet op terug dochter ook niet die paar keer gewoon ja,  woog zwaarder dan de nee.

En bij mam is altijd nee en nog eens nee, pas na tien keer vragen mag het eindelijk.

chapter

Ik kon van vtlb prima sparen en van op vakantie of extraatjes.
Wsnp bwv geeft je na wsnp geen bonus of potje of je moet teveel afgedragen hebben. Een budgetbeheerder spaart wel wat je zelf ook doet als je het handig aanpakt voor eigen risico. Iets wat kapot gaat.  Daarvoor is 5% van wwb berekend in vtlb

op de fiets

Dank jullie wel voor de tips.
Fijn Chapter dat jij ook kon sparen van het vtlb. Krijg soms het idee dat er iets mis gaat omdat ik dat ook kan.

Zeg ook niet elke keer nee tegen mn kinderen maar elke week patat halrn is er ook niet bij (scheelt voor de lijn ook 😉 )