Wehkamp/Moneyathome

Started by Nietmachine, Sep 20, 2017, 06:02 PM

Previous topic - Next topic

Nietmachine

Aangezien het beide 1 bedrijf is: Ik heb via Wehkamp en Moneyathome beide een krediet lopen, de een wat forser dan de ander.
Ik heb 2/3 jaar lang altijd keurig op tijd betaald totdat de privé situatie helemaal mis liep, ik zat zonder inkomsten en het lukte mij niet meer om ze maandelijks te betalen.
Uiteindelijk heb ik sinds kort weer een fulltime baan maar goed het contractuele salaris (wat minimaal is) komt pas rond het einde van de maand en de meer uren komt pas in de maand er na, oftewel eind oktober komt er een financiële boost omdat ik deze maand heel veel heb gewerkt.

Nu krijg ik bij beide totaal geen rekest meer, Moneyathome heeft een zeer onvriendelijke houding en geeft nu steeds ultimatums van 24 uur, ik heb ze na de eerste aanmaning direct gecontacteerd. Telefonisch lukte dit niet dus direct een mail gestuurd waarin je overigens zeer beperkt bent (je kan maar heel weinig tekens gebruiken) daar wordt niet op gereageerd ook niet als je op latere mails reageert.
Nu is de vordering in 1 keer opeisbaar geworden, ditzelfde geldt voor Wehkamp. Alsof zij verwachten dat iemand die het maandelijks niet kon betalen ineens wel allemaal in één keer kan betalen.
Wat zijn m'n mogelijkheden? Dankzij hen heb ik nu helaas wel een BKR notering (kreeg ik al bericht van ICS dat m'n kaart geblokkeerd was. Wat ie al was uit zelfbescherming)
Moet ik nu wachten op het incassobureau en hopen op een goede waar een regeling mee mogelijk is?

gewoon

Ha Nietmachiene

Er zal een brief komen van een incassobureau met extra kosten,  dat het hele bedrag in 1 keer opeisbaar is,  dat is voor een rechtszaak als je niet wil betalen.

Dus als die brief komt,  gewoon een betalings regeling maken met deze die je ook echt kunt na komen.

Nietmachine

Quote from: gewoon on Sep 20, 2017, 09:07 PM
Ha Nietmachiene

Er zal een brief komen van een incassobureau met extra kosten,  dat het hele bedrag in 1 keer opeisbaar is,  dat is voor een rechtszaak als je niet wil betalen.

Dus als die brief komt,  gewoon een betalings regeling maken met deze die je ook echt kunt na komen.

Zal wel een forse worden, maar goed. Liever een normale betalingsregeling (Was bij Wehkamp eerder al amper mogelijk) met extra kosten dan nog dieper in de problemen. Dank voor je antwoord.

Nietmachine

Inmiddels 8 maanden verder een update.
Beide zaken zijn naar Vesting Finance gegaan. M.i. niet bepaald de meest klantvriendelijke (wirwar aan afdelingen waar je telefonisch door moet, korte regelingen steeds etc.)
Betalingen worden maandelijks keurig voldaan en ik heb vertrouwen in een goede afloop!

Echter... Het dossier Wehkamp blijft erg zwaar liggen door de gigantisch hoge rente die ook Vesting Finance gewoon door berekend. Hoe zit dit precies?
Want in de zaak van Moneyathome betaal ik amper rente en los ik veel sneller af zeg maar.

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Incasso_deskundige

Gewoon een regeling treffen en die correct nakomen. De incassobrief lijkt me niet zo zinvol omdat die erg onsamenhangend is en er veel zaken worden gnoemd/aangehaald die in veel gevallen helemaal niet aan de orde of van toepassing zijn.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.