Incasso/deurwaarderskantoor reageert zeven jaar later op onterechte incasso.

Started by Groezel, Mar 21, 2017, 04:34 PM

Previous topic - Next topic

Groezel

Goedemiddag beste forum genoten,

Wederom krijg ik van een incasso/gerechtsdeurwaarders bedrijf de vraag om een openstaande post plus kosten te voldoen.

In februari 2010 heb ik met ondersteuning van Achmea rechtsbijstand een brief geschreven waarin staat dat ik van mening ben dat ik in het geheel niets meer verschuldigd bent aan de wederpartij, alsmede dat ik sedert de jaren negentig niets meer van de wederpartij, dan wel van haar gemachtigde heb vernomen, en dat alleen al om dit laatste een vermeende vordering van de wederpartij is verjaard, en of rechtens is verwerkt.
Na mijn brief verstuurd in maart 2010 heb ik geen reactie meer vernomen. Nu zeven jaar later stuurt men wederom een verzoek en zo nodig een sommatie.
Moet ik hier nog op reageren of kan ik dit beter laten gaan?

Alvast hartelijk dank voor de reactie

Vriendelijke groet
Jeroen 

ollie bollie

Is het een incassobureau of een deurwaarderskantoor? Is er een vonnis geweest of heeft een rechter (nog) geen uitspraak gedaan over deze zaak?
Carpe diem!

Groezel

Het gaat over een Deurwaarderskantoor met een incasso afdeling. de brief is ondertekend door een incassomedewerker maar geprint op een deurwaardersformat. dit bedrijf is gevestigd in Ede en Groenlo. Kan de naam wel neerzetten. Weet niet of dat gepast is?
Voor zover ik weet is er nooit een vonnis geweest of heeft een rechter zich hiermee bemoeid.
Vandaar dat ik toen ik nog de mogelijkheid had om mijn verzekering te vragen om mij bij te staan.
gevraagd heb om hoe ik hier t beste mee om kon gaan in 2010.

Wat ontzettend fijn dat je zo snel reageerd Ollie Bollie!
Dank je wel :)   

ollie bollie

Ik was toevallig online. ;)

De naam van het incassobureau is niet van belang. Het ging mij er om, of er een gerechtsdeurwaarder of een incassobureau in het spel was. Een incassobureau kan namelijk niks dan een brief schrijven. Dat is hetzelfde als jij of ik voor iemand anders een brief schrijven en vragen of hij alsjeblieft wil betalen.

Wanneer er geen rechtszaak is geweest en het geen hypothecaire lening betreft (beiden een verjaringstermijn van 20 jaar), is de zaak al lang verjaard. Ik zou me er niet druk om maken en wanneer ze nog een brief sturen, kan je altijd zeggen dat je een gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet ziet. Meestal hoor je er dan niks meer van. :)
Carpe diem!

Marjan12

Dit is volgens mij zo'n voorbeeld van dat oninbare vorderingen worden doorverkocht.

Incasso_deskundige

Het betreffende kantoor staat/stond bekend om het opkopen van oude vorderingen en dan met name met betrekking tot "oude financieringen". Of daar in het onderhavige geval ook sprake van is, kan ik uit de info niet opmaken.

Of er sprake is van verjaring zal nog moeten blijken. Het zou kunnen zijn dat er altijd brieven/aanmaningen zijn verstuurd waardoor de verjaartermijn tussentijds is gestuit. Mocht je verhuisd zijn en bijvoorbeeld geen adreswijziging hebben doorgegeven, dan kan het zijn dat die brieven/aanmaningen naar je oude adres zijn gestuurd, maar nu dit aan je eigen handelen of nalaten verwijtbaar is, komt dit (helaas) voor je eigen risico.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

sacredfour

Het zal Schuman zijn.  Incassobureau en gerechtsdeurwaarders. Als ik het goed begrijp mag een deurwaarderskantoor geen vorderingen opkopen.  (incasso_deskundige?) Natuurlijk kan er wel een andere partij zijn die de vordering heeft gekocht. Schuman mag dan natuurlijk niet zeggen dat ze voor de originele schuldeiser Handelen. Hier gaat het echter vaak verkeert.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Groezel

Dank jullie wel voor de reacties, fijn als je er niet alleen voor staat :)

In 2010 heb ik al een brief geschreven aan Shuman over de vordering uit de jaren 90. daar heb ik geen reactie meer opgekregen. Nu sturen ze een inkomsten-formulier en een herinnering om dat formulier in te vullen en te versturen.

Is het verstandig om te reageren met een verwijzing naar de brief die ik eerder verstuurde in 2010 eventueel met kopie en jouw incassobrief Saredfour?

Incasso_deskundige

Misschien een briefje sturen waarbij je meldt dat de vordering naar jouw mening is verjaard en dat je in het geval zij toch een andere mening zijn toegedaan, je dan graag schriftelijk bewijs ontvangt waaruit onomstotelijk blijkt dat de vordering niet verjaard zou zijn.

@sacredfour
Volgens mij mag dat niet inderdaad, omdat het de onafhankelijkheid aantast. Maar er zijn wel wat manieren om het te omzijlen met andere b.v.'s en zo waarvan dan de vrouw eigenaar is of zo.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Groezel

Goedemiddag,

Helaas loopt dit item nog door. heb een uitnodiging voor de rechtbank ontvangen. Mag ik deze zaak nog voorleggen
op ons forum, of moet ik een nieuw onderwerp aanmaken. ( boven in het scherm staat dat het
onderwerp ouder dan 120 dagen is)

Hartelijke groet, Jeroen

Groezel

Hoi Abnormaal, het gaat om iets meer dan 3000,- wat men vraagt. Hoofdsom 1300,-.

Groezel

Hoi Abnormaal,

Je hebt me gevraagd of ik bewijs heb of t verjaard is? Het gaat om een zakelijke schuld van 1994 toen ik met mijn winkeltje moest stoppen. Ik was negentien toen ik voor mijn zelf startte. Opgeven was geen optie! Toentertijd heb ik er alles aan gedaan om zo veel mogelijk af te betalen. Zeker de mensen die vertrouwen in mij hadden. Dat is grotendeels ook gelukt Toen ik al helemaal niets meer had is alles wat nog afgenomen kon worden, "afgenomen". Ik woonde vanuit mijn zelf geschilderde Ford Fiesta met twee hondjes. Een verdere omschrijving maakt me zo droevig dat ik dat liever niet doe. Na verschillende betalingsregelingen dacht ik t te hebben afgerond na al die jaren. Deze zomer kreeg ik een uitnodiging om voor de rechter te verschijnen. Met lood in mijn schoenen ben ik er naar toe gegaan. Heb wel eens te hard gereden maar voor een rechter staan maakt me serieus nerveus en had ik nog niet eerder meegemaakt. Bleek dat ik met twintig andere mensen de zaal in moest om te vertellen wat ik vind van de situatie.  Mijn moeder had de zolder opgeruimd. dus had ook niet meer alle stukken over hoe t nou precies zit. dat is ook wat ik de rechter verteld heb. Wel heb ik de conversatie kunnen achterhalen vanaf 2010. toen ineens bijna jaarlijks brieven in de bus kwamen. Met mijn toenmalige relatie hadden we een rechtsbijstandsverzekering die mij daarbij geholpen heeft. Daarna heb ik een poosje niets gehoord. daarna heb ik met hulp van onze forumgenoten een brief geschreven. hierop werd niet gereageerd. telefonisch werd mij op een minder vriendelijke manier duidelijk gemaakt dat ik dan maar €10,- per mnd moest gaan aflossen. Op mijn vragen werd niet gereageerd. Nu ben ik bij de rechter geweest en die heeft bepaald dat een andere rechter er iets over moet zeggen. Dat is volgende maand. Nu krijg ik een brief van de deurwaarder/incassobureau dat ze wederom telefonisch met mij de inhoud van de brief die ik tussen 2010 en nu gestuurd heb willen bespreken voor een bepaalde datum "voor" de rechtzaak. De inhoud van de brieven, die ik heb kunnen schrijven zijn gemaakt op kracht die Sacred Four en Ollie Bollie mij gegeven hebben. Na het versturen wenste men hier niet op in te gaan en nu krijg ik die vraag?? Moet ik hier nu wel of niet op reageren en de rechtzaak gewoon afwachten? Groetjes Groezel   

abnormaal

Je moet hierop reageren, met een vraag om antwoord op jou eerder geschreven brieven. Welk incassobureau is dit?