Restschuld doorlopend krediet ABN amro

Started by Job, Mar 22, 2017, 07:45 PM

Previous topic - Next topic

Job

Goedenavond allen

Hierbij ons verhaal,Ik hoop op goed advies.
Inmiddels 8 jaar geleden leerde ik mijn vrouw kennen.die was inmiddels gescheiden en samen hadden hun 3 kinderen.
Hun zijn getrouwd in gemeenschap van goederen maar hebben wel een goede band en het beste met de kinderen voor.
Samen hadden ze een ouderschapsplan en convenant opgesteld waarin duidelijk omschreven staat dat meneer de schulden op zich neemt en zei met een schone lei kan beginnen samen met de kinderen.in ruil voor geen alimentatie.
Meneer is na dat dit allemaal ondertekent is door de rechter en advocaat de schuldsanering in gegaan.na 4 jaar niets te hebben vernomen kregen wij plotseling een brief van een deurwaarder of wij even binnen 7 dagen 31000 euro wilde betalen.
Inmiddels zijn wij bij de bank geweest en die zeggen heel leuk kunnen we niets mee.het ligt bij de deurwaarder en daarbij heeft meneer zijn schuld ingelost dus convenant of niet.de rest mag u betalen (hij 7500)(wij 31000)
Mag dit zomaar? En wat kunnen wij nog meer doen? Ik ben inmiddels getrouwd en heb een dochter samen en wil toch wel heel graag verder zonder deze sores.
Alle adviezen zijn welkom...
Dank je wel alvast :)

Katniss

Hoi Job,

Helaas is dit binnen de wet. De bank heeft niets te maken met onderlinge afspraken. Een afspraak als in het convenant staat kan alleen werken indien haar ex-man de schuld volledig had ingelost. Hij had daarmee namelijk vast laten leggen dat hij niet zijn regresvordering zou gaan halen.

Vanwege het feit dat de ex-man van je vrouw de schuldsanering heeft doorlopen, kan je vrouw ook niet meer een deel bij haar ex-man terugeisen.

Wat jullie dus het beste kunnen doen is in gesprek gaan met de schuldeiser en een betalingsregeling vastleggen. De eerste stap is het onderzoeken wie de werkelijke schuldeiser nu is. Misschien dat je daar nog iets mee kunt doen. SF heeft daar heel veel kennis over.

Degene die heeft geholpen bij het convenant heeft of niet het hele plaatje gekend, namelijk dat de ex-man van je vrouw de schuldsanering in zou gaan of heeft verkeerd advies gegeven.

Heel veel sterkte, dit soort situaties zijn heel vervelend. Sorry dat ik niet een prettiger verhaal kan vertellen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.