komt het nog goed?

Started by Angela, Mar 16, 2017, 01:35 PM

Previous topic - Next topic

ollie bollie

Is het dan economisch wel verantwoord om te repareren of kan je beter voor een andere tweedehands auto gaan? Wanneer mijn auto reparaties nodig heeft ter waarde van 500 euro, kies ik er voor om een andere te kopen. Maar ik rij dan ook in auto's met een waarde tussen de 500 en 1000 euro. De vorige was een opel corsa waar ik 2 jaar in gereden heb en 50000 km op de teller erbij heb gezet. De koppeling begon weer te slippen en ik heb hem dus maar ingeruild op een ford focus station van een jaar jonger.

Zo hou ik de afschrijving laag en de onderhoudskosten eveneens. Waar je met jongere auto's minder onderhoudskosten hebt, heb je wel meer afschrijving van de waarde van een auto. Dit doe ik nu al een paar jaar en ik moet zeggen, dat ik over een tijdsbestek van 4 jaar totaal maar 2000 euro aan auto's heb uitgegeven, terwijl ik nog steeds een auto bezit met een waarde van +- 1000 euro. Komt er op neer dat ik dus netto maar 1000 euro kwijt ben geweest aan auto's over 4 jaar uitgesmeerd. Daar kan de afschrijving van jongere auto's niet tegenop. Natuurlijk heb ik brandstof, verzekering en belasting niet meegenomen in deze berekening, maar die heb je bij jongere auto's ook.
Carpe diem!

Angela

hallo,

hij heeft de auto nog eens helemaal technisch nagekeken en als we hem helemaal in orde willen maken kost dat â,¬1500 en dat is de auto niet waard...hij gaat dus naar de sloop 😔
aangezien we onze schuld willen afbetalen maar toch een auto nodig hebben ivm werk hebben we toch bij familie aangeklopt en ze gaan ons helpen om een auto te kunnen kopen...dus dat is mooi en dat is weer een last van me schouders

ollie bollie

Helemaal top dat je familie je meehelpt!

Een tijdje terug heb ik nog een topic aangemaakt over de aanschaf van een goedkope tweedehands auto. Misschien heb je er wat aan. :)

http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,48723.msg85523.html#msg85523
Carpe diem!

gewoon

Beste Angela

Nogmaals wat fijn om te lezen dat je het toch maar weer doet, probeerde voorzichtig aan te geven dat je voor die auto je sociale netwerk kunt benaderen, en heb je gedaan.

Goed zo

Die grote achterstand weg werken is natuurlijk iets waar jullie zelf de tanden in zetten dit voor elkaar te krijgen maar als het echt even niet gaat,  door een tegenslag zoals een auto voor je werk.

Je steun toevalt binnen je familie,  en graag ook zien dat het je goed gaat.

en op de vraag komt het nog goed,  met ongeduld schrijf ik dan maar

JA JA   

Veel goeds,  en wat fijn dat je familie nu bij springt natuurlijk!!!

Angela

hallo,

we zijn heel erg blij met de auto en dat is weer een zorg minder...
den rest gaat nog zwaar worden en zouden we echt zelf moeten doen in ieder geval hoop ik dat het te koop snel van ons huis af is en we het elke maand gaan redden...
Als het ons lukt zijn we met 22 maanden van de schuld af dus daar gaan we voor

Angela

natuurlijk hou ik jullie op de hoogte en ik vind het fijn dat ik hier altijd kan komen voor steun en begrip!!!

Angela

hallo mensen

hier weer een kleine update....
had gehoopt dat ik deze keer eindelijk kon zeggen dat het geregeld was, maar helaas.
we hebben de bank een voorstel gedaan waarmee ze wel akkoord wilde gaan na de eerste betaling.
de hypotheek is deze maand betaald en we zouden dan vanaf volgende week elke week 150 euro extra gaan betalen  (600 extra per maand) na die eerste betaling moeten  we bellen en dan gaan we een afspraak maken om om de tafel te zitten.
nu stond gisteren de makelaar aan de deur met de mededeling dat hij een open huis had gepland vandaag  (zonder dat we het wisten)
nu ben ik bang dat het al te laat is en dat we ons huis kwijt zijn voor het gesprek met de bank  😓
de woz is ook gestegen maar ons huid staat nog steeds te koop voor de woz waarde van vorig jaar mag dit wel?
ik ben er echt kapot van  en kan alleen nog maar huilen

gewoon

Ha Angela

Heb je die makelaar gewezen op de getroffen betalings regeling met de bank,  en heb je dit ook op papier.

Die makelaar zal gewoon zijn werk doen al is het dan echt van de zotte dat je niet op de hoogte was van zijn planning !! Onbeschoft.

Zou contact met de bank opnemen dat je dankbaar bent met de betaling regeling,  en met  het verzoek de makelaar op de hoogte te brengen. ( op schrift doen )

gewoon

Verder erg goed dat je een regeling hebt gemaakt en een afspraak met de bank dat blijft groot nieuws.

Dat die makelaar is geweest veranderd verder nu ook weinig aan de ernst,  het had geweldig geweest een regeling te treffen,  voor het alvast te koop zetten door de bank.

Is zenuwslopend dit,  en moet je een maand volhouden tot die afspraak of gesprek?

Er mag toch iets meer zekerheid komen,  en hou vol.

Angela

ik ga morgenvroeg meteen contact opnemen met de bank hopelijk brengt dat een beetje positief nieuws en geven ze ons nog even de tijd voordat het echt verkocht word
een regeling voordat de bank het te koop zette was toen helaas niet te doen met ons inkomen.
ik zou zo blij als ze ons even de kans geven om ons te bewijzen want de regeling kunnen we 100% zeker nakomen.
ik ben zelfs bereid het huis zelf te koop te zetten voor het normale bedrag.
pfff wat kan het je toch bezig houden :( het vergt al me energie en ik ben moe boos verdrietig.....
bedankt weer voor je lieve woorden en advies

Angela

ik probeer morgen ook eerder een afspraak te krijgen met de bank...dus duimen dan maar?

Angela

we hebben gebeld maar de bank wil ineens een voorschot voordat ze alkoord gaan en dat hebben we niet :( weet iemand waar ik een lening kan krijgen met een normale rente en goede voorwaarde?

sacredfour

Angela, heb je de bank volmacht gegeven/ Het lijkt er wel op anders mag de bank je huis niet te koop zetten. Dit is echt het domste wat iemand kan doen. Heb je dit bij een notaris getekend?
Je hoeft natuurlijk ook niet in te stemmen met een open dag. Ik zou alle mensen wegsturen die komen kijken.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Angela

tegen ons zeiden dat we moesten tekenen omdat het anders de veiling op gaat en je het meteen kwijt bent, maar dit is dus niet  zo??

Angela

de open dag wisten we niks van totdat we het ineens op internet zagen en toen zeiden ze ja de mensen hebben het nu al gezien en komen toch