Een verse hier ;-)

Started by Antoniempje, May 08, 2017, 10:01 PM

Previous topic - Next topic

Antoniempje

Door heel veel tegenslagen, scheiding en ziekte heb ik mij vrijwillig aangemeld bij een bewindvoerder, want ik kwam er financieel niet meer uit.

Sinds 2 maanden leef ik (V) van 70 euro met 1 kind, een hond en kat, en ik word knettergek....wat een stress om hier mee rond te komen, ik zit echt enorm in een dip hiervan.

Ik weet dat er mensen zijn die met nog minder rond moeten komen. Ik kom bv niet in aanmerking voor de voedselbank omdat mijn weekgeld te hoog is. Dus ik heb veel, maar het lukt mij niet....huil veel, nergens zin in, alleen maar bezig met hoe ga ik het deze week weer redden...

Ben op zoek naar een maatje, op afstand, iemand die mij wil steunen en die ik kan steunen in deze moeilijke tijd. Het zou fijn zijn als jij ook in het begin staat, maar is geen must.

Groet van mij x

jan

Welkom Antoniempje, ik heb ook enorm in de schulden gezeten en uiteindelijk leer je hiermee omgaan. Dat je huilt is normaal, dit is het gevoel van onmacht.

Hier zijn heel veel lieve mensen (lotgenoten) die steun zoeken en geven. Dus als je het zat bent of je verhaal kwijt wil, vertel het ons. Je kan mij of andere ook een PM sturen.

En je staat er niet alleen voor ;)
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Katniss

Welkom op het forum!

Zoals Jan al aangeeft: je bent niet de enige.

Kijk eerst even rustig rond op het forum, er is heel veel informatie te vinden. Ook over het omgaan met een beperkt weekbudget.

Het is heel vreemd, in het begin denk je: "hoe doen ze dat?" Ik zie het als een puzzel. Ik heb dan nog geen officieel weekbudget, maar ik heb mezelf een weekbudget gegeven. Dit omdat ik daarmee kan voorkomen dat ik meer schulden maak. Je zal steeds creatiever worden. Ik haal kruiden bij de toko of bij een Turkse supermarkt. Veel goedkoper daar je meer krijgt voor hetzelfde geld. Door mijn grote verzameling kruiden kook ik zonder kruidenzakjes, of doosjes zoals Wereldgerechten. Verder loop ik de aanbiedingen af. Voor mij maakt het bijvoorbeeld niets uit in reisafstand of langs een bepaalde supermarkt rijdt op mijn weg naar huis. Op die manier heb ik keuze uit 5 verschillende supermarkten.
Ik maak elke week een weekmenu, aan de hand van de aanbiedingen. Daarbij gooi ik eigenlijk nooit iets weg. Zo heb ik ook elke week een restjes dag. Ik snijd mijn groente zelf en vries het overtollige in, zodat ik de volgende keer gewoon wat uit het zakje kan pakken.

Vroeger kreeg ik het benauwd als ik nog â,¬ 50,- op mijn rekening had staan en nog twee weken moest overbruggen. Nu heb ik er geen last meer van. Ik heb altijd wel wat in huis en pannenkoeken worden bij ons nog steeds met gejuich ontvangen. Of een pasta met vlees uit blik en gewelde nasi groente (eten wij met 6 personen van). Er is een site op internet voor budget koken waar lekkere gerechten op staan voor een klein budget.

Probeer de energie te vinden om jezelf uit deze dip te trekken voor je kind. Als je geen zin hebt, dan maak je zin. Het klinkt misschien hard, maar het is vaak de beste remedie. Ga het zien als een sport. Wellicht lukt het je zelfs om over een tijdje geld over te houden om te sparen voor een keer iets extra's of zelfs een uitje met z'n 2-en. Natuurlijk mag je af en toe je rot voelen. Uit het hier op het forum, dan heb je een uitlaatklep bij mensen die je probleem begrijpen.

Heel veel sterkte! Ook jou gaat het lukken
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

chapter

Gun jezelf tijd. Het is te doen. Rijd je ook auto of roken dat zijn extra kosenposten die in budget hakken. Kijk goed naar aanbiedingen bv. Ben uit shv maar red nog steeds met 60 met 3 pubers