waarheen voor juridische hulp

Started by robert1969, May 31, 2017, 09:55 PM

Previous topic - Next topic

robert1969

Situatie: ik heb onlangs een intake gehad bij de Gemeentelijke Schuldhulpverlening ivm uitzichtloze situatie vwb schulden en inkomen. Gemeente is nu een voorstel aan het maken tbv minnelijke schikking met fiscus en bank.
Nu moet ik echter ook Nihilstelling Kinderalimentatie aanvragen omdat dit officieel geregeld moet zijn via de rechter. Mijn ex is akkoord dat ze voorlopig geen alimentatie krijgt, maar de gemeente stelt (terecht) dat dit wel officieel geregeld moet worden omdat ik anders risico loopt dat ex toch wellicht ooit aanspraak gaat maken op de te betalen kinderalimentatie.
Nu zou ik daarvoor bij een advocaat een toevoeging kunnen aanvragen, maar kennelijk wordt als peildatum je inkomen van 2 jaar geleden aangehouden en destijds had ik teveel inkomen om voor een toevoeging in aanmerking te komen.
Andere mogelijkheid voor toevoeging is als je in de Wettelijke Schuldsanering zit, maar daar ik dus nog niet in....het traject is pas opgestart.
Maar ik heb absoluut niet de financiën om een advocaat zelf te betalen, waar zou ik anders nog terecht kunnen om het traject door te gaan dat moet leiden tot nihilstelling via de kantonrechter?

Katniss

Je kunt een peiljaar verlegging aanvragen. Dan kijken ze niet naar je inkomen van 2 jaar geleden. Dit kan indien je omstandigheden zo zijn gewijzigd dat je inkomen veel lager is geworden.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

chapter

er is nu nog geen grond lijkt mij want die is er pas in traject

robert1969

Quote from: chapter on Jun 02, 2017, 01:37 AM
er is nu nog geen grond lijkt mij want die is er pas in traject

Waarom denk je dat ik sanering aanvraag, omdat ik geld over heb?

burningspirit

...... indien je omstandigheden zo zijn gewijzigd dat je inkomen veel lager is geworden.

dat is grond voor een peiljaarverlegging toch?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)