Intrum Justitia

Started by sacredfour, Jan 25, 2017, 10:52 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Intrum Justitia schrijf in haar brieven:
…………. (originele schuldeisers naam) heeft deze vordering aan ons bureau ter incasso overgedragen.
Waarschijnlijk een standaard zin die ze ook gebruiken als de vordering aan IJ gecedeerd is!  Het is bekend dat IJ vorderingen opkoopt d.m.v. cessie. IJ houdt er echter niet van om hier duidelijkheid te geven. Dit maakt maar weer eens duidelijk hoe belangrijk het is om de incassobrief te versturen, waarin we het incassobureau vragen naar bevoegdheid of cessie en bewijs van deze.  Verder doet IJ alsof het een openbare cessie is terwijl eer nooit mededeling is gedaan aan de schuldenaar. Laakbaar handelen!
Recent is mijn incassobrief ter sprake gekomen in de rechtbank.  De rechter moest art 3:71 lid 1 BW wel opzoeken, maar kon niet anders dan mij gelijk geven dat de schuldenaar een derde partij om bewijs van bevoegdheid mag vragen en dat deze derde partij hier ook aan moet voldoen. Dat de schuldenaar dit zelf maar moet uitzoeken zoals bij mij in deze zaak verteld werd door het incassobureau voldoet niet.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.