Wie heeft advies? Ik zie 't niet meer!

Started by cookies, Feb 17, 2017, 06:11 PM

Previous topic - Next topic

cookies

Ohhh ja, die rust, daar kijk ik zo naar uit!

Ik ben in mijn werk heel gestructureerd, lijstjes voor alles, maar met de financiën thuis...drama! (resultaat = 15.000 euro schuld!)

Ik ga het op die manier doen, heb van de hulpverlening een lijstje gehad, ik ga daar gewoon streepjes op zetten bij alles wat ik heb afgerond. Thanks voor de tip!

Chrissie

Even een vraag wanneer heb je de afspraak?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

cookies

@chrissie, ik moet binnen 3 weken alle documenten inleveren, dan krijg ik een datum voor een afspraak denk ik.

cookies

Weet iemand wat de 'gecombineerde aanslag van de gemeente' is??
Gemeente belastingen gaat toch via GBLT tegenwoordig?

Chrissie

Dus je hebt nog even ruimte. Het advies van Katniss is heel goed. Maar ga niet uren achter elkaar door neem tussendoor ook even pauze zoek bijvoorbeeld even de frisse lucht op dan krijg je weer lucht in je hoofd kun je het ook beter verwerken.
Ga je het in sneltrein vaart doen dan gaat het jou overheersen dan krijg je er slapeloze nachten van met dromen.
Dat is de grootste valkuil die schuldenaren maken als beginnen met de zooi opruimen, ze willen het liever gisteren dan vandaag weg hebben maar dat lukt niet.

Ga je ondertussen ook niet verwijten maken als je de hoogte van de schulden ziet, houdt in gedachten je bent heel goed bezig je gaat de goede kant weer op. Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan!

Heel veel succes met alles!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Katniss

Toen ik bezig was met de papieren voor de schuldhulpverlening heb ik map gemaakt. Daarin als eerst blad, het afstreepblad. Vervolgens de papieren erachter. Ik had ook nog tabbladen die ik ervoor heb gebruikt.

Wat Chrissie zegt klopt, je hebt nog tijd. Doe elke dag wat. Ik had toen nog geen week om alles te regelen, dus die luxe van het verdelen had ik niet. Waarschijnlijk mag ik het binnenkort weer allemaal doen. De vorige keer werd ik niet toegelaten vanwege dat er nog een waardevol gezamenlijk bezit met mijn ex-partner is.

Sterkte!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

cookies

Zo'n map heb ik inmiddels ook gemaakt, dat helpt wek idd!
Heb gisteravond een deel kunnen doen, de rest doe ik zondag....en klaar is ook klaar....
Dan stuur ik de hele boel door en wacht ik weer af. Weet iemand hoe t dan verder gaat?

Als hun alle gegevens hebben? Wat zijn dan de stappen? Aangezien we alle schulden binnen 3 jaar kunnen betalen zal Wsnp denk ik niet aan de orde zijn....maar wat dan wel?

Heb gisteren ook het vtlb berekend, daar schrok ik wel van, is best hoog namelijk, (zal ongetwijfeld iets niet goed gedaan hebben) maar als 't wel ongeveer zoiets is dan is het zo'n â,¬1995,-, en onze vaste lasten zijn zo'n â,¬1250,- dan hebben we veel meer dan wat we nu hebben door de loonbeslagen. Kan dat?

cookies

Oké, na het inleveren van alle stukken hebben we deze week de uitnodiging om alles te bespreken!
Weten jullie wat er dan besproken gaat worden? Naast de schulden uiteraard? Horen we dan al welke aanpak ze het beste vinden? (Lening kredietbank, minnelijk traject?) Of komt dat dan weer later pas?

Ik vind het mega spannend!

cookies

Het gesprek bij de budgetcoach is geweest en, Man, wat was dat een fijn gesprek!
De mevrouw was heel vriendelijk, helemaal niet veroordelend, en blij dat ik al zo goed op de hoogte was van heel veel zaken. (Lang leve dit forum!)

Ze gaan nu aan de slag om alles op een rijtje te krijgen, we hebben natuurlijk alle stukken ingediend, en we moeten nu een budgetplan maken aan de hand van de VTLB.

Ze verwacht dat de minnelijke regeling gaat lukken en heeft me geadviseerd om toch nog eens, buiten hun om, contact te zoeken met de Kredietbank Nederland om daar te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb daar eerder een verzoek gedaan voor een lening om alles in onder te brengen, maar toen verwezen ze ons door naar de SHV, maar omdat zij dit nu toch aangeeft....vraag ik me af of er, met een verwijzing vanuit de SHV toch een mogelijkheid zou kunnen zijn, dit omdat de verwachting, aan de hand van de inkomens en de schuldenlast, is dat we 100% kunnen aflossen binnen 3 jaar.

Ik ben in elk geval al opgelucht dat de boel in gang is gezet, dat scheelt al zo veel, wetende dat je bezig bent om de boel op een rijtje te krijgen.

gewoon

Ha Cookies

Hebben jullie het ook over een sanerings  krediet gehad als variant,  omdat je die in zijn geheel kunt voldoen in die 3 jaar.

En de kredietbank zou ik zeker ook nog een keer uitpluizen in Den Haag  is de rente verlaagt van 11,5 naar 2,3 procent dit jaar,  en in het artikel stond geschreven dat meer gemeente hier over gingen na denken,  omdat 11,5 % als diefstal word gevoeld.

En gezien je berichten denk ik ook,  dat je ook binnen de doelgroep zou moeten vallen van  de gemeentelijke kredietbank,  je kunt die lening immers gewoon terug betalen.

En tof dat het een fijn gesprek was met die budgetcoach

cookies

Ja, een saneringskrediet is het volgens mij waar we het over hebben gehad.
Ik ga er zeker deze week even verder naar kijken, want dat zou in onze situatie de meest ideale oplossing zijn, zeker ook omdat we deze in zijn geheel kunnen aflossen binnen 3 jaar.

Pfff....kom ik net thuis, ligt er weer een brief van een deurwaarder op de mat...beslaglegging op de boedel....

Geen idee wat ik daar nu mee moet doen, ik heb wel een belanghebbendenbrief gehad van de SHV, die ik zou kunnen doorsturen naar de schuldeisers, maar mij lijkt het juist dat ze dan nog eerder beslag gaan leggen als ze zouden denken dat ze anders minder krijgen wanneer het minnelijke traject van start gaat....

gewoon

Daar hoef je niet bang voor te zijn dat ze dat juist eerder beslag komen leggen.

Is het een aankondiging op een inboedelbeslag ? Vaak is het alleen maar bedoeld dat je even contact  opneemt,  of er is een betaling niet helemaal goed gegaan.

Zeker nu je goed bezig bent met een saneringskrediet of SHF en je nog even zit met dat te hoge loon beslag door de BD dat wat  binnen kort ook betaalt is,  zal je er best uitkomen met tot die tijd,  met een voorstel dat je bijvoorbeeld alleen de kosten betaalt,  zo dat  de schuld niet oploopt maar wel laat zien dat je maandelijks een betaling doet komende paar maanden.

cookies

Hi Allemaal!

Ik ben een vraag!

Onze BVV is niet goed berekend door de BD, we krijgen ruim 200 p.m. te weinig.
De BVV is (afgerond) 1800 en het VTLB is (afgerond) 2000, we ontvangen nu, netto 1600,-.

De budgetcosulent heeft me geadviseerd om een betaalafspraak te maken met de deurwaarder die beslag had gelegd, dat heb ik gedaan â,¬50,- per maand. Echter, zij heeft nu zelf ook een afspraak gemaakt met een andere schuldeiser, á â,¬52,- per maand. Dus van ons Netto inkomen is sowieso al 100 voor betaalafsrpaken, terwijl we dus al te weinig krijgen. Dan blijft er â,¬1400,- over om de vaste lasten en dergelijke van te betalen. Uiteraard heb ik de BD aangeschreven om de BVV te hanteren...maar goed, dat gaat wel even duren verwacht ik.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips? Of die te versnellen? Deze maand kom ik er heus wel weer uit...maar ik ben het wel zat om telkens maar op de helft van de maand al met een lege bankrekening te zitten....

Schuldregeling

Versnellen wordt lastig maar het kan niet de bedoeling zijn om allemaal betaalafspraken te maken als je al op de beslagvrije voet moet leven. Dit kun je nooit lang volhouden.

cookies

@schuldenregeling, nee volhouden gaat sowieso niet lukken als je na het betalen van de vaste lasten niets meer overhoudt om van te leven houdt het betalen van de vaste lasten snel op ben ik bang...

nou heb ik 't altijd wel gered...maar mijn hemel, het hele idee van SHV aanvragen was dat we meer rust zouden krijgen. Niet dat het alleen maar stressvoller zou worden, dat was niet mijn idee van hulpverlening in elk geval