Ik loop vast..

Started by Anne123, Dec 18, 2016, 06:23 PM

Previous topic - Next topic

Anne123

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum, zal me even voorstellen.

Ik ben Anne, getrouwd (allebei eind 20) en we hebben 3 kinderen.
Eigenlijk hebben we sinds het begin van ons huwelijk al schulden, toen vooral door een laag salaris.
Ondertussen komt er voldoende binnen, maar doordat er nog zó'n hoop 'oude' schulden zijn, zijn we compleet het overzicht kwijt.
Ook nieuwe boetes van het CJIB die we momenteel echt niet kunnen betalen en dus alleen maar oplopen..

Nu al 2 maanden loonbeslag van zo'n â,¬ 500,00, zelf nog wat aflossingen lopen van zo'n â,¬ 800 per maand.. en dan ineens ga je vastlopen. Al met al hebben we rond de â,¬ 9000 aan schulden, bij weet ik hoeveel schuldeisers. Ik ben moe, slaap slecht, het lukt gewoon even allemaal niet meer.

Zit er nu aan te denken om een aanvraag te doen bij de Kredietbank. Geen idee of dat kan en of dat een handige oplossing is. De incassobureaus waar ik in termijnen mag betalen willen allemaal zo snel mogelijk hun geld terug en vragen torenhoge termijnbedragen.
Ik hoop hier handige tips te vinden over hoe ik het beste met deze situatie om kan gaan...

(ter info, (zonder loonbeslag uiteraard) komt er maandelijks zo'n â,¬ 3000,00 binnen incl. alle toeslagen, waarvan â,¬ 300,00 naar familie gaat aflos) en â,¬ 1500 vaste lasten ongeveer, waar nog wel boodschappen en tanken bij komen...)

gewoon

Ha Anne welkom op het forum je hebt een behoorlijke achterstand maar daar staat tegen over dat je dus erg veel kunt aflossen nu is dat ook door dat loonbeslag E 1300,-- en dat is veel snel. Hoe kun je daar snel veranderingen in krijgen dat is toch alle schulden netjes in een map bij houden.

En dan als eerste proberen geen nieuwe kosten er bij te krijgen zoals CJIB of dat loonbeslag zal ook je geld kosten, dan ben al een heel eind op weg, en zo het nu is de CJIB als dat om zorgverzekeringen gaat toch proberen de oorspronkelijke schuld waar door je wanbetaler bent af te lossen dan komt er ruimte.

Ook kun je dit overleggen met fam dat het er een paar maanden niet in zit, deze af telossen.

En zeker kun je ook al die incassobureaus voor stellen dat je tijdelijk iets minder kunt betalen door een schuld die gedwongen betaalt moet, ( het loonbeslag ) ben je daar snel weer van af ?

Die incassobureaus gaan NIET mee met achterstand in betaling, wel mogelijk met een korte verlaging van het termijn bedrag je heb er veel zeg je dus zal er best wat te regelen zijn.

En daarna een plan maken welke de hoogste rente of kosten rekenen en daar je sterk voor maken.

Maar het begint dus echt een avond er voor te gaan zitten om overzicht te maken en dit erg goed bijhouden,  dat je geen nieuwe verassingen op de mat ziet liggen.

gewoon

En niet onbelangrijk vreselijk voorzichtig met de auto doen,  boetes CJIB zijn een ramp maar ook het verbruik en daarmee ook slijtage dat merk je onmiddellijk,  door bijvoorbeeld ruim onder het maximum te rijden.

En een credit kun je wel overwegen maar dat kost je ook tijd,  en zeker rente ook daarvoor is het dat je nu ook overzicht maakt van de rente kosten, van de achterstanden.

Katniss

Wat vervelend voor jullie.

Toch is het allemaal nog te overzien. â,¬ 9000,- is een hoop geld, maar niet het einde van de wereld.

Het wordt zaak om schoon schip te gaan maken. In mijn ogen is de eerste stap het krijgen van overzicht. Dus alle papieren opzoeken, samen een avond gaan zitten en alles ordenen, alles op een rijtje zetten.
Vervolgens (geen leuke klus, maar wel noodzakelijk) met alle schuldeisers contact opnemen en de situatie uitleggen. Maak met iedereen afspraken en zorg dat je deze nakomt.

Jullie betalen maandelijks een behoorlijk hoog bedrag voor jullie schuld. Kijk of je afspraken kunt maken, zodat jullie over 2 jaar volledig uit de schulden zijn. Dat zou neerkomen op ongeveer 400,- per maand (beetje afhankelijk van de rente en kosten die erbij komen). Kortom, het is zaak om het heft in handen te gaan nemen en te gaan zorgen dat je de zaken aanpakt.

Heel veel succes!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

nooitmeer

Heel vervelend dit.

Weet je hoe lang dit loonbeslag gaat duren? Als je dit weet dan zou je uitstel bij andere schuldeisers kunnen aanvragen. Dit kan je alleen doen als je ook een sluitend overzicht hebt van de schulden.

Waar je niet op zit te wachten is dat andere schuldeisers zich gaan aansluiten bij het loonbeslag, want dan gaat het met alle bijkomende kosten heel lang duren en kan je afspraken die je met andere schuldeisers niet meer na komen en val je van de regen in de drup.

Als je via de gemeente hulp vraagt, en dat is nooit onverstandig, en er zou een regeling komen met de krediet bank dan heb je wel direct overzicht en rust. Ook heb je dan, voorlopig, altijd iemand die over je schouders mee kijkt en bijstuurt waar nodig.

Die 9000 euro lijkt veel maar is prima over heen te komen met jullie inkomen. Waar je nu tegen aanloopt is dat je geen direct overzicht hebt en dat er gewoon vervelende schuldeisers bij zitten zoals het CJIB en of de belasting dienst.
Dat loonbeslag is nu je grootste probleem, hier door kan je geen regelingen meer aangaan met andere schuldeisers. Een hulp traject bij de gemeente zou in jullie geval best wel eens een opluchting kunnen zijn.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!