vervolg op ons verhaal

Started by deeske86, Dec 16, 2016, 02:01 PM

Previous topic - Next topic

deeske86

We zijn op dit moment al weer een paar weken verder en in die paar weken is daar een hoop in veranderd. Ik kan wel mededelen dat we een brief hebben gehad van de gemeente dat ze ons gaan helpen met schuldhulpverlening. Nou moeten we even afwachten tot dat de kredietbank met welke oplossing ze komen.

Zelf hebben we ook niet stil gezeten. We hebben onder andere Naar de verzekeringen gekeken en deze waar ze omlaag konden omlaag laten zetten. Zelf ook contact gezocht met diverse schuldeisers en daar een aantal betalingsregelingen uit kunnen halen. Verder hebben we heel de papier handel uitgezocht en netjes geordend. Zodat ik nou ook weet wat de precieze schulden zijn. Hier schrokken we allebei van maar we weten ook waar het vandaan komt. de actuele schuld staat nou op â,¬ 49000.00 en was voor januari 2016 â,¬ 59000.00 Dus ben al rete trots op ons zelf dat we er al een kleine 10000 vanaf hebben weten te krijgen.

Ook hebben we met de gemeente nog gekeken of ik nog een gedeelte kan verhalen op mijn ex, Maar omdat ik daar geen fysieke bewijzen van heb kan ik niks concreets bewijzen. En dus ook het geld niet terug krijgen.

We hebben allebei het ook al doorgegeven aan ons werk dat we in de schuldhulpverlening komen te zitten.
Zodra ik meer weet laat ik dit jullie uiteraard weten.

Smile

Deeske,  goed zo  , het  begin is  dus   gemaakt!  Als je  eenmaal  opgeroepen wordt door de  kredietbank  dan gaan zij alles in gang zetten, als je  al  je  zaken  al netjes  geordend hebt want dat  is wel  handig . Heel veel  sterkte  en  succes  , groet, Smile  :)

Marjan12

Deeske dit is een begin en als je begint komt er een eind in zicht. :)

Zandra

Wat goed van je! Zet 'm op!

deeske86

We hebben ook al een brief van de kredietbank.  En van de week ging de telefoon met de vraag of we de 28ste op gesprek willen komen. Ook hebben we de ouders al ingelicht en die reageerde gelukkig goed en waren trots op ons om deze stap te nemen. Zelfs afgesproken met mijn ouders om daar twee keer in de week te gaan eten.
Al met al kan ik zeggen dat we ondanks de geld zorgen toch een goed begin tegemoet gaan van 2017.

Smile

Deeske  wat fijn zeg  dus  het  valt  allemaal  wel mee en zeker  fijn dat  de ouders  jullie steunen  !  Je gaat  een goed  nieuwjaar tegemoet , sterkte  en hele fijne  feestdagen !  Groet, Smile  :)

deeske86

Nou hier ben ik weer met een korte update

Gesprek is helaas niet door gegaan omdat de des betreffende persoon ziek is. Dus maar even afwachten wanner we nu een gesprek hebben. pluspunt was wel dat ze druk bezig waren met ons dossier.

Gelukkig zelf ook niet stil gezeten en alvast een jaar overzicht gemaakt met inkomsten en uitgaven. Moet er wel bij zeggen dat de inkomsten iedere maand verschillend zijn dus heb ik een gemiddelde genomen. En ook heb ik voor het hele jaar al vast een maand kasboek ingevuld waar de inkomsten en uitgaven opstaan en waar alle vaste lasten opstaan. 

Maar als we nou zo doorgaan zoals we nu bezig zijn zijn in mei op eigen houtje alle achterop geraakte rekeningen bij gewerkt en hebben we alleen nog de roodstand van de bank en de lopende lening. Dat zou dan inhouden dat we in mei al weer ruim â,¬ 5000.00 minder schuld hebben dus dan zouden we er nog maar â,¬ 45000  moeten aflossen. dat zou betekenen als ze met de schuldsanering helemaal akkoord gaan dat we over 3 jaar inderdaad overal vanaf zijn.

Het enige waar ik op hoop is dat ze van de lening niet moeilijk gaan doen en akkoord gaan met het voorstel van de gemeente/ kredietbank. En ja mijn man is op de hoogte van alles alleen ik doe de administratie thuis omdat mijn man zwaar dyslectisch is en dit niet kan omdat hij alle cijfers door elkaar gooit. Hij kijkt wel iedere week even met mij naar de papieren en de cijfers.
zodat hij wel weet wat er speelt.

Verder heb ik mijn pinpas aan mijn man gegeven die geeft namelijk minder geld uit als ik. En ik vraag als ik geld nodig heb dat gewoon aan mijn man. dat scheelt toch weer enkele 10 tallen euros per maand die ik beter kan gebruiken om de achterstanden weg te werken dan dingen te kopen die ik niet nodig heb.

Verder wil ik ook eens kijken of ik via de gemeente misschien een curses kan doen om te leren omgaan met geld. Ik zal er namelijk niet slechter van worden. En kan er misschien nog wel meer van leren.

AL met al zie ik ondanks de kou de zon weer schijnen en ga ik er voor 150% voor dat we over een paar hier op terug kunnen kijken en dan  denken dat hebben we maar mooi geflikt.

Smile

Deeske,  heel  knap  hoor  , volhouden  dan komen jullie  er wel. Nieuw  jaar ...nieuwe kansen .. succes  Groet, Smile :)

nooitmeer

Het is goed dat je een overzicht hebt en dat er een kans is op sanering!

Een van de dingen die ik geleerd heb, toen ik nog schulden had, is elke week het geld pinnen wat je denkt nodig te hebben en niet meer. Contant geld is makkelijk omdat je ziet wat je uitgeeft, en nog belangrijker, en je ziet wat je nog over hebt.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Smile

Deeske, idd   het  helpt  als je  per week  een x  bedrag  pint  en niet meer dan dat uitgeeft ! Bij pinnen  heb je niet zo  snel door  wat  je  uitgeeft en zo  houdt je  de  controle.Ik  kook  ook  vaker  voor   2 dagen of  vries n portie in voor komende week, scheelt  ook vaak in je portemonnaie. Vaak zoek ik  budget gerechten op internet , niet duur  wel voedzaam en goedkoop!  Succes  , groet, Smile :)

Dick

Voor een schuldenaar helpt contant geld of een pinpas met het week bedrag erop. Dit helpt echt, je bent echt aan het tellen en het rekenen tijdens de boodschappen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Katniss

Wat ook kan helpen is het maken van een weekmenu. Op een of andere manier helpt dat om met minder uit te komen. Ik verbaas mij daar nog regelmatig over.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

deeske86

Vanochtend telefoon gehad dat we volgende week alsnog op gesprek kunnen komen. En dat ik geen geld kan pinnen deed ik al bijna niet meer we hebben de laatste twee maanden alleen weekgeld op zak. En we kunnen twee keer in de week bij mijn moeder gaan eten. Dus dat scheelt dan zo ie zo al weer.

En ik maak iedere week al lijstjes met wat waar te halen. En wat we die week eten. En net zoals shampo, badschuim en dat soort dingen haal ik bij de action.  En qua wasmiddel kan mijn man alleen tegen robijn i.v.m. zijn huidziekte maar die halen we als het in de aanbieding is zodat we daar weer mee vooruit kunnen.

deeske86

Weer een kleine update!!

Inmiddels zitten we in maart. Zelf vind ik dat we aardig wat sprongen hebben gemaakt met de schulden. Schuldsanering loopt nog niet zoals het zou moeten. En ik kan je wel vertellen dat dit mij tegen mijn verkeerde been stoot. Alles wat van ons gevraagd werd hebben we gedaan, auto staat niet meer op onze naam verzekering opgezegd. Alle papieren opgestuurd ook de papieren van bkr. (ook zo fijn heb je al bijna geen rooie cent moet je nog papieren aan gaan vragen a 4.95 per persoon. ) Maar aan alles wat ze wouden hebben we voldaan. Nou is het lange wachten begonnen op het plan van aanpak en de uiteindelijke schuld die ik over hou en wat dan ons maand salaris gaat worden. Hier wachten we trouwens al 2 maanden op.

Daarom heb ik ondanks dat ze hebben gezegd dat ik geen schulden meer mag betalen toch besloten om een aantal kleine schulden zelf af te betalen. Kreeg het steeds benauwder van alle brieven die op de mat vielen. En ik moet zeggen het benalt me goed dat ik zelf ook van alles probeer om het bedrag zo laag mogelijk te krijgen.

Verder ben ik de laatste weken heel erg bezig met de boodschappen lijstjes waar ik wat moet kopen omdat het daar goedkoper is en ik moet me zeggen ondaks een kleine van een half jaar redden we het tegenwoordig met 90 euro in de week. 1 keer in de maand halen we wel kattenvoer voor 15.00 en de katten korrels zitten om de week bij de boodschappen.

Hoop al met al dat we snel wat te horen krijgen van de schuldsanering

deeske86

HAllo allemaal,,

We zitten alweer in april. Weer een aantal dingen kunnen regelen Binnenkort als het goed is onze overeenkomst tekenen en dan zijn we als het goed is over een jaar of drie schulden vrij. Een nieuwe begroting gemaakt met het maandsalaris wat we straks gaan krijgen van de kredietbank. Moet zeggen was even slikken toen ik het zag maar aan de andere kant kunnen we zelfs nog â,¬ 50.00 apart zetten voor als er iets kapot gaat in huis. Dus toch niet slecht. Alleen ons boodschappengeld is even wennen en zeker met een kleine van een half jaar. Maar zoals ik het nou uitgerekend heb moeten van de 80 euro die ik iedere week heb zo meteen nog een euro of 2 over kunnen houden.

Het werk van mij man en mij is ook al ingelicht dat ze een brief krijgen van de kredietbank  voor het salaris.
Het lastigste vind ik de schuldeisers die brieven blijven sturen. Terwijl ze allemaal al op de hoogte zijn van de situatie. Nou heeft onze dossier behandelaarster al gezegd dat dat nog wel een paar maanden kan gaan duren. Omdat schuldeisers toch gaan kijken of we overstag gaan met betalen.

Ik hoop jullie binnenkort verder te kunnen informeren.

groetjes dees